Ga naar inhoud


Vindt jij linaere tv oubollig, of net niet?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Nu steeds meer straemingsdiensten beschikbaar zijn, vroeg ik mij hetvolgende af:

Wie vindt linaere tv oubollig?

of wil je weer meer linaere tv? 

Of zeg je:

Straemen is als een geschenk uit de hemel en wil nog meer straemingsdiensten.

Wil je dat linaere tv zo rap mogelijk op kabel en iptv moet worden opgedoekt, en willen we allemaal kiezen wanneer we naar onze soap willen kijken.

Graag een gezonde discussie over linaere tv al of niet oubollig?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
1 minuut geleden, sattv4iedereen zei:

linaere tv

Geen flauw idee wat linaer is, of betekent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 minuten geleden, sattv4iedereen zei:

oubollig

Dat heb ik even opgezocht.

https://onzetaal.nl/taalloket/oubollig

 

Oubollig heeft in de loop van de tijd verschillende betekenissen gehad. De oudste vorm was abolge: het hoorde bij het werkwoord belgen, dat ‘kwaad maken’ betekende. Abolge betekende dan ook ‘boos’. Later verschoof de betekenis via ‘gek, dwaas’ naar ‘koddig’. Rond de jaren tachtig namen de woordenboeken bij oubollig die betekenis ‘koddig’ op, en ‘ruw-komisch’. In de jaren negentig en de jaren nul kwamen daar betekenissen als ‘flauw’, ‘benepen’, ‘kneuterig’, ‘niet verrassend’ en ‘ouderwets’ bij. Deze laatste, negatievere betekenissen zijn nu het gewoonst. De betekenis ‘ouderwets’ is vermoedelijk ontstaan doordat mensen het begin van het woord (eigenlijk dus ten onrechte) met oud associëren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, sattv4iedereen zei:

willen we allemaal kiezen wanneer we naar onze soap willen kijken

Vroeger , een weekje wachten , wel spannend , of via video of DVD ,

dan was het je eigen keuze wanneer je keek !!

Tegenwoordig , streaming via eigen keuze wanneer , is toch ook wel handig !!

 Ik kijk graag wanneer ik wil 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn mensen die niet zonder kunnen. Beslist omdat ze zelf ook oubollig zijn. Maar dat is een ander waardeoordeel.

Streamingdiensten zenden / maken belachelijk slechte films of series. En dat is een mening.

 

(op een paar series en films na is het een en al geweld en de samenleving weerspiegelt dat ook al)

 

en de kiddies die enkel nog naar hun aaifoon kijken

https://nos.nl/artikel/2527157-drie-scholen-rotterdam-dicht-om-oproep-gewelddadige-demonstratie

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, cookie monster zei:

Vroeger , een weekje wachten , wel spannend , of via video of DVD ,

dan was het je eigen keuze wanneer je keek !!

Tegenwoordig , streaming via eigen keuze wanneer , is toch ook wel handig !!

 Ik kijk graag wanneer ik wil 🙂

Vraag is of dat wel waar is.

Je kijkt wanneer je wilt, dat is wat je denkt.

Het is echter de streaming provider die bepaalt wat beschikbaar is, wanneer, en tegen welke prijs.

Regelmatig worden zaken aan dat streaming aanbod toegevoegd, maar andere zijn dan weer na een tijdje niet meer beschikbaar.

Bij lineaire TV heb je zelf meer controle, je kunt namelijk opnemen en het blijft staan zolang jij dat wilt.

Bij lineaire TV kun je in principe alles opnemen, bij streaming hangt het ervan af wat de uitzendrechten zijn, zo kun je een film soms achteraf niet bekijken via streaming, maar je had hem wel van lineaire TV kunnen opnemen.

Bij lineaire TV is bij mij vooral de uitdaging niet te veel op te nemen, zodat ik tijd genoeg heb om het te bekijken, en ook het zendschema goed te volgen zodat ik altijd alle afleveringen van een serie heb (Autotimer helpt hier wel, maar die zendschema's zijn soms niet helemaal logisch).

 

Ik geef dus de voorkeur aan lineaire TV.

Als ik dan per ongeluk iets niet opgenomen heb, of de opname is mislukt, kan ik nog altijd terugvallen op streaming.

 

Een laatste aspect aan streaming is de verborgen belasting op het milieu dat al die datacentra betekenen.

Je neemt immers op in "the cloud", maar die zogenaamde wolk bestaat in werkelijkheid uit zwaar vervuilende mega datacentra, gigantische complexen waar data bewaard wordt, fysiek beschermd en bewaakt worden, met airco's die constant draaien, met een hoog waterverbruik en data die vaak veel te lang bewaard wordt en altijd maar groeit.

De consument wordt de illusie voorgeschoteld dat hij plots minder het milieu belast als zijn ontvanger geen harde schijf of SSD meer heeft en alles streamt.

De data om te kunnen streamen staat dan echter in die datacentra die 24/7 moeten beschikbaar zijn, en waarvoor de vereisten veel hoger liggen.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

TV is pas lineair als je live kijkt, als je alles opneemt en later pas kijkt of met vertraging kijkt kun je het niet lineair meer noemen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Codx zei:

TV is pas lineair als je live kijkt, als je alles opneemt en later pas kijkt of met vertraging kijkt kun je het niet lineair meer noemen. 

Nee, dan kijk je digitaal terug naar lineair..🤔😉

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thuis gebruik ik geen streaming dienst (ben 50+) behalve Youtube. Bij muziek (chromecast) vind ik het een nadeel dat je de reclame niet kunt ontwijken wat bij lineaire muziekzenders wel kan. Nadeel van Youtube is ook dat de voorstellen dichtbij je eigen smaak liggen en daardoor minder verrassend zijn dan via satelliet TV muziek zenders.

 

Maar in feite verandert door het zappen lineaire TV in een soort van on demand. Bij de gewone zenders geldt dit ook, ik laat me verrassen. Zo zapte ik gisteren en zag op BBC 3 een oude aflevering van Top gear. Met Youtube was ik nooit op dat idee gekomen bovendien was dit zonder reclame.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Codx zei:

TV is pas lineair als je live kijkt, als je alles opneemt en later pas kijkt of met vertraging kijkt kun je het niet lineair meer noemen. 

Dat klopt, maar je kunt niet opnemen en daarna met vertraging kijken als er geen lineaire TV meer uitgezonden wordt.

Als iedereen dus pusht richting streaming, dan stopt dat systeem ook.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, zzzzzz zei:

Je neemt immers op in "the cloud", maar die zogenaamde wolk bestaat in werkelijkheid uit zwaar vervuilende mega datacentra, gigantische complexen waar data bewaard wordt, fysiek beschermd en bewaakt worden, met airco's die constant draaien, met een hoog waterverbruik en data die vaak veel te lang bewaard wordt en altijd maar groeit.

 

helemaal mee eens... ofwel +1

 

ik weet nog dat we met z'n achten op het beeld zaten te wachten van die show internationale spel zonder grenzen welke door alle omroepen uit alle landen (van het toenmalige Europa) 's avonds uitgezonden werd. En als er dan een land winnaar was waren we allemaal blij en gingen naar bed. De samenwerking tussen alle landen met straalverbindingen in UHF naar de zendmasten in Europa en dan naar ons thuis zullen ook heel Watt energie gekost hebben.

Streamen is 24/7 een compleet nieuwe tak van sport sinds 1997. En die kost globaal heel Watt energie. Insomnia.

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, Eduard07 zei:

Nee, dan kijk je digitaal terug naar lineair..🤔😉

 

Maar dan is het niet live meer en dus niet lineair. 

 

 

 

@zzzzzz  Het klopt als er geen lineaire TV is kun je ook niet meer opnemen.  Overigens die opname in de cloud werkt eigenlijk als volgt, alles werd toch al opgenomen voor het terug kijken.  Het enige wat ze nu doen is pointers (begin-end) zetten als een klant een opname wil.  Dus uiteindelijk wordt alles maar 1x opgeslagen.    Die belasting van het  milieu kan mij gestolen worden  die onzin.  Maar het is wel zo, dat dit hele terugkijk en opname systeem waarschijnlijk nog geen vol 19 inch rack met servers en storage omvat.  We moeten niet doen alsof hier hele datacenters voor moeten draaien, dat is echt overdreven.

 

@OFDM,   Je kunt de advertenties uit Youtube filteren met ublock origin/adblockplus en deels met een netwerk wide adblocker zoals pihole of adguard  of door het gebruiken van een alternatieve app.  Op mijn TV kijk ik YT via kodi plugin dus dat werkt ook.

 

Verder kijk ik zelf eigenlijk nooit naar streamingsdiensten. (ik heb wel toegang tot netflix)   Maar het is niet nodig want ik download al sinds eind jaren 90 en waar je dit in het begin nog op een schijfje brandde ben ik eigenlijk heel snel in 2003/04 overgestapt op XBMC met centrale opslag  Dus eigenlijk had ik al mijn eigen streaming dienst voordat de meute hier ooit van had gehoord.  Maar ik heb altijd gelooft in lineaire TV om de simpele reden dat je dan in aanraking komt met nieuwe content die je normaal niet zo snel zou uitkiezen.  Lineair kijken geeft je tevens minder keuze stress en ik vind het leuk om te zappen. 

 

Ik ben wel van mening dat er duidelijke regels moeten komen om reclame en herhalingen te beperken, als je nu ziet wat RTL doet, die hebben tig thema zenders (playout servers) die eigenlijk alleen gebruikt wordt om geld te vangen van de kabelaars en geen unieke programmering bevatten.  Dus die moeten opgeheven worden, dan kunnen alle programma's naar RTL4 t/m RTL 8 en hoeft er ook minder herhaald te worden. Je moet televisie weer interessant maken voor de kijker en niet alles alleen om het geld te laten draaien. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Codx zei:

 

Maar dan is het niet live meer en dus niet lineair. 

@zzzzzz  Het klopt als er geen lineaire TV is kun je ook niet meer opnemen.  Overigens die opname in de cloud werkt eigenlijk als volgt, alles werd toch al opgenomen voor het terug kijken.  Het enige wat ze nu doen is pointers (begin-end) zetten als een klant een opname wil.  Dus uiteindelijk wordt alles maar 1x opgeslagen.    Die belasting van het  milieu kan mij gestolen worden  die onzin.  Maar het is wel zo, dat dit hele terugkijk en opname systeem waarschijnlijk nog geen vol 19 inch rack met servers en storage omvat.  We moeten niet doen alsof hier hele datacenters voor moeten draaien, dat is echt overdreven.

Het is echt geen onzin.

Zo zijn er periodes van droogte, en moeten de gewone burgers en landbouwers zuinig zijn met water.

Raad eens wie daaraan ontsnapt...

Inderdaad, die data centra die hun serverruimtes moeten 24/7 koelen mogen ondertussen wel massa's water opslurpen.

Het is natuurlijk veel meer dan TV opnames.

Neem nu foto's, mails, enz.
Je kunt dat allemaal in de cloud zetten, en iedereen verwacht dat dat 24/7 beschikbaar is.

Opkuisen?
Dat doet toch niemand?
Dus die gegevens blijven maar groeien.


Je redenering van 1x opgeslagen klopt dus niet.

Immers, stel dat er 20.000 keer een aflevering van een film zou opgeslagen worden, omdat streaming niet bestaat.

Op een bepaald moment is die film wel bij iedereen bekeken en verdwijnt hij, en als hij niet verdwijnt loopt de harddisk wel vol van die gebruikers.

's Nachts staat hun decoder ook in standby.

Dat datacenter daarentegen zal die film maandenlang bijhouden, en alle servers moeten constant draaien, want die gegevens moeten ten allen tijde beschikbaar zijn.

Het kan dan wel zijn dat het maar één keer wordt opgeslagen (in werkelijkheid iets meer, anders heb je geen redundantie voor mocht een schijf het laten afweten), maar er komt wel veel sneller data bij dan dat er weggaat.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...