Hansw Geplaatst: 5 juli Geplaatst: 5 juli Beste , ik heb het 4k pakket van KPN maar soms krijg ik storing als ik voor een 4k zender kies ( 691 tm 694 ) Nu is mijn Arris Vip 5202 op mijn Yamaha Rx -v6a aangesloten op HDMI 1 ( die ondersteund 4k ) Maar als ik in de gebruiksaanwijzing van de Yamaha kijk zie ik 3 keuzes voor de instelling van 4 K ( mode 1 , 2 of 3 ) Bij de modes staan: 8 bits , 10 bits en 12 bits opties Welke instelling moet ik nu kiezen voor de VIP 5202 Box Mvg Hans
Hansw Geplaatst: 7 juli Auteur Geplaatst: 7 juli Op 5-7-2024 om 13:16, Hansw zei: Beste , ik heb het 4k pakket van KPN maar soms krijg ik storing als ik voor een 4k zender kies ( 691 tm 694 ) Nu is mijn Arris Vip 5202 op mijn Yamaha Rx -v6a aangesloten op HDMI 1 ( die ondersteund 4k ) Maar als ik in de gebruiksaanwijzing van de Yamaha kijk zie ik 3 keuzes voor de instelling van 4 K ( mode 1 , 2 of 3 ) Bij de modes staan: 8 bits , 10 bits en 12 bits opties Welke instelling moet ik nu kiezen voor de VIP 5202 Box Mvg Hans Vanavond weer een vastloper als ik naar een 4 k zender zap na opnieuw opstarten ontvang ik al overige zenders goed Ik kreeg een scherm met een foutmelding dat de verbinding tussen de ontvanger en modem is verbroken De foutmelding is :
tv-fan Geplaatst: 7 juli Geplaatst: 7 juli Je foutmelding valt weg in je bericht. Aantal bits in je opties zou niks mogen uitmaken denk ik. Dat zou je TV ontvanger automatisch doorgeven. Ik denk dat belangrijker is of je Arris TV ontvanger wel bekabeld is aangesloten? Dan heb je de betere betrouwbaardere verbinding om je UHD kanalen te ontvangen? Al eens geprobeerd om de tv ontvanger rechtstreeks op je tv aan te sluiten om eventuele fouten van je AVR uit te sluiten? Trouwens wel de HDMI instellingen goed staan? Benamingen verschillen nog wel eens, maar o.á. HDMI optimaal is er eentje.
Hansw Geplaatst: 8 juli Auteur Geplaatst: 8 juli Op 7-7-2024 om 19:22, tv-fan zei: Je foutmelding valt weg in je bericht. Aantal bits in je opties zou niks mogen uitmaken denk ik. Dat zou je TV ontvanger automatisch doorgeven. Ik denk dat belangrijker is of je Arris TV ontvanger wel bekabeld is aangesloten? Dan heb je de betere betrouwbaardere verbinding om je UHD kanalen te ontvangen? Al eens geprobeerd om de tv ontvanger rechtstreeks op je tv aan te sluiten om eventuele fouten van je AVR uit te sluiten? Trouwens wel de HDMI instellingen goed staan? Benamingen verschillen nog wel eens, maar o.á. HDMI optimaal is er eentje. Beste , dank voor de reactie Ik heb de Arris bekabeld verbonden met het Fritzmodem en mijn internet snelheid gecontroleerd die voldoet voor 4 k Ik voeg de foutmelding nog even bij . Alle andere zenders ontvang ik zonder probleem dus het lijkt mij vreemd dat de verbinding met het modem niet goed zou zijn volgens de foutmelding . Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk maar naar een 4 k zender wil kijken namelijk LOVE NATURE
Tonskidutch Geplaatst: 9 juli Geplaatst: 9 juli https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/verbinding-met-zender-verbroken.htm#/ kan ook gewoon je lankabel + stekkers zijn (vooral bij oude stekkers en trekspanning op de kabel) The Crying Cowboys Aaron Rux
Hansw Geplaatst: 9 juli Auteur Geplaatst: 9 juli Beste Ton , Het is een nieuwe Lan kabel . Ik heb hiervoor een keer via youtube een 4k zender gecast naar de Tv en dat geen prima geen haperingen .
Tonskidutch Geplaatst: 10 juli Geplaatst: 10 juli Dan is het precies zo wat ikzelf ook had, de Arris is stuk. Bel ze om vervanging, die heb je de dag erna in huis en stuurt dan de oude terug. The Crying Cowboys Aaron Rux
Jürgen Geplaatst: 10 juli Geplaatst: 10 juli @Hansw, heb je al eens geprobeerd om dit probleem op het KPN forum te plaatsen? Zo niet dan is het handig om daar jouw profiel te voorzien van Postcode en huisnummer, dan kunnen ze bij KPN kijken wat (on)mogelijkheden zijn. Het is nog niet duidelijk of je het al geprobeerd hebt om de VIP5202 rechtstreeks op de TV aan te sluiten en zo ja, heb je dan ook het probleem? Er zijn meerdere problemen gemeld van gebruikers die de 5202 niet rechtstreeks op de TV hebben aangesloten. Ik kan niet zien welke HDMI kabel jij gebruikt maar ik zou sowieso aanraden om minimaal een HDMI 2.0b te gebruiken, het gebruik van deze kabel heeft minstens een probleem bij mij verholpen. Ik gebruik trouwens ook de VIP5202 maar heb geen glasvezel maar KPN koper via DSLx. Kun jij in de instellingen van de VIP5202 de optie UHD@50 als Output kiezen? Zo niet dan zal het sowieso niet lukken om storingsvrij naar 4k te kijken. 1 1 MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Codx Geplaatst: 10 juli Geplaatst: 10 juli (aangepast) Hoe zit je netwerk in elkaar, zit de arris direct met een netwerkkabel op de fritzbox aangesloten of zit er nog een switch tussen? Heb je evt. andere apparatuur die het multicast signaal kunnen verstoren want dat lijkt hier het probleem te zijn. Youtube is gewoon unicast verkeer , dat is niet hetzelfde als multicast en dus ook niet te vergelijken. 10 juli aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Tonskidutch Geplaatst: 10 juli Geplaatst: 10 juli (aangepast) Het kan een ethernet switch zijn die niet de juiste autosensing beheerst, maar ik had de Netgear GS105 aan de fritzbox van XS4ALL. (voor Arris+TV+Denon+Vu+ Ultimo oud) Het was dus toch echt de Arris die vervangen werd en toen liep alles weer als een zonnetje met LOVE Nature 4K in het pakket. p.s. de support desk telefonisch liet me eerst de Arris volledig resetten en opnieuw verbinden, hetgeen redelijk lang duurt maar het resultaat was dezelfde foutmelding. En toen zouden ze een nieuwe Arris sturen. 10 juli aangepast door Tonskidutch p.s. The Crying Cowboys Aaron Rux
Codx Geplaatst: 10 juli Geplaatst: 10 juli Die Netgear is er in verschillende revisies, de nieuwere versies ondersteunen vlan's en dat soort dingen, als er dan een instelling verkeerd staat krijg je ook meteen problemen met het multicast verkeer. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Tonskidutch Geplaatst: 10 juli Geplaatst: 10 juli (aangepast) Klopt maar deze deed het prima. welke HansW heeft is dan de vraag? 10 juli aangepast door Tonskidutch HansW The Crying Cowboys Aaron Rux
Hansw Geplaatst: 17 juli Auteur Geplaatst: 17 juli Op 10-7-2024 om 11:10, Jürgen zei: @Hansw, heb je al eens geprobeerd om dit probleem op het KPN forum te plaatsen? Zo niet dan is het handig om daar jouw profiel te voorzien van Postcode en huisnummer, dan kunnen ze bij KPN kijken wat (on)mogelijkheden zijn. Het is nog niet duidelijk of je het al geprobeerd hebt om de VIP5202 rechtstreeks op de TV aan te sluiten en zo ja, heb je dan ook het probleem? Er zijn meerdere problemen gemeld van gebruikers die de 5202 niet rechtstreeks op de TV hebben aangesloten. Ik kan niet zien welke HDMI kabel jij gebruikt maar ik zou sowieso aanraden om minimaal een HDMI 2.0b te gebruiken, het gebruik van deze kabel heeft minstens een probleem bij mij verholpen. Ik gebruik trouwens ook de VIP5202 maar heb geen glasvezel maar KPN koper via DSLx. Kun jij in de instellingen van de VIP5202 de optie UHD@50 als Output kiezen? Zo niet dan zal het sowieso niet lukken om storingsvrij naar 4k te kijken. Beste Jurgen , Ik heb je advies ter harte genomen en mij aangemeld op het Kpn forum Ik gebruik de Hdmi kabel die KPN heeft geleverd De oorzaak is inderdaad dat de Arris niet rechtstreeks op mijn Tv is verbonden maar via de Av Yamaha receiver . Ik heb bij de instellingen van de Arris gekeken maar zie daar geen optie UHD@50 staan Ik las wel dat Kpn een nieuwe upgrade 1.157.3 heeft uitgegeven maar hoe kan ik die inlezen . Ik zie nergens bij instellingen de optie nieuwe firmware bijwerken . Wel de optie software opnieuw installeren . Mvg Hans
Tonskidutch Geplaatst: 18 juli Geplaatst: 18 juli 12 uren geleden, Hansw zei: Wel de optie software opnieuw installeren . Juist want hij ( firmware) wordt volledig vervangen door een nieuwe versie. Dat duurt even maar die optie zul je moeten kiezen The Crying Cowboys Aaron Rux
Jürgen Geplaatst: 18 juli Geplaatst: 18 juli Goedemorgen Hans, Ik kan de door jou op het KPN forum gelezen update 1.157.3 niet vinden. Voor zover ik weet is de software voor de VIP5202 dit jaar maar ook vorig jaar niet vervangen. Bina alle in dit jaar vervangen software heeft betrekking op de nieuwe KPN (Android) TV+ box. Ik begrijp dat jij de VIP5202 direct via HDMI op de TV had aangesloten en en toen kon jij bij de Instellingen - Beeld -Beeldschermresolutie in de VIP5202 met de rechter pijltjes toetsen geen keuze maken voor de optie UHD@50, correct? Ik weet de reden hiervoor niet maar ik weet ook niet wat voor type HDMI de meegeleverde KPN HDMI kabel is. Ik gebruik in elk geval een gecertificeerde HDMI 2.0b kabel en daarmee functioneert het uitstekend, zie bijgaande schermafbeelding. Met andere types HDMI kabels had ik ook wat problemen. Goedemorgen Hans, Ik kan de door jou op het KPN forum gelezen update 1.157.3 niet vinden. Voor zover ik weet is de software voor de VIP5202 dit jaar maar ook vorig jaar niet vervangen. Bina alle in dit jaar vervangen software heeft betrekking op de nieuwe KPN (Android) TV+ box. Ik begrijp dat jij de VIP5202 direct via HDMI op de TV had aangesloten en en toen kon jij bij de Instellingen - Beeld -Beeldschermresolutie in de VIP5202 met de rechter pijltjes toetsen geen keuze maken voor de optie UHD@50, correct? Ik weet de reden hiervoor niet maar ik weet ook niet wat voor type HDMI de meegeleverde KPN HDMI kabel is. Ik gebruik in elk geval een gecertificeerde HDMI 2.0b kabel en daarmee functioneert het uitstekend, zie bijgaande schermafbeelding. Met andere types HDMI kabels had ik ook wat problemen. 1 MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen