Ga naar inhoud


Weer een big bisat uitrichten


Shedman
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De 28.35 lnb op skew -18 was niet goed met name de Q ging van 91 naar 87 a 88 S blijft hetzelfde op 97

Ik heb hem nu op de -10.5 die dishpointer aangeeft en dan heb ik een Q van 92 a 93 bij Channel 4 op de ontvanger.

Ik heb een xarius easy hd satfinder sinds kort maar kan daar nog niet goed mee overweg.

In de gebruiksaanwijzing staat net hoe je hem aan moet zetten maar veel meer niet.

Het zou handig zijn als ik die op de tp van Channel 4 zou kunnen zetten.

Ik moest nu elke keer trap op en af omdat ik alleen thuis was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier met mijn triax 110tds goed signaal 

misschien je lnb eens wat verder zetten .. opschuiven links of rechts 

 

signaal astra 2...12168V.jpg

zenders op deze frequenti.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik zou de lnb niet verschuiven. Die berekening van de onderlinge afstanden is gewoon goed. Ik zou dan liever de hele schotel uitrichten op maximaal signaal van de Astra 2.

het handigste zou zijn als hij ook nog een kleine tv had dan kan hij zijn ontvanger ook onmiddellijk erbij zetten voor de afstelling sprietje 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu op channel 4 geen haperingen meer.

Sprietje Big bisat op astra 2 uitrichten geeft geen voordeel voor zover ik begrepen heb?

Kleine Tv erbij gaat niet ik moet op een ladder staan om bij de schotel te kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Shedman zei:

Ik heb nu op channel 4 geen haperingen meer.

Sprietje Big bisat op astra 2 uitrichten geeft geen voordeel voor zover ik begrepen heb?

In eerste instantie natuurlijk altijd uitrichten op de middelste satelliet zoals de calculator ook aan geeft maar bij multifeed heb je een aantal variabele.

De lnb-afstanden en de skew van de schotel. Dan kan het net dat hele kleine beetje verschil uit maken dat je net wat beter signaal krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Shedman zei:

Ik ga nu eerst een paar dagen kijken, mijn eerste indruk is dat het nu goed is.

 

en hoeveel signaal heb je nu

maar anders foto

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het signaal van de signaalzoeker op je ontvanger zegt niet zo veel.

 

Ik gebruik ook de bigbisat en heb op mijn dreamboxen op Vlaamse zenders een signaalsterkte rond de 80%

Op mijn VU zit dit tegen de 100 %

 

Dus je kan enkel uitrichten op max signaal.

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee heeft naar mijn mening gelijk.

Ik denk dat zelfs als je twee dezelfde ontvangers aansluit,  je zelfs dan nog een iets andere meting kunt krijgen door de toleranties in de apparatuur. 

Het kan zo zijn dat als ik een andere ontvanger aansluit ik op 100% zit of 90 natuurlijk.

Voor nu is het denk ik goed zo, ik heb gisteren avond lekker tv kunnen kijken.

Mocht het niet goed genoeg zijn dan is het nog een optie om de lnb's weer te verplaatsen met astra 2 als main.

Dan heb ik wel sprietjes hulp weer nodig om het e.a uit te rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-6-2024 om 17:01, Shedman zei:

De 28.35 lnb op skew -18 was niet goed met name de Q ging van 91 naar 87 a 88 S blijft hetzelfde op 97

Ik heb hem nu op de -10.5 die dishpointer aangeeft en dan heb ik een Q van 92 a 93 bij Channel 4 op de ontvanger.

Ik heb een xarius easy hd satfinder sinds kort maar kan daar nog niet goed mee overweg.

In de gebruiksaanwijzing staat net hoe je hem aan moet zetten maar veel meer niet.

Het zou handig zijn als ik die op de tp van Channel 4 zou kunnen zetten.

Ik moest nu elke keer trap op en af omdat ik alleen thuis was.

 

Ja die skew die sprietje opgeeft is niet correct. De A2 heeft een pre-skew van ca 7,5 graad.

Dat is ooit gedaan omdat in Engeland een groot deel van de schotels of LNBs niet genoeg kon worden gedraaid.

Dat is, gezien jouw ervaring, nog steeds zo.

In heel Engeland geldt: de skew op half 7. Lees er de fora maar op na. Moet je wel Engels kennen. 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-6-2024 om 19:55, smetje limb.BE zei:

het handigste zou zijn als hij ook nog een kleine tv had dan kan hij zijn ontvanger ook onmiddellijk erbij zetten voor de afstelling sprietje 

 

er is ook de mogelijkheid om gewoon je laptop mee naar de schotel te nemen (wifi verbinding met je receiver via het thuisnetwerk)

dan start je de satfinder binary en zapt dan zelfs op je gemak door je enigma2 receiver zenderlijst om te zien hoe de ontvangst kwaliteit is

 

maar mooi dat het gelukt is @Shedman

 

DreamboxE2SatFinder.zip

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...