Ga naar inhoud


192TV niet meer op satelliet te ontvangen!


Portuuno

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, Crazy Sat zei:

Het HD beeld op satelliet is altijd veel mooier dan via IPTV.

 

De HD programma´s van Magenta TV zijn extreem goed van kwaliteit en doen absoluut niet onder voor satelliet.
Ik ben heel kritisch maar kan er niets aan vaststellen dat de kwaliteit minder is dan satelliet. Ben er uiterst tevreden mee.
Er zijn zelfs enkele 8k programma´s die perfect zijn.
Ik kijk via een VPN met Duits IP adres zodat ik er hier naar kan kijken in het buitenland.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Hier idem, de HS en de 4k UHD programma's van SFR zijn perfect, de settop box geeft een prima beeld.

 

Tegenwoordig is Digitenne met hun 1080P signaal zelfs kwalitatief beter dan Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, ceesv zei:

Hier idem, de HS en de 4k UHD programma's van SFR zijn perfect, de settop box geeft een prima beeld.

 

Tegenwoordig is Digitenne met hun 1080P signaal zelfs kwalitatief beter dan Canaldigitaal.

 

Maar dat kan canaldigitaal ook doen, ik heb een tijd terug al gesuggereerd dat ze makkelijk een deel van het minder bekeken aanbod naar HEVC kunnen omzetten, dan is er ruimte zat voor 192 TV als voorbeeld.  En ja sommige hebben dan nieuwe apparatuur nodig maar dat is aan hunzelf.  HEVC is toch de weg vooruit. 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Codx zei:

 

Maar dat kan canaldigitaal ook doen, ik heb een tijd terug al gesuggereerd dat ze makkelijk een deel van het minder bekeken aanbod naar HEVC kunnen omzetten, dan is er ruimte zat voor 192 TV als voorbeeld.  En ja sommige hebben dan nieuwe apparatuur nodig maar dat is aan hunzelf.  HEVC is toch de weg vooruit. 

 

 

canal digitaal bied toch gratis schotelsets aan dus iedereen kan zo naar hevc alleen hebben ze dan een CD Bak, maaar voor velen is dat genoeg. dus overstappen naar HEVC kan denk ik best makkelijk. je kan toch niet iedereen voor !00% tevreden houden.

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, Cahors Big Bisat: 7W ,08W, 4.8E ,9E ,13E ,19E, 23.5E ,28.2E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

 

Maar dat kan canaldigitaal ook doen, ik heb een tijd terug al gesuggereerd dat ze makkelijk een deel van het minder bekeken aanbod naar HEVC kunnen omzetten, dan is er ruimte zat voor 192 TV als voorbeeld.  En ja sommige hebben dan nieuwe apparatuur nodig maar dat is aan hunzelf.  HEVC is toch de weg vooruit.

Hierbij vergeet je dat de zakelijke markt inmiddels misschien wel even groot is als de consumenten markt. Een headend geeft de originele videostream door op de uitgang dus de TV moet dan HEVC geschikt zijn. Echter is het vervangen van TV toestellen op grote schaal absoluut geen optie dus die zender valt in dat geval toch af.

aangepast door OFDM
Betere formulering
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, OFDM zei:

Hierbij vergeet je dat de zakelijke markt inmiddels misschien wel even groot is als de consumenten markt. Een headend geeft de originele videostream door op de uitgang dus de TV moet dan HEVC geschikt zijn. Echter is het vervangen van TV toestellen op grote schaal absoluut geen optie dus die zender valt in dat geval toch af.

 

Nee ik vergeet helemaal niks, de zakelijke markt heeft hier amper last van want die hebben alleen de belangrijkste zenders en die blijven gewoon H.264 voorlopig. Bovendien zijn er zat headends die de laatste 10 jaar HEVC ondersteunen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Codx zei:

 

Nee ik vergeet helemaal niks, de zakelijke markt heeft hier amper last van want die hebben alleen de belangrijkste zenders en die blijven gewoon H.264 voorlopig. Bovendien zijn er zat headends die de laatste 10 jaar HEVC ondersteunen. 

Het grootste deel van de klanten heeft het HD basispakket of HD plus en is 192 TV nu kwijt. Het headend geeft HEVC transparant door maar transcodeert niet. Dus de TV moet ook HEVC kunnen en daarop strandt het nog wel een paar jaar. Niet voor alle klanten en uiteraard worden TV toestellen op den duur vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-7-2024 om 11:13, Codx zei:

 

Maar dat kan canaldigitaal ook doen, ik heb een tijd terug al gesuggereerd dat ze makkelijk een deel van het minder bekeken aanbod naar HEVC kunnen omzetten, dan is er ruimte zat voor 192 TV als voorbeeld.  En ja sommige hebben dan nieuwe apparatuur nodig maar dat is aan hunzelf.  HEVC is toch de weg vooruit. 

 

 

Kwalitatief beter wil niet zeggen dat t ook gebeurt.

 

Kijk maar naar VHS en Betamax


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...