Ga naar inhoud


verse installatie VTI; HDMI instellingen beeldresolutie weg


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Terug van vakantie, slecht weer, dus eventjes wat verder klooien met de Vu+.

 

Voor m'n vakantie had ik een verse install van VTI gedaan. Met VTI zero alles eraf wat niet nodig is. 

Blijkbaar wat veel gewist: de instellingen om de beeldresolutie goed te zetten is eraf. Dat maakt dat de Vu+ Duo4K enkel maar in 720P uitgeeft.

 

Weet iemand hoe ik die instelling terug kan krijgen? Me gek naar gezocht in de feed, ik vind het nergens.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


nieuwe flash doen en als je die hebt de backup instellingen terug zetten

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan die alleen instellen met de afstand bediening, niet met de computer.

 

Menu - instellingen - systeem - audio/video.

image.jpeg

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat het er nu zo uitziet.

Hij is natuurlijk wel met HDMI aangesloten.

 

opnieuw flashen is natuurlijk de laatste optie…

 

 

 

IMG_2670.thumb.jpeg.df1480ff31a35d0aabfa3363c4cf9078.jpeg

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

S-video?

 

Dat is voor analoge tv.

 

Welke Vti versie is dit?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom dat ik er niet uitkom... Ik kan kiezen bij beeldinstelling tussen CVBS, S-Video en RGB. 

De boel is zoals al jaren op HDMI 3 poort van mijn televisie aangesloten.

 

Het is de laatst beschikbare VTI versie die op vu-plus support te downloaden valt.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan  zou dat er zo uitzien ald de door mij geposte schermafdruk.

Hebben we het over je Vu Duo 4K?

Jouw scherm herken ik niet als een  Vti scherm, het lijkt wel een Vu+ Firmware scherm.

Maar zelfs dan kan ik de S video optie niet plaatsen, een 4k ontvanger heeft geen s video aansluiting.

15 uren geleden, ceesv zei:

Je kan die alleen instellen met de afstand bediening, niet met de computer.

 

Menu - instellingen - systeem - audio/video.

image.jpeg

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel die optie is er bij de installatie wizard.

Dus Ravemause heeft daar niet de juiste keuze gemaakt enkele weken geleden... Hij heeft wellicht toch scart aangeklikt en HDMI wordt dan toch doorgegeven maar dat geeft niks je kan de receiver herstarten door de etc/enigma2/settings aan te passen.

Even uit het hoofd : First start = False wijzigen in = True.

Metropolitain

Emanuel Santarromano

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv als je van de laatste VTI versie een clean install doet, dan krijg je standaard de skin zoals in mijn foto. Wat jij laat zien lijkt me de standaard skin van een eerdere versie. Ik herinner me dat ik die ooit ook had.

 

@Tonskidutch Ik heb dat eens geprobeerd. Het heet lichtjes anders, maar ik denk dat je dat bedoelt? Zie bijlage.

Als ik dat verander en opsla, mag ik de hele box rebooten, of enkel de GUI, hij start normaal op zonder die initial installatie terug te doorlopen.

Na de herstart die settings weer openen laat die regel weer op false staan. 

(mocht je gaan twijfelen, ik heb voor reboot wel degelijk FileZilla even afgesloten, terug geopend en die file opnieuw geladen zodat ik zeker ben dat hij goed opgeslagen is.)

Schermafbeelding2024-07-13om11_55_55.thumb.png.05dde34a8f2c5465ffdcbdf5fb734f0b.png

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels heb ik dat nog 5 keer geprobeerd. Hij doet het echt niet hoor. Start op zoals gewoonlijk en komt niet in die initial setup terecht.

 

Kan ik via deze weg nergens iets veranderen zodat hij van scart naar HDMI geschakeld wordt? in die Settings gaat een hele boel, maar dat blijkbaar niet.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

opnieuw flashen en dan komt het wel goed.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil dat wel doen, maar ik heb een hele avond werk gehad aan alle applicaties te downloaden en in te stellen naar mijn goesting. 

Als ik backup maakt hij een volledige systeembackup. Zijn geinstalleerde applicaties en hun instellingen dan apart te backuppen?

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...