Ga naar inhoud


Probleem met Blu ray weergave


Aanbevolen berichten

Beste , ik heb mijn blu ray speler aangesloten op HDMI 1 van mijn Yamaha Rx v6a  receiver  , van uit HDMI out van de YAMAHA loopt de verbinding naar de TV  ( hdmi arc )    Als ik nu de blu ray speler opstart  en de Yamaha op HDMI 1 zet  krijg ik de ene keer wel beeld en de andere keer niet in een keer 

Ik moet doen meerdere herstart doen  ( alles aanzetten en weer aan ).

 

Mvg Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Hansw schrijf eens wat er allemaal aan de Yamaha hangt en dus welke poorten...?

Gebruik je audio return channel aan de TV ingangspoort omdat je dat signaal nodig hebt voor andere doelen?

 

In het verleden had ik ook iets dergelijks en wat @Penthe schrijft bleek duidelijk de oorzaak, de stekkers van de HDMI wakkelden.

Het aanpassen van de HDMI kabel moet gebeuren als alle apparaten stroomloos zijn... anders zie je vonkjes die je HDMI board kunnen vernielen.

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-7-2024 om 22:07, Penthe zei:

Het begint altijd met de HDMI kabels, sluit eens andere kabels aan en kijk of je het zelfde probleem ervaart.

Ik heb dit al uitgeprobeerd  maar geen resultaat   Maar als het aan de hdmi kabel zou liggen dan zou ik nooit beeld en geluid moeten krijgen volgens mij

 

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

@Hansw schrijf eens wat er allemaal aan de Yamaha hangt en dus welke poorten...?

Gebruik je audio return channel aan de TV ingangspoort omdat je dat signaal nodig hebt voor andere doelen?

 

In het verleden had ik ook iets dergelijks en wat @Penthe schrijft bleek duidelijk de oorzaak, de stekkers van de HDMI wakkelden.

Het aanpassen van de HDMI kabel moet gebeuren als alle apparaten stroomloos zijn... anders zie je vonkjes die je HDMI board kunnen vernielen.

Ik heb op HDMI  1  blu ray speler  en op HDMI  2   KPN Arris box van de Yamaha aangesloten   

En vanaf HDMI  out   ( yamaha)  naar HDMI2   ( ARC Panasonic tv ) . 

Als ik een Blu ray wil afspelen en op HDMI1  druk   ( van de Yamaha )  zie ik de tekst Blu ray speler op  het schermpje  maar dan springt hjj weer naar de tekst HDMI 2  , door nogmaals meerdere keren op HDMI 1 te drukken op de afstandsbediening lukt het om beeld en geluid te krijgen     

 

Ik moet wel zegen dat het opstarten van een Blu ray film altijd veel langer duurt in vergelijking  bij mijn oude DVD  recorder 

De speler staat verschillende  momenten te ratelen voor de opstart  Ik weet niet of dit normaal is bij Blu ray spelers 

Mvg Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Hansw zei:

Maar als het aan de hdmi kabel zou liggen dan zou ik nooit beeld en geluid moeten krijgen volgens mij...

Ik had een vergelijkbaar probleem, bij mij ging de audio ook niet altijd goed, maar na het kopen van 3 verschillende kabels en proberen, kwam ik erachter dat het toch echt de kabel was. De eerste kabel was een goede (dacht ik!) kabel van $20.... Daardoor verdacht ik de kabel niet .

Sinds het installeren van de nieuwe kabel heb ik geen enkel probleem meer gehad.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als je geluid via de Yamaha gaat hoeft de HDMI  out   ( yamaha )  niet naar HDMI2   ( ARC ingang op Panasonic tv ) maar kun je ook op HDMI1 aansluiten van de TV

 

ARC = audio Return Channel is namelijk alleen wenselijk als je geluid van de TV naar een apparaat wilt sturen, maar beide geluid en beeldbronnen zijn al op de Yamaha verwerkt.

Probeer het maar eens met die nieuwe kabel HDMI 2.0 Ultra High Speed op HDMI ingang 1 ( let wel kabels wisselen doe je als ze stroomloos zijn )

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...