Ga naar inhoud


uitlijnen BISAT astra 1 2 en 3 met de G3C


Affli

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden, Affli zei:

Wel, diegene die je als linkje stuurde ultra high gaan... ik zie daar inverto staan, is dat geen merknaam?

Ja Inverto is een merknaam maar ze maken tientallen verschillende lnb's. Ik weet niet of je nog Inverto-lnb's hebt liggen vandaar de vraag. Ja die Inverto Ultra PLL past er zeker op. Die hebben maar een kop van 48mm.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, Sprietje zei:

Terug naar school zou ik zeggen.


nee niet nodig Sprietje. 
Die dingen kennen we. 
Die wil ik hier niet zien. Ze hebben een groot nadeel. En wel dat de kruispolarisatie als goed aangegeven wordt, maar zeer sterk frequentie afhankelijk is. 
Onder in de band is de skew anders als boven in de band. En niet een klein beetje. 
Dank je wel. 😎

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Onder in de band is de skew anders als boven in de band. En niet een klein beetje. 

Waardoor komt dat? Worden de downlink frequenties over verschillende zend(lnb's?) verstuurd?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een nadelige eigenschap van het materiaal (Teflon)

Je kunt het compenseren met een spoeltje eromheen waardoor je een stroompje stuurt. 

Daarmee kun je de polarisatie zelfs compleet van H naar V verdraaien. 

Zo werkten vroeger de elektronische polarisers. 

  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen, na het doornemen van al jullie advies overweeg ik om over te stappen naar de big bisat.  Dit lijkt me een stabielere opstelling te zijn dan de bisat. Ik zou gaan voor de opstelling Hotbird, Astra 1 2 & 3... maar de Eutelsat op 5W lijkt me ook wel interessant vanwege het Franstalig aanbod.  In andere post heb ik echter gelezen dat je deze enkel kan ontvangen via streaming.  Correct?  Ik beschik over een Formuler F1 ontvanger en de handleiding/info die ik kan vergaren is vrij beperkt.  Dus langs deze weg: slaag ik er in om met mijn Formuler F1 deze zenders te ontvangen of is dit een brug te ver?  Vergt het opzetten van die streaming veel kennis van zaken?  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De specificaties van deze ontvanger geven niet aan dat die geschikt is voor multistream ontvangst.

 

Doorgaans zijn ontvangers die multistream kunnen ontvangen voorzien van een DVB- S2X tuner.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie kan mij de gegevens bezorgen voor het uitrichten van big bisat 13 19.2 23.5 en 28.35 voor mijn locatie Affligem in België - volgens wat ik heb opgezocht: 50.89 en 4.09

 Tussenafstanden tussen lnb in mm of hoe moet ik dat interpreteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier ben ik nog eens.... de big bisat zal nog even moeten wachten tot een aantal werkzaamheden in de tuin volbracht zijn.  Dus ga ik nog even door met de huidige opstelling.  Het blijft een miserie...  Ik krijg de schotel maar niet goed uitgericht.  Meettoestellen (appjes) sturen mij alle kanten uit.  Ik blijf maar draaien H en V, zonder deftig resultaat.  Ik houd wel rekening met de gegevens van Sprietje, die bieden toch houvast.  Ik zit nu te denken dat de instellingen achteraan de schotel mij parten spelen. Staan de gradenverdeling foutief?  Ik zie daar 60 en 75 ...  ik heb ook al gelezen over de offset van de schotel, moet ik daar iets mee aanvangen?   Ik voeg een aantal foto's toe met de huidige instellingen/toestand.  De 23.5 staat hierbij op 0.

20240719_094900[1].jpg

20240719_094926[1].jpg

20240719_094940[1].jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die beugel wordt voor een 60, 75 en Bisat gebruikt. Voor de Bisat moet de ring met V-uitsparing omhoog staan. Die staat dus goed. Je zou de schotel met ze zon uit kunnen richten. Dan heb je de richting in ieder geval goed staat. Dan hoef je alleen de elevatie nog maar bij te stellen om de Astra 23,5 te ontvangen.

Vandaag om 12:56uur staat de zon precies achter de Astra 23,5.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, hoe moeilijk kan het zijn om een schotel die vrij zicht heeft af te regelen op astra 23,5.

je geeft op dispointer,com, je volledige adres in en kiest daar 23.5 ASTRA, de groene lijn toont de richting van de Astra23,5. Afregelen doe je door langzaam te gaan draaien, het signaal is digitaal en heeft wat tijd nodig eer dat verwerkt is.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...