joker55 Geplaatst: 5 juli Geplaatst: 5 juli Beste mensen.....na de perikelen met deze solo 4k, heeft de box een paar weken leuk gewerkt. Zie: Wel veel bij een zenderwissel wat lopende vierkantjes in het beeld, pas na een seconde of 6 - 8 kwam het beeld Nu begint het gedonder weer, veel vastlopers (beeld blijft stil staan, en geluid gaat gewoon door,) Dit gebeurt ook bij opnames afspelen, maar hoofdzakelijk bij kijken bij live zenders Soms ook zomaar alles donker, en de box restart na een blauw scherm met hele kleine lettertjes. Inmiddels al tig crashlogs op de HD...ik zal er eentje hier bijvoegen, Zou iemand mij kunnen uitleggen of hij/zij dit kan/wil lezen, en er wat uit kan halen met zinnige opmerkingen? Voor mij is dit abacadabra. Alvast bedankt. Alvast hartelijk dank. dvbapp2_crash_2024-06-23_23-39-58_1719178798.rar HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
Tonskidutch Geplaatst: 6 juli Geplaatst: 6 juli kan je de log in een zip doen ipv rar? Coles Corner Richard Hawley
paardengek Geplaatst: 6 juli Geplaatst: 6 juli 1 uur terug, Tonskidutch zei: kan je de log in een zip doen ipv rar? Of je download Winrar. Problem solved Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Tonskidutch Geplaatst: 6 juli Geplaatst: 6 juli Kan ook hoor maar in zo wat elk OS zit "zip" standaard als app om bestanden te comprimeren. Coles Corner Richard Hawley
Tonskidutch Geplaatst: 6 juli Geplaatst: 6 juli (aangepast) p.s. @joker55, schakel FCC voor de tuners uit. (dat is kort voor fast channel change) en doe dan een herstart via je menu heb je overigens een recente nightly build van OpenPli 9.0 erop of gebruik je een unstable versie? 6 juli aangepast door Tonskidutch aanvullende vraag Coles Corner Richard Hawley
joker55 Geplaatst: 6 juli Auteur Geplaatst: 6 juli bedankt all voor de reacties. 1. de log heb ik via winRAR ver 5.20 een .zip file gemaakt, zie bijlage. 2. VTI ver 15.0.02, dd 27-12-2022 3. FCC wat is dat, en hoe kan ik dat instellen, in- of uitschakelen? dvbapp2_crash_2024-06-23_23-39-58_1719178798.zip HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
joker55 Geplaatst: 6 juli Auteur Geplaatst: 6 juli edit: achter "auto fast scan inschakelen" staat: NEE. HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
Tonskidutch Geplaatst: 7 juli Geplaatst: 7 juli (aangepast) Je gebruikt een mutespectator skin en die maakt ergens fouten tijdens je handelingen onder het VTI image En ik zie dat er een paar bestanden niet geschreven kunnen worden wellicht omdat alles op de synology staat, zoals de timeshift. Ik zou je aanraden het image versie 15.0.2 opnieuw erop te zetten en ook nadat het er weer vers opstaat een update (blauw groen groen ) te laden Misschien probeer je een tijdje daarna met de standaard skin 1080HD of het inderdaad die mutespectator skin is... die een bug kent. Of er een aanpassing voor die skin is heb ik niet opgezocht. https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Schneller_Kanalwechsel_(FCC) 7 juli aangepast door Tonskidutch p.s. FCC Coles Corner Richard Hawley
Tonskidutch Geplaatst: 7 juli Geplaatst: 7 juli (aangepast) https://vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/71158-mute-spectator/&pageNo=28 bericht 558 van RDAMAS, er zijn na 2019 geen actuele aanpassingen van de skin mbt skinparts of verdere ontwikkelingen... Of je moet zelf gaan skinnen. Oorspronkelijk is die skin van PLNick en die heeft het VTI team verlaten. Ik zou dus adviseren een actueel ondersteunde skin te kiezen opdat je SOLO4K lekker stabiel blijft draaien. Zoals je @joker55 in die andere thread al vroeg wat voor skin ik gebruik, dat is AtileHD met desbetreffende skinparts aangevuld en ingeschakeld. De standaard is 1080HD Een andere goed ondersteunde skin is https://vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/151225-2024fhd-skin-v1-1-01-07-2024/&postID=2250587&highlight=feed%2B#post2250587 met vriendelijke groeten 7 juli aangepast door Tonskidutch Coles Corner Richard Hawley
joker55 Geplaatst: 7 juli Auteur Geplaatst: 7 juli 2 uren geleden, Tonskidutch zei: https://vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/71158-mute-spectator/&pageNo=28 bericht 558 van RDAMAS, er zijn na 2019 geen actuele aanpassingen van de skin mbt skinparts of verdere ontwikkelingen... Of je moet zelf gaan skinnen. Oorspronkelijk is die skin van PLNick en die heeft het VTI team verlaten. Ik zou dus adviseren een actueel ondersteunde skin te kiezen opdat je SOLO4K lekker stabiel blijft draaien. Zoals je @joker55 in die andere thread al vroeg wat voor skin ik gebruik, dat is AtileHD met desbetreffende skinparts aangevuld en ingeschakeld. De standaard is 1080HD Een andere goed ondersteunde skin is https://vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/151225-2024fhd-skin-v1-1-01-07-2024/&postID=2250587&highlight=feed%2B#post2250587 met vriendelijke groeten Dank je voor dit antwoord. ik heb met de skins zittenh spelen, en deze ook veranderd naar AtileHD.... ff wennen wel, maar ziet er ook leuk uit. ik dacht dat hij nu sneller zapte, maar na 10 keer omschakelen kwamen toch weer opeens van die denkblokjes linksboven. grrrrrrrr. blauw groen groen geeft dan 0 pakketten geupdate, dus de laatste versie staat erop. alleen deze zin moet ik nog uitwerken, weet alleen niet precies wat je bedoelt en waar die instellingen staan: "met desbetreffende skinparts aangevuld en ingeschakeld. De standaard is 1080HD" HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
bellejt Geplaatst: 7 juli Geplaatst: 7 juli zet er mss eens een nieuwe image op met een standaardskin dan blijft alles vermoedelijk wel goed werken. Ik heb al jaren de openvix met vix night HD.leuke skin en makkelijk aanpasbaar Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
joker55 Geplaatst: 7 juli Auteur Geplaatst: 7 juli @bellejt Dat had ik een maand of 2 geleden gedaan, VtI, met de standaard skin.....zo mogelijk meer problemen. maar misschien, als ik tijd en zin heb, eens openvi proberen...........gewoon om te kijken hoe de box dan zich gaat gedragen. HUMAX iCord is vervangen door de VU+ 4k SOLO,
bellejt Geplaatst: 7 juli Geplaatst: 7 juli denk dat je ook al de voeding had veranderd in een ander topic ? Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Oplossing Tonskidutch Geplaatst: 7 juli Oplossing Geplaatst: 7 juli op je vraag betreffende de skinparts, in ga naar menu / VTI / AtileHD voor elke extra ingeladen plugin is er dus een skinpart nodig laad alleen die je ook echt extra aan het image hebt toegevoegd Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen