Ga naar inhoud


OSCAM gestopt - NEWCS werkend


w8andc

Aanbevolen berichten

Sinds jaren maak ik gebruik van OSCAM met een smartcard van TV-Vlaanderen en een ACR USB (U38) smartcard reader.
Dit heeft tot 2 weken geleden altijd goed gewerkt op een Windows systeem.  Momenteel is dit Windows 11.

 

Mijn oud moederbord had echter een paar weken geleden de geest gegeven.
Nieuwe hardware moeten voorzien om alles terug werkend te krijgen.

 

Maar bij het starten van OSCAM komt in het consolevenster sindsdien echter een foutmelding: "card system not supported"  en "Normal mode failed, reverting to Deprecated Mode". De entitlement datums (management / TV-Vlaanderen)  komen niet meer tevoorschijn zoals voorheen.
Alhoewel in het opstartproces van OSCAM wel op een bepaald moment een nagra tunneled smartcard wordt gedetecteerd en de ROM versie (...4IG) eveneens.
Uiteindelijk komt de melding "
THIS WAS A FAILED START ATTEMPT No 1 out of max alloted of 1" en "card initializing error"

Heb niets gewijzigd aan de oosrponkelijke configuratiebestanden oscam.server, oscam.conf of oscam.user.
Al diverse andere waarden voor eigenschappen "MHZ" en "CardMhz" geprobeerd. Ook diverse andere USB-poorten op mijn nieuw moederbord getest voor mijn kaartlezer.
Ook voor de eigenschap "DETECT" andere waarden dan "CD" getest.

Het meest vreemde is dat soms na enkele pogingen achter elkaar het wel lukt om de entitlements te krijgen en de smartcard te laten herkennen.
Dit is dan altijd nadat er eerst "Normal mode failed, reverting to Deprecated Mode" in het consolescherm is verschenen.

Het lijkt mij dat dus soms de "verouderde" methode wel lukt.

Heb dan plotseling aan het alternatief van NEWCS 1.65 gedacht om dit terug boven te halen.
Tot mijn verbazing,  te meer omdat ik toch wel vermoed dat dit wat verouderd is, lukte dit wel vanaf de 1ste keer.
Al een paar dagen in gebruik zonder problemen.

 

Heel bizar!

 

Iemand een idee van de mogelijke oorzaak?

 

aangepast door w8andc

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...