Ga naar inhoud


Weer een big bisat uitrichten


Shedman
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

je heb voor de android ook de ap van vu+ PlayerHD downloaden, dan kan je de signal finder op je telefoon gebruiken (werk nog op de S23) om de schotel iets beter af te richten. die ga ik ook  binnenkort gebruiken om mijn bigsat af te stellen.

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, Cahors Big Bisat: 7W ,08W, 4.8E ,9E ,13E ,19E, 23.5E ,28.2E.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik had al een nieuwe satfinder gekocht, er zat alleen een slechte gebruiksaanwijzing bij, dus moest nog even uitvinden hoe deze werkt.

Ik heb het uiteindelijk zo goed mogelijk uitgericht gekregen door op de satfinder een frequentie in te stellen van een zender op astra 2G en daar de lnb op af te stellen.

Ik kwam er achter dat alle zenders die af en toe bij mij haperden op astra 2G zitten.

Ik denk wel dat het nog beter kan door een veel stevigere steun te plaatsen waardoor de boel niet beweegt onder het uitrichten en dan ook meteen de lnb voor astra 2 in het midden van de schotel te zetten. De rest van de satellieten zijn voor mij toch niet zo belangrijk.

Wat ik trouwens wel vind is dat de beugel van een  schotel best wel slecht is ontworpen voor iets wat behoorlijk nauwkeurig uitgericht moet worden.

Je zou toch eigenlijk iets met stelschroeven verwachten!?

 

Enfin van het najaar gaan we een nieuwe steun monteren en kijk ik of ik niet iets kan ontwerpen met stelschroeven.n

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Shedman zei:

Wat ik trouwens wel vind is dat de beugel van een  schotel best wel slecht is ontworpen voor iets wat behoorlijk nauwkeurig uitgericht moet worden.

Je zou toch eigenlijk iets met stelschroeven verwachten!?

 

Enfin van het najaar gaan we een nieuwe steun monteren en kijk ik of ik niet iets kan ontwerpen met stelschroeven.n

 

Beste Sedman

 

Van die prachtige schotelbevestigingen bestaan er wel maar die zie je hoofdzakelijk in Amerika en die passen alleen op de daar gebruikte schotels.

Maar ik heb toch geschreven dat je een zelftapper in de bovenste klembeugel moet zetten als de schotel ongeveer goed staat. Mooier kun je de schotel niet sturen. Eerst alleen de bovenste klembeugel gebruiken. Door de linker klemmoer iets los te draaien en de rechter iets aan te draaien, stuur je de schotel haarfijn naar rechts en omgekeerd natuurlijk. Als de schotel in de juiste richting staat ga je de onderste klembeugel pas vastzetten. Werkt net zo mooi als die kleminrichting in de bijlage.

stuurbare schotelbevestiging.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sprietje ik had dat berichtje gelezen inderdaad en is ook een goede tip.

Het punt is dat de huidige muursteun te dun is, de klembeugels kunnen niet strakker meer, ze komen tegen elkaar aan , dus ik kan helaas links of rechts niet strakker draaien. Als ik aan het afstellen ben flext de muursteun ook nog dus dat is haast geen doen. Ik sta er van te kijken dat als het waait ik toch nog beeld heb want de schotel beweegt dan.

Bedankt voor de afbeelding trouwens! Dat is wat ik bedoelde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe dunner de diameter, des te makkelijker dat je de schotel met enige kracht over de buis kunt verdraaien. Ik adviseer daarom om nooit een bevestigingsbuis kleiner dan 48mm te nemen. Voor grote schotels niet kleiner dan 60mm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...