Ga naar inhoud


sleuteldienst is binnen een minuut klaar


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Mannen, ik zie net aan de overzijde een man van de sleuteldienst die met een plamuur mes (leek het) de deur in minder dan één minuut opende.

De bewoonster had de sleutels laten steken binnen en zich dus buitengesloten...

 

Zijn we zo snel binnen? Ja dus.

 

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat lijkt me een goede constatering beste @Thijs-Rallye

En ik heb natuurlijk die inbraakpreventie al jaren op het netvlies.

Ik keek daarom ook nog even op mijn slotkast... Ja warempel drie sterren dus binnen 3 minuten te openen.

 

waarom hebben we nog sloten?

 

Onlangs nog stond er in het nieuws dat iemand niet TIJDIG gered kon worden omdat men de voordeur niet open kreeg.

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

waarom hebben we nog sloten?

In de regel is de truuk nét iets beter beveiligd te zijn dan de buren. Ik ben toch blij dat ik sloten op de deur heb hoor :).

 

11 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Onlangs nog stond er in het nieuws dat iemand niet TIJDIG gered kon worden omdat men de voordeur niet open kreeg.

Een meerpuntssluiting breek je inderdaad niet zomaar even open.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik woon moet je een bezoeker bij security eerst aanmelden. Anders kom je niet eens door de gate. 
Laat staan op de bonnefooi aankomen zetten. 
Dus voor inbraak hoeven we ons geen zorgen te maken. 
Ook wordt het terrein onopvallend bewaakt met camera’s en patrouille van de security mensen. 
We doen de deur niet eens op slot. 🔐 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat sleutel of slotenmaker niet graag openbreken, zijn deuren met ingebouwde grendel(s).

Dit lijkt als je binnen bent de meeste inbraak beveiliging. 

Wat ze bij die madam gedaan hebben is tussen de deur en waar het springslot is ingesprongen, een plamuurmes gestoken en het slot open geduwd.

Ik denk niet dat ze een vijfpuntslot met een deftige cilinder, niet in 1 minuut openkrijgen.

Madam had geluk dat haar deur en deurlijst een spleet tussen zat. Waardoor een plamuurmes door kan, en dat kan bijna iedereen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

We doen de deur niet eens op slot.

Tja makkelijk praten met een vracht camera's waarmee men alles op afstand in de gaten houdt en security mensen om de deur die alles in de gaten houden hoeft je hier ook de deuren niet op slot te doen.

Maar wat zou er gebeuren zonder de camera's en zonder security mensen?

Denk dat de boutjes dan snel gaar zijn bij mijnheer IJzerbout en er zelf voor maatregelen gezorgd gaat worden.

 

Maar veel mensen denken met een 3 sterrenslot veilig te zijn, maar was het maar zo eenvoudig want hoe goed een slot ook is, is deze slecht gemonteerd dan is hij nog steeds waardeloos en ook een goed slot goed gemonteerd in een waardeloze deur stelt nog steeds niets voor.

Wij leveren deuren o.a. voor saferooms ed. en heb je het dan over een serieuze deur met een WK3 en dan nog houdt deze een inbreker slechts 20 minuten buiten, met WK4 zit je op 30 minuten en in de hoogste klasse WK 6 heb je het nog steeds maximaal over 50 minuten. (dat zijn wel 80mm dikke deuren)

Een gewoon standaard in de handel verkrijgbare 40mm houten deur (merantie/merbau/eiken of wat dan ook) met een 3 sterren insteekslot haalt vrijwel zeker al geen WK1 (flinke trap tegen de deur) en is met eenvoudige inbraakmiddelen (hamer, flinke schroevendraaier, tang) al zonder al te veel lawaai te maken binnen 3 minuten open door een ongeoefende inbreker die wel van wanten weet.

Een geoefende inbreker met de juiste gereedschappen heeft vaak al binnen 10 sec de deur open (deze deur en/of kozijn is daarna dan ook niet bruikbaar)

Wil je dus iemand echt tegen houden dan heb je speciale sloten nodig, op de juiste manier gemonteerd in de juiste materialen en de meesten zullen, als ze de prijs dan horen, heel hard wegrennen want wij houden een standaard aan van 1000 euro per klasse, dus een standaard WK1 dus alleen bestand tegen fysieke krachten deur zit op 1000 euro, een WK 2 deur op 2000 enz. (excl. montage) en wil je iets moois/speciaals of kogelwerend dan kan dat maar is het ook een beetje duurder.

  • Like 1
  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja juist ja 2 a 3 duizend euro voor een deurblad met kozijn en dan laat men het slaapkamerraam op kiepstand... 😜

Maar goed je hebt het al redelijk professioneel omschreven m.b.t. de inbraakwerendheid in minuten.

 

Ik kan iedereen aanraden om bij de politie de desbetreffende folder te halen en niet de doorsnee klusser aan huis te laten starten met de rommel uit de bouwmarkt.

 

@sattv4iedereen hoe het met die madam haar spleet precies zit weet ik niet 🤣 maar bij houten deurkozijn en deurblad is er altijd een tochtprofiel van minstens 5 mm en daar schuift elk plamuurmes doorheen evenwel met beschadiging van dat zelfde tochtprofiel, hetgeen dan vervangen moet worden.

Zelfs de kunststofkozijnen die al helemaal niet te vertrouwen zijn is die spleet aanwezig.

 

p.s.

@Drs. IJzerbout, in Uitgeest (en soortgelijke dorpen) laat men ook de achterdeur altijd open, nou dat hebben ze geweten. Maar bij de "gated comunities" in de buurt van Milaan waar ik al eens 's nachts aankwam na een disco bezoek moesten we de bewaking 20.000 lire geven en konden verder door de poort naar het huis. De huiseigenaar, een vader van mijn vriendin "was not amused" m.b.t. de bewaking.

 

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-6-2024 om 10:07, Tonskidutch zei:

Hoe ze die verisure reclames allemaal kunnen verantwoorden met standaard sloten lijkt me in dat verband heel vreemd.

Verisure is een beveiligingssysteem dat werkt met:
- deur en raamkontacten
- camera's binnen die alles opnemen zodra er iets beweegt
- camera's buiten (optie) die alles opnemen zodra er iets beweegt
- brandalarm eventueel met opvolging naar brandweer
- alarm bij slechte luchtkwaliteit binnenshuis
- inspreekalarm 112 met coordinatenweergave
- alarmopvolging naar centrale
- alarmopvolging naar eigen telefoon en 2e persoon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Sprietje zei:

Verisure is een beveiligingssysteem dat werkt met:
- deur en raamkontacten
- camera's binnen die alles opnemen zodra er iets beweegt
- camera's buiten (optie) die alles opnemen zodra er iets beweegt
- brandalarm eventueel met opvolging naar brandweer
- alarm bij slechte luchtkwaliteit binnenshuis
- inspreekalarm 112 met coordinatenweergave
- alarmopvolging naar centrale
- alarmopvolging naar eigen telefoon en 2e persoon

 

 

21 uren geleden, Tonskidutch zei:

ach en dat wist ik niet?

Het volgende lijkt me belangrijker m.b.t. VeriUNSURE:

https://radar.avrotros.nl/artikel/verisure-opzeggen-lijkt-onmogelijk-reactie-verisure-60480

 

Klachten zijn er al jaren over dit bedrijf:

https://radar-forum.avrotros.nl/diversen-f1/ellende-met-verisure-wie-heeft-hier-ook-ervaring-m-t197946.html

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-6-2024 om 04:38, Sprietje zei:

Verisure is een beveiligingssysteem dat werkt met:

<<Lijstje>

En gebruiken ze WiFi of een ander wireless verbinding om alles aan elkaar te knopen? (Of de basis aan het internet??) Zo ja, dan is het waardeloos als ze aankomen zetten met een WiFi jammer.

 

Hier in de VS zijn eigenlijk alle "standaard" systemen die ze voor weinig aanbieden een wireless systeem. Zwaar k.t dus. Maar wel snel installeren en goedkoop!

 

In mijn appartement in Amsterdam had ik een prima deur met een prima slot. Het kozijn was ook ok, maar tijdens mijn verbouwing kwam ik erachter dat met een goede klap op de muur naast de deur, er een gat van buiten naar binnen kon komen, en tja, dan kan je het slot gewoon open draaien van binnenuit....

 

Ik had een huis gehuurd in Buenos Aires, en daar was de hoofdslaapkamer een safe room, en de bijbehorende badkamer ook. Beide hadden een hout-look metalen deur van een cm of 5 dik, met veel pennen die het kozijn in gingen: https://puertaspentagono.com/puertas/puerta-lisa-interior/ 

De ramen waren ook van het kogelvrije type in de slaapkamer. Ik wil niet weten wat de eigenaar had geïnvesteerd in deze maatregelen.

 

Dit jaar vervang ik waarschijnlijk de deur van mijn appartement daar door een van de Pentagono deuren. Dan zullen ze niet zo snel bij mij naar binnen komen, en een andere voordeur proberen 🙂 .

 

Naar mijn mening is het echt dat je krijgt waarvoor je betaald. Als je iets goeds wilt hebben, reken erop dat het een "paar centen" kost.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-7-2024 om 05:00, Big fellow zei:

In mijn appartement in Amsterdam had ik een prima deur met een prima slot. Het kozijn was ook ok, maar tijdens mijn verbouwing kwam ik erachter dat met een goede klap op de muur naast de deur, er een gat van buiten naar binnen kon komen, en tja, dan kan je het slot gewoon open draaien van binnenuit....

 

Een en ander is bij bestaande bouw lastig te voorspellen. Maar als je ziet hoe slecht renovatie kozijnen geplaatst worden door de cowboys in de oude sponningen waarbij de naden dan gevuld worden met PUR schuim, kun je met een nagelvijltje van je vrouw de ankers doorzagen en het hele kozijn eruit lichten ... :whistle:

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...