Ga naar inhoud


TV + receiver aanzetten met afstandsbediening van receiver.


Grenzgenger

Aanbevolen berichten

Tot voor kort was het altijd mogelijk om met de afstandsbediening van de VU uno 4K se de tv aan te zetten.

Een paar weken geleden werkte de receiver niet meer en ben ik teruggegaan naar *** en daar hebben ze een software-update gedaan, toen werkte hij weer als vanouds.

 

Echter bij thuiskomst een probleem.

Als ik de afstandsbediening van de receiver gebruik gaan zowel de receiver al de tv gelijktijdig aan maar de tv gaat niet naar de juiste HDMI ingang, dit moet ik weer handmatig met de afstandsbediening van de tv doen.

 

Waar zit deze instelling, ik kan hem niet vinden…

IMG_1808.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Na een software update werkte het bij de verkoper.

En nadat de receiver aan de TV ingang thuis hangt niet meer m.b.t. de automatische selectie door de TV op de juiste HDMI ingang.

Plus al die instellingen op je scherm...

 

a ) bij de verkoper aan welke HDMI poort was die aangesloten de HDMI ARC of een andere HDMI ingang? (verschillende TV modellen/merken)

b ) Stond de TV van jouw nog in standby toen je her aangesloten hebt of was die stroomloos?

c ) Heb je die drie buttons ooit gebruikt, groen geel blauw, want daarmee (volgorde) blauw geel groen stuur je opnieuw een HDMI-CEC aanvraag en bevestigd die.

 

Ik heb ondervonden dat als je een van de apparaten uit de HDMI-CEC keten haalt door het toestel via de stroomknop uit te schakelen dat je alle die apparaten in de keten weer opnieuw moet starten via die stroomknop in de volgorde van de signaal gever, dus de receiver.

Je hebt ook op de TV nog een menu voor HDMI-CEC die automatisch de Bron herkent, die zal natuurlijk op automatisch moeten staan mbt de HDMI ingangen.

 

Fortunate Son

Creedence Clearwater Revival

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...