Ga naar inhoud


wederom problemen met de VU+ solo 4k


joker55
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

@joker55

op de vorige pagina reageerde ik op je vraag

Voorts is OpenVIX ook aan te bevelen zoals @bellejt suggereert en ook OpenPli9.0 werkt mooi met de SOLO4K

Maar je zult wel weer wat instellingen en aanpassingen moeten doen na een nieuw image flashen.

aangepast door Tonskidutch
verwijzing een pagina terug

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mocht de box nu weer vaak crashen, (en 1 keer per week teken ik voor,  nu 1 keer per uur) ga ik serieus overwegen een andere image erop te pleuren.......maar moet echt een dagje thuis zitten niksen, want weer alles instellen,  pfffft,.    Moed verzamelen.

Welke zou ik meer kans op succes hebben dan?  OpenVIX  of  Open PLi ??

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb het idee dat met de  AtileHD skin de box wat stabieler lijkt.

ervoor was elke avond ong 2 a 3 keer het beruchte blauwe beeld met een crash en herstart......

zondag dus de skin veranderd naar  AtileHD en zondag prima gewerkt. maandag middag prima, maar maandagavond weer een crash en herstart.

nou ja, ben tevreden, en vriendin helemaal (en daar doe je het voor), want het is een dikke vooruitgang.  1 crashje per 2 dagen is een vooruitgang tov 3-4 crashes per avond.

 

zie plaatje hoe het nu zit....wat je kan installen met pro (gele knop) geen flauw idee, overal staat een uitroepteken ervoor...........maar daar blijf ik mooi vanaf aangezien ik niet weet wat je daar mee kan doen ( lees: verkloten)

 

mensen, bedankt voor alle hulp verder.

 

 

image.png.afba8d5ec62917f44d0b5e4028101394.png

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, joker55 zei:

1 crashje per 2 dagen is een vooruitgang t.o.v. 3-4 crashes per avond.

Vind je dat?

Dat crashen is niet normaal, hier crasht de VU ook al eens, hooguit 2 of 3 keer op een heel jaar.

Het is misschien een overbodige vraag, maar hoe zit het met de koeling van je solo 4k, heeft die bovenaan ruimte genoeg om zijn warmte af te voeren?

We zitten nu in de zomer, de temperatuur loopt overal op, niet alleen binnenshuis, maar ook in uw ontvanger.

Het lijkt erop dat het crashen net nu is toegenomen daarom vermoed ik dat de broadcom chip veel te heet word, in beveiliging gaat en daardoor het zaakje gaat crashen.

Zet daar als test eens een Fan op, zodat de warmte weg kan.

 

 

vu-plus-solo-4kkoelvin.jpg

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de warmte kan een rol spelen bij computer apparatuur.

Als ik warm weer verwacht zoals vandaag, plaats ik ook een ventilator in de kamer, anders ga ik ook over de rooie😁

 

@joker55 met die gele knop in AtileHD, schreef ik al, installeer je extra skinparts die dus specifiek voor extra plugins en of EPG bedoeld zijn.

 

Overigens jij had in eerdere berichtgeving wel heel veel EPG ingeschakeld, waarvan het nut mij niet duidelijk is.

 

groeten

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

oei, de warmte afvoer........daar dacht ik helemaal niet aan.  Bijgaand een fotootje hoe de situatie is, er zit bijna 9 cm bovenruimte, en aan beide zijde zit 12. cm..   Mijn hand erop, voel ik eigenlijk amper iets van warmte, terwijl hij eigenlijk nooit uitgezet wordt.  In het verleden (ver verleden, ong 4-5 jaar terug) ging hij uit, maar sinds het 4-5 keer starten en opbooten nodig was om beeld te hebben, gaat hij nooit uit. Dus eigenlijk staat de box ruim 5 jaar continue aan, alleen de TV gaat uit..  Voordeel is dat ook direct alle paginaas van TXT beschikbaar zijn als je hem de avond ervoor op NED1 zet...

 

Ik ga eens spelen met die gele knop in AtileHD......

20240709_111126.jpg

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het warmte zou zijn simpele splitter voedingskabeltje HDD en een ventilator onder de kap schroeven.Die bestaat voor de solo en kost amper wat.Indertijd hier ook gedaan bij een ipbox en alles bleef netjes werken

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zogenaamde audio/video meubels zijn killing mbt de ventilatie en vooral als er zoveel stof opgehoopt wordt, en aangezogen wordt.

Draai de schroefies maar eens open en kijk wat er in de SOLO4K achtergebleven is. 😉

 

@bellejt heeft misschien een punt inzake een extra ventilatortje als die daar moet blijven staan.

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Beste mensen.

 

Ik doe een beroep op je, @ Tonskidutch

Ik heb donderdagmiddag alles weer opnieuw ingesteld, een USB stick met de nieuwe software ( 15.0.02 ) erop gezet.

Wederom alles opnieuw ingesteld, de tuners geconfigureerd, en alles laten zoeken.

De kanalenlijst van Hans erin gezet, en alles leek prima te werken met skin AtileHD ... ikke helemaal blij.

Een fannetje nog even los op de box gezet, blaast lucht naar boven, dus eruit.

Maar al gauw kwamen de radertjes weer te voorschijn bij het zappen.

Ook blijft er rechtsboven het TV beeld zichtbaar, nij het afspelen van een opname (alsof PiP is ingeschakeld, maar dat is niet zo)

 

Het gekke is dat dit alleen zichtbaar is op de TV, maar via openwebif is dat beeldje niet te zien.

Het gekke is dat een eerdere opgenomen opname van de TV goed wordt afgespeeld,

maar een gedownloade film van newsgroup oid blijft dat beeldje van een TV zender zichtbaar.   Grrrrrrr

Zie plaatje, genomen met telefoon, immers in OpenWebif is dit beeldje niet te zien......

 

 

Hoe krijg ik dat weg????  Gek wordt ik ervan.

En mijn vriendin is niet zo blij meer, dus die heb ik ook nog op mijn nek.

20240713.jpg

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Tweede probleem...........de box crast sinds 21 uur uur bijna elke 5 a 10 minuten buj het afspelen van een gedownloade film.

Gewone eerdere opnamen van een TV zender gaat goed...

hier enige logs van het laatste half uur, kan iemand daar wijs uit worden...  mijn dank is gigantisch

 

en waarom vlak voor het weekend?  Murphy's law, behoud van ellende.

 

 

dvbapp2_crash_2024-06-23_23-39-58_1719178798.rar

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is zwaar als die vriendin op je nek zit...

 

PIP picture in picture is pardoes ingeschakeld in de rode elips... 0 drukken dat schakelt PIP uit bij VTI 15.0.02

Als er met één (van waar) gedownloade film "telkenmale" een crash komt bij afspelen is er toch echt iets met je Harddisc hetgeen ook in samenhang met die "spinner" staat die in beeld komt links boven.  Er schijnt iets niet gelezen ofwel geschreven kunnen worden naar de Harddisc.

 

De gecomprimeerde RAR kan ik niet openen, zet hem aub als zip neer.

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

harddisk eens nakijken als dat in het image zit.Bij openvix is dat box herstarten en dan kan je de HDD laten nazien op fouten en die worden gecorrigeerd.Als hij slecht werkt gewoon vervangen door een SDD want die dingen kosten niks meer nu

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voeg aan @bellejt 's bericht toe, dat er ook mensen waren in het verleden, die hun sata kabels niet correct aangesloten hadden.

Per toeval lees ik er net over op VTI forum, alhoewel onwaarschijnlijk kan het dus voorkomen... check effe anders nieuwe HDD / SDD.

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...