Ga naar inhoud


Vindt jij linaere tv oubollig, of net niet?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, Miauw zei:

Ik ben geen sport kijker, reden is dat ik knettergek van het commentaar van een meestal compleet gestoorde die zijn/haar mond niet kan houden.

 

Sport kijken lijkt mij leuker met het geluid terplaatse alsof je erbij bent, maar dan zonder presentatie die zich graag horen praten als het nog praten is, ik vind het vaak slap geouwehoer.

Ik geloof echt dat er niemand is die het jou met jouw kijkgedrag, mening en visie nog naar de zin kan maken. 
Als TV kijken voor jouw zo’n belasting is, dan pakt dat ding beet en gooi ‘m buiten in de drekbak. 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik geloof echt dat er niemand is die het jou met jouw kijkgedrag, mening en visie nog naar de zin kan maken. 
Als TV kijken voor jouw zo’n belasting is, dan pakt dat ding beet en gooi ‘m buiten in de drekbak. 

 

Nee, ik moet in de nacht ook nog wat te doen hebben, ben alleen niet van de Tommy Teleshopping. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-7-2024 om 11:28, Drs. IJzerbout zei:

Ik geloof echt dat er niemand is die het jou met jouw kijkgedrag, mening en visie nog naar de zin kan maken. 
Als TV kijken voor jouw zo’n belasting is, dan pakt dat ding beet en gooi ‘m buiten in de drekbak. 

Zou TV voor sommigen niet iets zijn als het weer, iets waar ze graag over klagen?

Dan moeten ze weer iets anders zoeken om over te klagen...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-7-2024 om 11:45, Codx zei:

 

Maar dan is het niet live meer en dus niet lineair. 

 

 

 

@zzzzzz  Het klopt als er geen lineaire TV is kun je ook niet meer opnemen.  Overigens die opname in de cloud werkt eigenlijk als volgt, alles werd toch al opgenomen voor het terug kijken.  Het enige wat ze nu doen is pointers (begin-end) zetten als een klant een opname wil.  Dus uiteindelijk wordt alles maar 1x opgeslagen.    Die belasting van het  milieu kan mij gestolen worden  die onzin.  Maar het is wel zo, dat dit hele terugkijk en opname systeem waarschijnlijk nog geen vol 19 inch rack met servers en storage omvat.  We moeten niet doen alsof hier hele datacenters voor moeten draaien, dat is echt overdreven.

 

@OFDM,   Je kunt de advertenties uit Youtube filteren met ublock origin/adblockplus en deels met een netwerk wide adblocker zoals pihole of adguard  of door het gebruiken van een alternatieve app.  Op mijn TV kijk ik YT via kodi plugin dus dat werkt ook.

 

Verder kijk ik zelf eigenlijk nooit naar streamingsdiensten. (ik heb wel toegang tot netflix)   Maar het is niet nodig want ik download al sinds eind jaren 90 en waar je dit in het begin nog op een schijfje brandde ben ik eigenlijk heel snel in 2003/04 overgestapt op XBMC met centrale opslag  Dus eigenlijk had ik al mijn eigen streaming dienst voordat de meute hier ooit van had gehoord.  Maar ik heb altijd gelooft in lineaire TV om de simpele reden dat je dan in aanraking komt met nieuwe content die je normaal niet zo snel zou uitkiezen.  Lineair kijken geeft je tevens minder keuze stress en ik vind het leuk om te zappen. 

 

Ik ben wel van mening dat er duidelijke regels moeten komen om reclame en herhalingen te beperken, als je nu ziet wat RTL doet, die hebben tig thema zenders (playout servers) die eigenlijk alleen gebruikt wordt om geld te vangen van de kabelaars en geen unieke programmering bevatten.  Dus die moeten opgeheven worden, dan kunnen alle programma's naar RTL4 t/m RTL 8 en hoeft er ook minder herhaald te worden. Je moet televisie weer interessant maken voor de kijker en niet alles alleen om het geld te laten draaien. 

Voor een klein land als Nederland zijn 2 publieke zenders en 4 commerciële zenders voldoende. 

Die herhaal (= meuk zenders) zit ik niet op te wachten. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2024 om 19:23, zzzzzz zei:

Zou TV voor sommigen niet iets zijn als het weer, iets waar ze graag over klagen?

Dan moeten ze weer iets anders zoeken om over te klagen...

 

Nope, in Nederland klaagt iedereen altijd over het weer, anders ben je niet geïntegreerd heb ik een Vietnamese vriend duidelijk gemaakt, sindsdien is het een echte Hollander. 😉

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 uren geleden, Miauw zei:

 

Nope, in Nederland klaagt iedereen altijd over het weer, anders ben je niet geïntegreerd heb ik een Vietnamese vriend duidelijk gemaakt, sindsdien is het een echte Hollander. 😉

Lekker on topic in je eigen onderwerp.:cool:

 

Tijd voor een slotje op dit onderwerp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...