Ga naar inhoud


VU plus solo 2 / kortsluiting of ........?


RikDC

Aanbevolen berichten

Goedemorgen nerds 😚  ,

 

Oeps , zal het verder maar vriendelijk houden zeker...........

 

Ik was op reis met mijn caravan en had mijn Vu ontvanger mee.

Vanwege haastig vertrek had ik de schotel op de caravan niet getest thuis met de gedachte dat het dan onderweg maar moest gebeuren.

Onderweg op een paar plaatsen gestaan waar bomen in de weg stonden en nergens beeld.

 

Blijkt nu dat de ontvanger het niet (meer ) doet.

Opnames die er nog opstaan worden perfect weergegeven en tv spelen via internet lukt ook.

 

Via de schotel niks meer.

 

Nu zou het kunnen dat ik in de caravan de antennekabels op de ontvanger een keer aangesloten heb en de stroom vergat uit te zetten.......

In het verleden heb ik zulke frats als eens gehad met een andere ontvanger (ook ander merk ) en daarbij was het moederbord vernield.

 

Stel dat ik met de antennekabels een kortsluiting veroorzaakte , is mij VU dan ook om zeep ?

 

Alles werkt behalve satellietontvangst.

 

Dank bij voorbaat voor tips.

 

Rik 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Meten is weten, even een universeelmeter op de antenne ingang aansluiten en kijken of je 13/18 Volt hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Normaal zal je op de camping slechts een lnb aansluiten, lnb 1 zou dus moeten werken.

LNB 2 ofwel tuner 2 kan defect zijn maar het kan ook een instelling of een corrupte software zijn die te herstellen is door de ontvanger opnieuw te flashen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps , te rap weg.

 

geflasht heb .

 

In het verleden lukte mij dat gewoonlijk niet maar het staat er blijkbaar toch op.

 

Ik merk ook een verschil want voorheen had ik geen signaal  op Astra 1 en Astra 3  en nu wel.

De zenderlijsten zijn netjes gescand en de lopende programmas staan vermeld.

Het scherm van de tv gaat echter uit zodra ik de bewuste zender aanklik.

 

Is het misschien niet de juiste of geschikte image?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zijn dat gecodeerde zenders die geen beeld geven?

En wat bedoel je met "het scherm gaat uit", bedoel je dat de tv zichzelf uitschakelt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi , nogmaals bedankt voor de hulp.

Voortgaande op jullie opmerkingen  zijn het de gecodeerde zenders.

BVN op 19.2 doet het en het infokanaal van TVV op 23.5  doet het ook.

 

Nu heb ik voor alle zekerheid op de website va TVV de smartkaart nog eens geheraktiveerd of hoe noemen die gasten dat.

 

Bijkomende shit , op de ontvanger zijn twee ingangen voor smartcard en ik weet niet meer dewelke want heb op reis van alles geprobeerd.

 

Ook meen ik mij te herinneren dat de kaart er onderstenboven in moet......

 

En de softcam , moet die geïnstalleerd worden na een nieuwe image flash ?

 

Overigens , is er een free to air zender op 23.5 waar ik kan testen ?

 

Dank bij voorbaat.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

     

12168 V   DVB-S  QPSK 27500  3/4  RTL 

 

Softcam installeren met juiste config en denk kaart bovenaan met chip naar beneden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...