Drs. IJzerbout Geplaatst: 30 juni Geplaatst: 30 juni 3 uren geleden, Sprietje zei: vallen bij mij met noodweer de Engelse zenders niet weg. vind ik heel moeilijk om te geloven. 1 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Shedman Geplaatst: 30 juni Auteur Geplaatst: 30 juni 29 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei: vind ik heel moeilijk om te geloven. 1
Shedman Geplaatst: 30 juni Auteur Geplaatst: 30 juni De 28.35 lnb op skew -18 was niet goed met name de Q ging van 91 naar 87 a 88 S blijft hetzelfde op 97 Ik heb hem nu op de -10.5 die dishpointer aangeeft en dan heb ik een Q van 92 a 93 bij Channel 4 op de ontvanger. Ik heb een xarius easy hd satfinder sinds kort maar kan daar nog niet goed mee overweg. In de gebruiksaanwijzing staat net hoe je hem aan moet zetten maar veel meer niet. Het zou handig zijn als ik die op de tp van Channel 4 zou kunnen zetten. Ik moest nu elke keer trap op en af omdat ik alleen thuis was.
smetje limb.BE Geplaatst: 30 juni Geplaatst: 30 juni hier met mijn triax 110tds goed signaal misschien je lnb eens wat verder zetten .. opschuiven links of rechts 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Sprietje Geplaatst: 30 juni Geplaatst: 30 juni Ik zou de lnb niet verschuiven. Die berekening van de onderlinge afstanden is gewoon goed. Ik zou dan liever de hele schotel uitrichten op maximaal signaal van de Astra 2.
smetje limb.BE Geplaatst: 30 juni Geplaatst: 30 juni 4 minuten geleden, Sprietje zei: Ik zou de lnb niet verschuiven. Die berekening van de onderlinge afstanden is gewoon goed. Ik zou dan liever de hele schotel uitrichten op maximaal signaal van de Astra 2. het handigste zou zijn als hij ook nog een kleine tv had dan kan hij zijn ontvanger ook onmiddellijk erbij zetten voor de afstelling sprietje 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Shedman Geplaatst: 30 juni Auteur Geplaatst: 30 juni Ik heb nu op channel 4 geen haperingen meer. Sprietje Big bisat op astra 2 uitrichten geeft geen voordeel voor zover ik begrepen heb? Kleine Tv erbij gaat niet ik moet op een ladder staan om bij de schotel te kunnen.
Sprietje Geplaatst: 30 juni Geplaatst: 30 juni 50 minuten geleden, Shedman zei: Ik heb nu op channel 4 geen haperingen meer. Sprietje Big bisat op astra 2 uitrichten geeft geen voordeel voor zover ik begrepen heb? In eerste instantie natuurlijk altijd uitrichten op de middelste satelliet zoals de calculator ook aan geeft maar bij multifeed heb je een aantal variabele. De lnb-afstanden en de skew van de schotel. Dan kan het net dat hele kleine beetje verschil uit maken dat je net wat beter signaal krijgt.
Shedman Geplaatst: 30 juni Auteur Geplaatst: 30 juni Ik ga nu eerst een paar dagen kijken, mijn eerste indruk is dat het nu goed is.
smetje limb.BE Geplaatst: 30 juni Geplaatst: 30 juni 8 minuten geleden, Shedman zei: Ik ga nu eerst een paar dagen kijken, mijn eerste indruk is dat het nu goed is. en hoeveel signaal heb je nu maar anders foto 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
jeevanhoof Geplaatst: 1 juli Geplaatst: 1 juli het signaal van de signaalzoeker op je ontvanger zegt niet zo veel. Ik gebruik ook de bigbisat en heb op mijn dreamboxen op Vlaamse zenders een signaalsterkte rond de 80% Op mijn VU zit dit tegen de 100 % Dus je kan enkel uitrichten op max signaal. dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Seniorsatter Geplaatst: 1 juli Geplaatst: 1 juli 12 uren geleden, smetje limb.BE zei: hier met mijn triax 110tds goed signaal misschien je lnb eens wat verder zetten .. opschuiven links of rechts Hier mijn signaal op de VU+Ultimo met Triax 64 1
Shedman Geplaatst: 1 juli Auteur Geplaatst: 1 juli Jee heeft naar mijn mening gelijk. Ik denk dat zelfs als je twee dezelfde ontvangers aansluit, je zelfs dan nog een iets andere meting kunt krijgen door de toleranties in de apparatuur. Het kan zo zijn dat als ik een andere ontvanger aansluit ik op 100% zit of 90 natuurlijk. Voor nu is het denk ik goed zo, ik heb gisteren avond lekker tv kunnen kijken. Mocht het niet goed genoeg zijn dan is het nog een optie om de lnb's weer te verplaatsen met astra 2 als main. Dan heb ik wel sprietjes hulp weer nodig om het e.a uit te rekenen.
Old Satterhand Geplaatst: 4 juli Geplaatst: 4 juli Op 30-6-2024 om 17:01, Shedman zei: De 28.35 lnb op skew -18 was niet goed met name de Q ging van 91 naar 87 a 88 S blijft hetzelfde op 97 Ik heb hem nu op de -10.5 die dishpointer aangeeft en dan heb ik een Q van 92 a 93 bij Channel 4 op de ontvanger. Ik heb een xarius easy hd satfinder sinds kort maar kan daar nog niet goed mee overweg. In de gebruiksaanwijzing staat net hoe je hem aan moet zetten maar veel meer niet. Het zou handig zijn als ik die op de tp van Channel 4 zou kunnen zetten. Ik moest nu elke keer trap op en af omdat ik alleen thuis was. Ja die skew die sprietje opgeeft is niet correct. De A2 heeft een pre-skew van ca 7,5 graad. Dat is ooit gedaan omdat in Engeland een groot deel van de schotels of LNBs niet genoeg kon worden gedraaid. Dat is, gezien jouw ervaring, nog steeds zo. In heel Engeland geldt: de skew op half 7. Lees er de fora maar op na. Moet je wel Engels kennen. 🤣
Tonskidutch Geplaatst: 5 juli Geplaatst: 5 juli Op 30-6-2024 om 19:55, smetje limb.BE zei: het handigste zou zijn als hij ook nog een kleine tv had dan kan hij zijn ontvanger ook onmiddellijk erbij zetten voor de afstelling sprietje er is ook de mogelijkheid om gewoon je laptop mee naar de schotel te nemen (wifi verbinding met je receiver via het thuisnetwerk) dan start je de satfinder binary en zapt dan zelfs op je gemak door je enigma2 receiver zenderlijst om te zien hoe de ontvangst kwaliteit is maar mooi dat het gelukt is @Shedman DreamboxE2SatFinder.zip The Crying Cowboys Aaron Rux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen