Ga naar inhoud


192TV niet meer op satelliet te ontvangen!


Portuuno

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, Miauw zei:

 

Als CDS weer een soort STB-pakket wordt en dan nog duurder ook, dan gaan ze dat niet heel erg lang volhouden.

 

Maar waar zie jij een indicatie dat er een STB pakket komt ? Dat is meer de wens der gedachte.

 

De meeste zenders zitten juist in het basis pakket (riant)  Dan zouden ze dat hele pakket moeten opsplitsen.  Juist het familie pakket (rijk) en entertainment (royaal) pakket stelt niks meer voor.  De ene heeft nog maar 7 zenders en de andere 10 zenders.   Het zou logischer zijn als ze die samenvoegen en de prijs verlagen want er is zoveel uit verdwenen inmiddels. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik stel vast dat deze topic en al zijn discussies onder de leden over het verdwijnen van 192TV op satelliet , zomaar openbaar te volgen is.
Mag een bekend Nederlands satellietblad  dit zomaar met een link naar ons forum ? 😏
Indien wij een link naar een of ander satelliet forum geven nemen wij het risico een waarschuwing op te lopen.
Klopt toch iets niet , of schat ik dit verkeerd in ? 🫢

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou er geen link naar dit forum in een artikel mogen staan? Dat dit forum geen link naar dit en enkele andere media toestaat is een eigen beslissing van dit forum. Ik kan je vertellen dat deze betreffende site geen bezwaren heeft tegen linkjes als bronvermelding,

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Codx zei:

 

Maar waar zie jij een indicatie dat er een STB pakket komt ? Dat is meer de wens der gedachte.

 

De meeste zenders zitten juist in het basis pakket (riant)  Dan zouden ze dat hele pakket moeten opsplitsen.  Juist het familie pakket (rijk) en entertainment (royaal) pakket stelt niks meer voor.  De ene heeft nog maar 7 zenders en de andere 10 zenders.   Het zou logischer zijn als ze die samenvoegen en de prijs verlagen want er is zoveel uit verdwenen inmiddels. 

 

Ik begrijp je vraag, ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb.

 

Voorheen bestond er een STB-pakket, dat moest zonodig opgeheven worden en kon je naar een duurder pakket over, eerst nog het € 10,- pakket die niet zou stijgen, maar inmiddels, of beter gezegd al wat jaren terug wisten de meeste actieve gebruikers van dit forum wel beter.

 

Wat ik bedoel is dat door het aantal zenders minder en naar deels naar SD kwaliteit gedegradeerd is, maar wel een idioot hoge prijs gevraagd wordt, dat het op een vorm van het oude STB-pakket is gaan lijken, echter dan wel voor een hogere prijs dan standaard digitale TV van Ziggo om maar een voorbeeld te nemen.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n STB-pakket zou weer mogen als ze onder de 100.000 abonnees zouden zakken. Wel aangevuld met de Vlaamse zenders. 

Dat pakket had je zo'n zeven jaar terug voor tien euro per maand. 

 

Maar dat gaat Canal Digitaal nooit meer leveren tegen die prijs. Is niet rendabel. Daar kunnen ze anno 2024 niets meer aan verdienen.  

 

Nee helaas, Canal Digitaal is hier bij mij thuis definitief verleden tijd.  

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

vrees dat Canal Digitaal aan dat aantal kan geraken als ze nog zo verder doen met alles op app te zetten en via satelliet minder aan te bieden,

waarom denk je dat sommige klanten satelliet de rug toe keren, 

voor wat ze nog zelf aanbieden zonder wat er gratis te krijgen is zonder hen is het duur aan het worden.

er zijn nog veel mensen die denken dat ze zonder canal digitaal geen Duitse of engelse zenders kunnen bekijken, wat door de kenners minder waar is, met elke FTA ontvanger dat HD aankan of 4K heb je de Duitse en engelse ook mits een LNB op die positie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CDS zo door gaat komen ze wel onder de 100.000 abonnementen, de app via internet van Canal Digitaal zal denk ik wel toenemen, al zijn daar concurrenten genoeg die het goedkoper kunnen aanbieden.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
15 minuten geleden, Miauw zei:

Als CDS zo door gaat

CDS is een doorgeefluik, die ten eerste de te betalen doorgiftevergoeding van de zenders doorberekent.

Denk eens aan de eredivisie CV vergoeding en de doorgifte vergoeding voor de verschillende zenders.

Is er dan nog ruimte in de concurrentie blijft er in het gunstigste geval na aftrek van de operationele kosten een winstje over.

De enige satelliet concurrent in Nederland is al geruime tijd geleden failliet gegaan met een forse schuld, de leveranciers konden fluiten naar hun geld.

 

Geld verdienen met satelliet doorgifte in Nederland kan je vergeten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk hier al 3 jaar enkel nog maar online en dit zonder storing, de schotel hangt hier nutteloos aan de muur, liniair tv kijken op de satelliet is gewoon op zijn einde. Hier in Spanje willen ze zelfs geen schotel meer plaatsen zolang je Internet verbinding snel genoeg is ook daar zijn ze aan het uitfaseren. Dus ook de Spaanse zenders hebben we allemaal online. Die van de UK ook trouwens.

 

Ik wilde er zelf in het begin ook niet aan maar ik denk dat we uiteindelijk allemaal uitkomen op online only tv pakketten. En met alles heb je gewoon de mogelijkheid om terug te kijken dus opnemen is overbodig geworden.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

CDS is een doorgeefluik, die ten eerste de te betalen doorgiftevergoeding van de zenders doorberekent.

Denk eens aan de eredivisie CV vergoeding en de doorgifte vergoeding voor de verschillende zenders.

Is er dan nog ruimte in de concurrentie blijft er in het gunstigste geval na aftrek van de operationele kosten een winstje over.

De enige satelliet concurrent in Nederland is al geruime tijd geleden failliet gegaan met een forse schuld, de leveranciers konden fluiten naar hun geld.

 

Geld verdienen met satelliet doorgifte in Nederland kan je vergeten.

 

Voor de kabelnetwerken hebben ze niet zoals in het verleden de aanvoer van CDS nodig, daarnaast zou ik niet weten waarom een zender nog aan CDS zou willen betalen als het overgrote deel, een ruwe gok 95% TV niet via de satelliet kijkt, dan blijven alleen de inkomsten van de abonnees over.

 

Ik vergeleek het echter niet tussen 2 satelliet TV aanbieders, maar tussen TV kijken via satelliet via CDS en TV kijken via welke aanbieder die niet via satelliet doorgeeft, daar zit o.a. Canal Digitaal of Canal+ zoals het tegenwoordig heet ook bij.

 

Satelliet TV voor thuis gebruik is door kabel, maar ook door ?DSL dat nu in glasvezel overgaat dan, als het al niet gebeurd is, enorm concurrerend voor CDS geworden, je kan zelfs via de vaste lijn, met name glasvezel alleen internet afnemen, daarnaast bijvoorbeeld NL-ziet en of de FTA Hans kanalen app gebruiken, eventueel naast de FTA zenders via satelliet, heb ik het nog niet eens over FTA DVB-T2 gehad, dat zijn allemaal legale mogelijkheden.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Penthe zei:

Ik kijk hier al 3 jaar enkel nog maar online en dit zonder storing, de schotel hangt hier nutteloos aan de muur, liniair tv kijken op de satelliet is gewoon op zijn einde. Hier in Spanje willen ze zelfs geen schotel meer plaatsen zolang je Internet verbinding snel genoeg is ook daar zijn ze aan het uitfaseren. Dus ook de Spaanse zenders hebben we allemaal online. Die van de UK ook trouwens.

 

Ik wilde er zelf in het begin ook niet aan maar ik denk dat we uiteindelijk allemaal uitkomen op online only tv pakketten. En met alles heb je gewoon de mogelijkheid om terug te kijken dus opnemen is overbodig geworden.

 

 

 

 

Nederland is over het algemeen dichtbevolkt gebied, de meeste kabels liggen er of worden gelegd. Ziggo heeft veel oude gemeente kabelnetten in het verleden opgekocht die vrijwel overal liggen, door het upgraden kan het meer aan. De meeste huishoudens in Nederland hebben een ?DSL lijn door de koperen telefoonlijn die vroeger door de overheid die toen nog PTT was aangelegd gekregen, het is echter een ander verhaal voor de buitengebieden of daar glasvezel aangelegd wordt, dit komt niet meer zoals vroeger van de overheid.

 

Spanje is veel groter dan Nederland, heeft neem ik aan ook veel meer afgelegen gebieden, dan zou je toch zeggen dat in ieder geval de overheid zenders daar te ontvangen moeten zijn, dan denk ik aan satelliet, want met DVB-T2 in landen met bergen en dalen is het een heel stuk lastiger dan in het platte Nederland.

 

De UK is eigenlijk een zelfde verhaal, het is niet vergelijkbaar als het platte Nederland, die zijn zelfs vaak van gecodeerd TV op satelliet naar ongecodeerd TV op satelliet voor een deel overgestapt. De UK zit wel op een "beperkte beam" op de satelliet zodat een deel van Europa de grootste moeite moet doen om het te kunnen ontvangen, niet iedereen heeft als hobby een schotel groter dan 65cm te plaatsen, misschien 1 maatje groter, maar dan houdt het voor de meeste mensen in het algemeen wel op.

 

Ik kan mij niet voorstellen dat veel zenders voor de UK van satelliet zullen afstappen, er zal via DVB-T2 niet voldoende ruimte zijn om al die zenders een plekje te geven, denk ik, maar ik kan er naast zitten.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, astro iris zei:

Gelukkig kan ik persoonlijk nog satelliet tv smaken.

Ik ook hoor, maar dan alleen voor de FTA-zenders. 

Gelukkig heb ik voor de andere zenders een alternatief gevonden. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Gelukkig heb ik voor de andere zenders een alternatief gevonden

 

Ik ook. Is heus niet via een of ander IPTV aanbod !  Als satelliet kijker gewoon gratis kijken  , geen abbo nodig en niet zitten te klungelen met dat CCcam of OScam gedoe . Is niets voor mij. Het HD beeld op satelliet is altijd veel mooier dan via IPTV.

  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...