Ga naar inhoud


Hoe zit het met Vhf


MrDish

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Zal nog in gebruik zijn in kabelnetten.

Dus waneer je een kabelaansluiting en tv hebt...

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet in de VHF band, band 1 wordt niet gebruikt voor on air uitzendingen.

Band 3 wordt gebruikt voor DAB uitzendingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VHF wordt niet meer gebruikt voor TV, al heel lang niet meer in Europa.    In de VS is het ander verhaal. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-6-2024 om 19:17, Codx zei:

VHF wordt niet meer gebruikt voor TV, al heel lang niet meer in Europa.    In de VS is het ander verhaal. 

Zweden zendt op een aantal zenderlocaties digitale TV uit in band 3, de 7e multiplex. Dat is geen publieke omroep en gecodeerd.

 

Mijn DVB-T2 settopbox kan ook Band 3. Ik ken geen ander land die dit ook toepast.

 

https://www.teracom.se/privat/Support/frekvenstabeller-tv/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Zweden heeft toch ook DAB+ combineren ze dit dan?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Codx zei:

Maar Zweden heeft toch ook DAB+ combineren ze dit dan?

Ik weet het niet zeker. Er was ooit een bericht dat ze op FM blijven en Internet radio? Geen idee. Maar ik zie geen probleem het door elkaar te gebruiken als je weinig radio bandbreedte nodig hebt. De TV mux 7 is niet landelijk.

Helaas zit de SVT er niet op. Misschien alleen Al Jazeera FTA..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werd nieuwsgierig, als ik op DABLIST en TVLIST kijk (op de fmlist.org site) is in Zweden in grote lijnen
E5 t/m E9 in gebruik voor DVB-T, en E10 t/m E12 voor DAB+.
Allebei met laag vermogen, en zeker niet landelijk dekkend.

aangepast door hvdh

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...