Ga naar inhoud


uitlijnen BISAT astra 1 2 en 3 met de G3C


Affli

Aanbevolen berichten

Dag Sprietje

 

ik bedoel dit hier ... op elke houder vind ik een dergelijk puntje.  Ik zou vanaf dat punt mijn skew willen instellen.  Is wel heel fijn werk.

Is dat een goede manier van werken trouwens?  

 

Welke freq/transponder gebruik ik het best om met mijn xsarius de 23.5 te vinden (in België/Affligem)? 

20240715_145306[1].jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij is dat rondje van het productieproces (spuitgieten). Als het bedoeld was als merkteken, hadden ze het wel duidelijker gemaakt.

Welke transponder je gebruikt maakt niet uit. Ze gebruiken tegenwoordig toch overal fec 3/4.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

hopelijk komt dit goed... momenteel geen ontvangst meer op 23.5 door regenbui.  Andere LNB's nog niet aangesloten.  Zit echt niet goed op dit ogenblik.

Morgen de Xsarius er nog eens aan hangen ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik zou nooit gekozen hebben voor deze lnb's. Deze smalle lnb's zijn allemaal lens-lnb's en daarmee ontvang je bij regen flink wat minder signaal dan bij lnb's met een feedhorn. En niet alleen tijdens regen maar veelal ook uren erna als de regendruppels nog steeds op de kop zitten.
In een regenachtige landen als Nederland en België zou ik altijd voor lnbf met kleine feedhorn gaan zoals de Inverto Ultra PLL, zie: https://inverto.tv/lnb/446/twin-high-gain-low-noise-40mm-pll-lnb

Wil je het zelf even uittesten en heb je geen ontvangst als er regendruppels op de kop van de Relook RE-T1EC, wrijf met een droge doek de kop droog en je hebt weer ontvangst.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

Deze smalle lnb's zijn allemaal lens-lnb's en daarmee ontvang je bij regen flink wat minder signaal dan bij lnb's met een feedhorn. En niet alleen tijdens regen maar veelal ook uren erna als de regendruppels nog steeds op de kop zitten.

Dat heb jij niet getest! Ze doen niet onder voor andere LNB's

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, passen de inverto lnbs ook op de bigsat? Ik zou die alvast eens willen proberen op de bisat.  Lukt dat niet naar behoren dan overweeg ik de bigsat met dan evtl de inverto lnbs er op.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:


Lens LNB‘s?

Waar heb je dat nou weer vandaan?

Nooit van gehoord. 

 

Terug naar school zou ik zeggen.

 

https://www.dnd.hu/uploads/termek_doc/Triax_TIQD_001_Quad_LNB_en.pdf
Triax TISI Slim Lens Single LNB
Relook Slim Line Lens Quad LNB

 

Hier verschillende lenzen voor elektromagnetische golven met verschillende ontvangsthoeken voor schotels met verschillende f/D-verhoudingen

poty-dielectric lenses.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik Sprietje, passen de inverto lnbs ook op de bigsat? Ik zou die alvast eens willen proberen op de bisat.  Lukt dat niet naar behoren dan overweeg ik de bigsat met dan evtl de inverto lnbs er op.  

Hoi Sprietje - ik ga die inverto's al bestellen.  Eens zien of dat soelaas brengt in ons kikkerland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, passen de inverto lnbs ook op de bigsat? Ik zou die alvast eens willen proberen op de bisat.  Lukt dat niet naar behoren dan overweeg ik de bigsat met dan evtl de inverto lnbs er op.  

Wel, diegene die je als linkje stuurde ultra high gaan... ik zie daar inverto staan, is dat geen merknaam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...