Ga naar inhoud


Astra 23,5 & sat4all schuldige !


Niets-Te-Veel
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Sandra- zei:

De TVV schotel is gewoon een Triax schotel met hun eigen reclame. Ik heb zelf een Triax in antracietkleur zonder tekst. Ik vind een witte schotel zo opvallen en dat is het enigste wat ik niet mooi vind aan de Selfsat H50d.

Kijk hierna - per direct 2 x prijs
- meerdere keuze mogelijkheden
- geen auto-wax van Sprietje vandoen als bescherming

Zelfklevers.jpg.654a17a6649fb541c6accd930da58c5c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Niets-Te-Veel,

Toen ik dit topic zag moest ik weer lachen vooral vanwege de titel "Sat4All schuldige".
Waaraan is Sat4All eigenlijk schuld?
Nu...deze hele thread was voor mij weer -WC/schijthuis literatuur- en wilde er eigenlijk niet op reageren want ik wist van tevoren dat Sprietje, "de God van dit forum" wel weer met zijn zienswijze aan zou komen zetten. (niets tegen Sprietje of beledigen).

Ik zal één ding duidelijk maken of althans dit proberen te doen.
Neem van mij aan, dat satellietontvangst en kleine schotels overeen komt met de duivel en wijwater.
Ga je dan ook nog de schotel verstoppen, camoefleren en een hondehok er voor zetten dan wordt alles nog veel erger.
Wil je plezier van ontvangst hebben neem dan een schotel die ruim aan de maat is en hou op te denken aan die kleine Technisat schotel rommel van 45 of zelfs 33 cm. Daar heb je alleen maar ellende mee en je ergert je eraan zodra het weer minder wordt buiten of aan de uplink regio.
Wees een man en zet je door wat betreft je vrouw, vriendin, schoonmoeder, buren of weet ik veel wie en plaats een ruime maat schotel die ruim zicht heeft op de betreffende satelliet, nu en in de toekomst.
Neem een gerenommeerd fabrikaat bijvoorbeeld Kathrein 60 cm of een minder goed fabrikaat 80 cm.
Wil je dat niet, dan neem gelijk een aanbieder in de armen die je zenders via IPTV aanbiedt, op Android basis, etc. of andere aanbieders.
Dan ben je gelijk van het geouwehoer van je vrouw af en er is niets in het zicht.
Vlakke schotels is een slecht alternatief, wat de fabrikant ook beweerd, begin er niet aan. We hebben hier alles uitgeprobeerd en als onvoldoende bevonden.
Insmeren met was is uit den boze, je kunt er net zo goed leverworst op smeren. Alles onzin en vanaf te raden.
Neem mijn goed bedoelde raad aan en neem een abonnement op een IP provider in jouw geval.

Zo, nou ben ik benieuwd op de shitstorm die komen gaat.

  • Like 2
  • Haha 2

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs. IJzerbout, Ik lees altijd met plezier jouw reacties. Volgens deze test https://www.faz.net/kaufkompass/test/die-beste-satellitenschuessel/ is de Technisat 45 helemaal geen slechte schotel voor wie iets kleins zoekt. De starter van dit topic noemde deze al als een van zijn keuze mogelijkheden. Ik ben het wel met je eens dat groter beter is bij bepaalde weersomstandigheden voor wie dan geen risico wil lopen met slechtere ontvangst.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken ze, mensen zoals Niets-Te-Veel die wil je niet als klant in uw winkel zien binnen stappen.

Een hoop vragen, want ze hebben ergens iets gelezen, dat en dat zou het beste van het beste zijn.

De helft van antwoorden begrijpen ze niet. Weer een hoop tijd insteken om dat uitgelegd te krijgen.

Als je dan iets aanraad, willen ze het niet want dat is hen te duur.

Met wat geluk krijg je ze na een uur buiten en kochten ze, jawel een satfinder van 20€.

 

  • Haha 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet ik het anders uitleggen waarom ik geen voorstander die kleine schotels ben.
Bij satelliet ontvangst gaat het om een hele chain (ketting) van oorzaak en gevolg.
De aanbieder, zender aan de uplink kant zorgt ervoor dat de betreffende transponder een ruim voldoende signaal krijgt aangeboden met veel marge wat uit eindelijk naar een downlink resulteert.
Het pakket met payload raakt jouw schotel die eigenlijk veel te klein is en zonder error-correctie geen schijn van kans heeft het in een goed beeld om te zetten.
Het is uiteindelijk de chipset in de ontvanger, gebruikmakend van error correctie als Reed Solomon Code, Forward Error Correction en meer die er een bruikbaar foutloos beeld van maakt.
Het is dus de foutcorrectie in de ontvanger in de vorm van een chipset die continue bezig is fouten te corrigeren die ontstaan door een te kleine schotel.
Dat gaat goed tot een bepaalde grens bereikt is bijvoorbeeld door slecht weer en de ketting gaat in de knieen en er ontstaat uitval.
Gaat nu ook nog de provider besluiten om de FEC te veranderen bijvoorbeeld van 2/3, 3/4, 5/6 naar 9/10 (het is een voorbeeld) dan zal je met een zo kleine schotel geen ontvangst meer hebben. En geloof me maar, providers flikken dit om de haverklap om bandbreedte en daardoor kosten uit te sparen.
Dan heb ik het nog niet eens over de veroudering van een satelliet transponder als die zijn EOL bereikt heeft.

Iedereen is vrij in de keuze van een satellietschotel, maar wees voorzichtig met de lofgezangen van Sprietje over die kleine Technisat Multitennes.
Ze zullen het zekker doen maar een garantie in de toekomst is er niet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Beste Niets-Te-Veel,

Toen ik dit topic zag moest ik weer lachen vooral vanwege de titel "Sat4All schuldige".
Waaraan is Sat4All eigenlijk schuld?
Nu...deze hele thread was voor mij weer -WC/schijthuis literatuur- en wilde er eigenlijk niet op reageren want ik wist van tevoren dat Sprietje, "de God van dit forum" wel weer met zijn zienswijze aan zou komen zetten. (niets tegen Sprietje of beledigen).

Ik zal één ding duidelijk maken of althans dit proberen te doen.
Neem van mij aan, dat satellietontvangst en kleine schotels overeen komt met de duivel en wijwater.
Ga je dan ook nog de schotel verstoppen, camoefleren en een hondehok er voor zetten dan wordt alles nog veel erger.
Wil je plezier van ontvangst hebben neem dan een schotel die ruim aan de maat is en hou op te denken aan die kleine Technisat schotel rommel van 45 of zelfs 33 cm. Daar heb je alleen maar ellende mee en je ergert je eraan zodra het weer minder wordt buiten of aan de uplink regio.
Wees een man en zet je door wat betreft je vrouw, vriendin, schoonmoeder, buren of weet ik veel wie en plaats een ruime maat schotel die ruim zicht heeft op de betreffende satelliet, nu en in de toekomst.
Neem een gerenommeerd fabrikaat bijvoorbeeld Kathrein 60 cm of een minder goed fabrikaat 80 cm.
Wil je dat niet, dan neem gelijk een aanbieder in de armen die je zenders via IPTV aanbiedt, op Android basis, etc. of andere aanbieders.
Dan ben je gelijk van het geouwehoer van je vrouw af en er is niets in het zicht.
Vlakke schotels is een slecht alternatief, wat de fabrikant ook beweerd, begin er niet aan. We hebben hier alles uitgeprobeerd en als onvoldoende bevonden.
Insmeren met was is uit den boze, je kunt er net zo goed leverworst op smeren. Alles onzin en vanaf te raden.
Neem mijn goed bedoelde raad aan en neem een abonnement op een IP provider in jouw geval.

Zo, nou ben ik benieuwd op de shitstorm die komen gaat.

IJzerbout doe maar.
Ik ben geen techneut en heb weinig of geen ervaring met satelliet schotels.
Een weekje of zo lees ik af en toe kenmerkende details in °Sat4All° en het zijn quasi altijd die van Sprietje dewelke ik bewaar. Hoe zou dat komen ?


Uit uw bloemlezing kan ik echt niets onderbouwd vinden - Misschien daarom dat ik nu pas iets van jou lees.

 

En ja ik heb op aanraden van Sprietje gisteren avond - nacht een ° SELFSAT H50D ° gekocht
Bij deze mijn oprechte dank aan Sprietje voor zijn correcte informatie.

 

IJzerbout voor jou info betreffende IPTV deed ik ook moeite via Google en kijk hierna image.

 

 

********

 

 

 

aangepast door ceesv
Reclame verwijderd!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die IP diensten zijn illegaal. En komen van criminelen. 
Ik bedoel eerder iets als Magenta TV zoals in Duitsland. 
In België ben ik daarmee niet vertrouwd. 
Dus kan ik je niet verder daarmee helpen. 
 

Je bent vrij de raad van Sprietje te volgen. 
Ik heb er ook eigenlijk helemaal geen verstand van. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ja, en ik ben zo blij nu het er toch uiteindelijk uitgekomen is. 
Een gevoel van verlossing. 😂🤩😎🙄

Kun je nu eindelijk aan de gang met schilderstape.

  • Haha 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-7-2024 om 15:40, Niets-Te-Veel zei:

Hello

 

Op forum hier nieuw en zal mijn best doen met fouten te maken ! Over Starlink zal ik voorlopig zwijgen omdat ik er nog meer over wil lezen.

TV kijk ik met mate :
- Het dagelijkse journaal
- Een duidingsprogramma
- Tour de France ( anderen niet echt )
Dus maximaal 60 tot 90 minuten per dag TV  en  dat op 1 enkele zender  VRT1.

 

 

@Niets-Te-Veel

 

Waarom cast je dan VRT 1 niet van internet? 

BV via jouw telefoon of een tablet zo naar jouw TV.

Dat kost helemaal niets.  

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...