Ga naar inhoud


kpn 4 k zenders


Hansw

Aanbevolen berichten

Beste , ik heb het 4k pakket van KPN     maar soms krijg ik storing als ik voor een 4k  zender kies  ( 691 tm 694 )

Nu is mijn Arris Vip 5202  op mijn Yamaha Rx -v6a  aangesloten op HDMI 1   ( die ondersteund 4k ) 

Maar als ik in de gebruiksaanwijzing  van de Yamaha kijk zie ik 3 keuzes voor de instelling  van 4  K  ( mode 1 , 2 of 3 ) 

Bij de modes staan:  8 bits , 10 bits en 12 bits  opties

 

Welke instelling moet ik nu kiezen voor de VIP 5202  Box 

 

Mvg Hans 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 5-7-2024 om 13:16, Hansw zei:

Beste , ik heb het 4k pakket van KPN     maar soms krijg ik storing als ik voor een 4k  zender kies  ( 691 tm 694 )

Nu is mijn Arris Vip 5202  op mijn Yamaha Rx -v6a  aangesloten op HDMI 1   ( die ondersteund 4k ) 

Maar als ik in de gebruiksaanwijzing  van de Yamaha kijk zie ik 3 keuzes voor de instelling  van 4  K  ( mode 1 , 2 of 3 ) 

Bij de modes staan:  8 bits , 10 bits en 12 bits  opties

 

Welke instelling moet ik nu kiezen voor de VIP 5202  Box 

 

Mvg Hans 

 

Vanavond weer een vastloper als ik naar een 4 k  zender zap  na opnieuw opstarten ontvang ik al overige zenders goed 

Ik kreeg een scherm met een foutmelding dat de verbinding tussen de ontvanger en modem is verbroken 

De foutmelding   is   :    

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je foutmelding valt weg in je bericht. 

 

Aantal bits in je opties zou niks mogen uitmaken denk ik.

Dat zou je TV ontvanger automatisch doorgeven. 

Ik denk dat belangrijker is of je Arris TV ontvanger wel bekabeld is aangesloten? 

Dan heb je de betere betrouwbaardere verbinding om je UHD kanalen te ontvangen? 

 

Al eens geprobeerd om de tv ontvanger rechtstreeks op je tv aan te sluiten om eventuele fouten van je AVR uit te sluiten? 

Trouwens wel de HDMI instellingen goed staan? Benamingen verschillen nog wel eens, maar o.á.  HDMI optimaal is er eentje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-7-2024 om 19:22, tv-fan zei:

Je foutmelding valt weg in je bericht. 

 

Aantal bits in je opties zou niks mogen uitmaken denk ik.

Dat zou je TV ontvanger automatisch doorgeven. 

Ik denk dat belangrijker is of je Arris TV ontvanger wel bekabeld is aangesloten? 

Dan heb je de betere betrouwbaardere verbinding om je UHD kanalen te ontvangen? 

 

Al eens geprobeerd om de tv ontvanger rechtstreeks op je tv aan te sluiten om eventuele fouten van je AVR uit te sluiten? 

Trouwens wel de HDMI instellingen goed staan? Benamingen verschillen nog wel eens, maar o.á.  HDMI optimaal is er eentje.

Beste , dank voor de reactie  

Ik heb de Arris bekabeld verbonden  met het Fritzmodem    en mijn internet snelheid gecontroleerd   die voldoet voor 4 k  

Ik voeg de foutmelding nog even bij    .  Alle andere zenders ontvang ik zonder probleem dus het lijkt mij vreemd dat de verbinding met het modem niet  goed zou zijn volgens de foutmelding  .   Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk  maar naar een  4 k zender wil kijken namelijk LOVE NATURE 

foutmelding  kpn tv.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Hansw, heb je al eens geprobeerd om dit probleem op het KPN forum te plaatsen?

Zo niet dan is het handig om daar jouw profiel te voorzien van Postcode en huisnummer, dan kunnen ze bij KPN kijken wat (on)mogelijkheden zijn.

 

Het is nog niet duidelijk of je het al geprobeerd hebt om de VIP5202 rechtstreeks op de TV aan te sluiten en zo ja, heb je dan ook het probleem?

Er zijn meerdere problemen gemeld van gebruikers die de 5202 niet rechtstreeks op de TV hebben aangesloten.

Ik kan niet zien welke HDMI kabel jij gebruikt maar ik zou sowieso aanraden om minimaal een HDMI 2.0b te gebruiken, het gebruik van deze kabel heeft minstens een probleem bij mij verholpen.

Ik gebruik trouwens ook de VIP5202 maar heb geen glasvezel maar KPN koper via DSLx.

Kun jij in de instellingen van de VIP5202 de optie UHD@50 als Output kiezen?

Zo niet dan zal het sowieso niet lukken om storingsvrij naar 4k te kijken.

  • Like 1
  • Bedankt 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit je netwerk in elkaar, zit de arris direct met een netwerkkabel op de fritzbox aangesloten of zit er nog een switch tussen?   Heb je evt. andere apparatuur die het multicast signaal kunnen verstoren want dat lijkt hier het probleem te zijn.

 

Youtube is gewoon unicast verkeer , dat is niet hetzelfde als multicast en dus ook niet te vergelijken.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan een ethernet switch zijn die niet de juiste autosensing beheerst, maar ik had de Netgear GS105 aan de fritzbox van XS4ALL.

(voor Arris+TV+Denon+Vu+ Ultimo oud)

Het was dus toch echt de Arris die vervangen werd en toen liep alles weer als een zonnetje met LOVE Nature 4K in het pakket.

 

p.s.

de support desk telefonisch liet me eerst de Arris volledig resetten en opnieuw verbinden, hetgeen redelijk lang duurt

maar het resultaat was dezelfde foutmelding. En toen zouden ze een nieuwe Arris sturen.

aangepast door Tonskidutch
p.s.

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Netgear is er in verschillende revisies, de nieuwere  versies ondersteunen vlan's en dat soort dingen, als er dan een instelling verkeerd staat krijg je ook meteen problemen met het multicast verkeer. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-7-2024 om 11:10, Jürgen zei:

@Hansw, heb je al eens geprobeerd om dit probleem op het KPN forum te plaatsen?

Zo niet dan is het handig om daar jouw profiel te voorzien van Postcode en huisnummer, dan kunnen ze bij KPN kijken wat (on)mogelijkheden zijn.

 

Het is nog niet duidelijk of je het al geprobeerd hebt om de VIP5202 rechtstreeks op de TV aan te sluiten en zo ja, heb je dan ook het probleem?

Er zijn meerdere problemen gemeld van gebruikers die de 5202 niet rechtstreeks op de TV hebben aangesloten.

Ik kan niet zien welke HDMI kabel jij gebruikt maar ik zou sowieso aanraden om minimaal een HDMI 2.0b te gebruiken, het gebruik van deze kabel heeft minstens een probleem bij mij verholpen.

Ik gebruik trouwens ook de VIP5202 maar heb geen glasvezel maar KPN koper via DSLx.

Kun jij in de instellingen van de VIP5202 de optie UHD@50 als Output kiezen?

Zo niet dan zal het sowieso niet lukken om storingsvrij naar 4k te kijken.

Beste Jurgen , 

 

Ik heb je advies ter harte genomen en mij aangemeld op het Kpn forum  Ik gebruik de Hdmi kabel die KPN heeft geleverd  

De oorzaak is inderdaad dat de Arris niet rechtstreeks op mijn Tv is verbonden maar via de Av Yamaha  receiver .

Ik heb bij de instellingen van de Arris gekeken maar zie daar geen optie UHD@50 staan 

Ik las wel dat Kpn een nieuwe upgrade 1.157.3  heeft uitgegeven maar hoe kan ik die inlezen  . Ik zie nergens bij instellingen de optie nieuwe firmware bijwerken .  Wel de optie  software opnieuw installeren .

Mvg Hans   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Hans,

 

Ik kan de door jou op het KPN forum gelezen update 1.157.3 niet vinden.

Voor zover ik weet is de software voor de VIP5202 dit jaar maar ook vorig jaar niet vervangen.

Bina alle in dit jaar vervangen software heeft betrekking op de nieuwe KPN (Android) TV+ box.

 

Ik begrijp dat jij de VIP5202 direct via HDMI op de TV had aangesloten en en toen kon jij bij de Instellingen - Beeld -Beeldschermresolutie  in de VIP5202 met de rechter pijltjes toetsen geen keuze maken voor de optie UHD@50, correct?

Ik weet de reden hiervoor niet maar ik weet ook niet wat voor type HDMI de meegeleverde KPN HDMI kabel is.

Ik gebruik in elk geval een gecertificeerde HDMI 2.0b kabel en daarmee functioneert het uitstekend, zie bijgaande schermafbeelding.

Met andere types HDMI kabels had ik ook wat problemen.

 

 

IMG_0025.jpeg

Goedemorgen Hans,

 

Ik kan de door jou op het KPN forum gelezen update 1.157.3 niet vinden.

Voor zover ik weet is de software voor de VIP5202 dit jaar maar ook vorig jaar niet vervangen.

Bina alle in dit jaar vervangen software heeft betrekking op de nieuwe KPN (Android) TV+ box.

 

Ik begrijp dat jij de VIP5202 direct via HDMI op de TV had aangesloten en en toen kon jij bij de Instellingen - Beeld -Beeldschermresolutie  in de VIP5202 met de rechter pijltjes toetsen geen keuze maken voor de optie UHD@50, correct?

Ik weet de reden hiervoor niet maar ik weet ook niet wat voor type HDMI de meegeleverde KPN HDMI kabel is.

Ik gebruik in elk geval een gecertificeerde HDMI 2.0b kabel en daarmee functioneert het uitstekend, zie bijgaande schermafbeelding.

Met andere types HDMI kabels had ik ook wat problemen.

 

 

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...