Ga naar inhoud


Radio Veronica uitnodiging vanwege 50 jaar uit de lucht


Aanbevolen berichten

Beste mensen, voor de zeezender diehards en anoraks, is op 31 Augustus de legendäre zeezender Veronica 50 jaar uit de lucht. 
Een groot feest daarom  op 31 Augustus en iedereen is uitgenodigd naar het schip te komen in Amsterdam. Groot feest met bitterballen en ranja. 
Let wel, als onvergetelijke attractie en hoogtepunt van dit feest is ook het originele zendkristal te bezichtigen. 
Je kunt tijdens dit feestelijke hoogtepunt dan een selfie nemen van jezelf samen met dit beroemde kristal. 
Leuk om later aan je kinderen en kleinkinderen te laten zien. 
 

image.thumb.png.58ce5fdc2ec1d6f6bc8709863afa4411.png

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


eigenlijk hebben ze nooit in de lucht gezeten maar op zee :) .  Leuk initiatief

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, bellejt zei:

 

eigenlijk hebben ze nooit in de lucht gezeten

 

OK….correctie: in de ether 

Dat zeiden ze vroeger zo. 😀

  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog!

Zelfs internetzenders en websites kunnen "uit de lucht" worden gehaald.🤓

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat al 50 jaar geleden, oei, oei ik word oud.

Ik heb de laatste uren meegemaakt, gekluisterd aan de radio.

Aftellen met het geluid van een wekker, Tik, Tik, Tik en ineens was er niks meer....

 

 

  • Like 2
  • Bedankt 2

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdagmiddag 31 augustus, 18.00 uur...

Meteen het eerste weekend zonder Veronica en Noordzee.

We waren woest op Van Doorn,  de TK en dat beschermde bolwerk in Hilversum...

 

(Het boek van Lex Harding beschrijft het nog eens. Plus de (wel jarenlang durende, maar toch) zoete wraak die later volgde.)

😉

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, mebo870 zei:

Is dat al 50 jaar geleden, oei, oei ik word oud.

Ik heb de laatste uren meegemaakt, gekluisterd aan de radio.

Aftellen met het geluid van een wekker, Tik, Tik, Tik en ineens was er niks meer....

 

 

 

Leuk! Ik heb ook ooit (waarschijnlijk in 1974) meegevaren met zo'n schip.

Langs Veronica, Atlantis en waar het mij om ging: De Mebo 2 van Radio Noordzee Internationaal.

    

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Veronica net nog wel geweten , Mi Amigo zelfs helemaal !!

Ik heb veel naar Mi Amigo & Caroline geluisterd , soms ook Hilversum 3 & BRT 2 !! 🤫

Ik ben geboren in de jaren 60 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
Op 28-6-2024 om 13:29, Noordzee zei:

 

Leuk! Ik heb ook ooit (waarschijnlijk in 1974) meegevaren met zo'n schip.

Langs Veronica, Atlantis en waar het mij om ging: De Mebo 2 van Radio Noordzee Internationaal. 

  Ik weet het jaar niet meer maar in mijn geval met een (ik meen) Libelle kortingsbon per tienertour naar Scheveningen haven, daarna met een (oud?) vissersboot bij windkracht 6-7 (gaan we wel of gaan we niet) naar zee om een rondje te varen.  Kotsende mensen aan de reling - om nooit te vergeten 😉

aangepast door JoeC
Tienertour vergeten, een arme scholier kon dat soort reizen niet betalen.
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

Bovenstaande links zullen voor de echte liefhebbers ongetwijfeld kippenvelmomenten beleven, bij mij in elk geval wel. Op een gegeven moment is zelfs in de verte nog het REM-eiland te zien. Ik ben zelf in 1972 meegevaren en dat ging inderdaad via Libelle. Als RNI-fan baalde ik er toen wel van dat we alleen maar naar de Norderney voeren.

 

 

 

 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

GEWELDIG! 
Beiden filmpjes helemaal bekeken, Ik was even vergeten dat Atlantis en Seagul in 1973 uitzonden vanaf de Mi Amigo. Eén jaar later waren dat Mi Amigo en Caroline. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Noordzee,

 

Hartelijk dank voor je vriendelijke reactie! Hierboven nog een link waarbij Kurt met de Trip Tender in gezelschap van een aantal medewerkers en verse banden wederom een bezoek brengt aan de Mebo 2. Erik Post is dan bezig met de presentatie van het liveprogramma Buitengaats.

 

Tsja, je zou er haast nostalgisch van worden; het is niet leuk om ouder te worden maar wat ben ik blij die tijd bewust meegemaakt te hebben. Niks geen social media waarbij je steeds aan je imago moet blijven werken maar gewoon radio als ontspanning. Het radiovirus zal mij wel bovengemiddeld besmet hebben maar een halve eeuw na dato zorgen deze beelden voor een herbeleving van mijn jeugd. Inmiddels zendamateur, presentator bij verschillende radiozenders, uiteraard stoute jongen geweest op de 3-meterband in de jaren zeventig en inmiddels sinds een jaar of 10 goed bevriend met RNI-medewerker Marc van Amstel.

 

Ik hoop tenslotte dat er op 31 augustus -wederom een zaterdag!- ook nog iets met discjockeys van weleer wordt georganiseerd. Ik heb overigens begrepen dat er nogal wat -met name Engelse discjockeys op de Mebo 2- sterfgevallen te betreuren zijn die gerelateerd kunnen worden aan de gigantische vermogens die vanaf het schip de ether werden ingeslingerd. Zo verwordt de jongensdroom wellicht tot een nachtmerrie...

 

Hartelijke groeten van John uit Den Bosch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, sheeplover zei:

die gerelateerd kunnen worden aan de gigantische vermogens die vanaf het schip de ether werden ingeslingerd


Ik denk eerder dat dat kwam door roken en de nicotine die de longen ingeslingerd werden. 😂😂

 

De lange middengolf golflengte van honderden meters, dat doet niets bij het menselijk lichaam. 
Decimeter, centimeter, millimeter golven en nog lager,  dat is wat anders. 
Dus ga je met je edele delen voor een radar installatie staan of een satelliet 📡 uplink, zal je vriendin daar eventueel wat minder blij mee zijn. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...