Ga naar inhoud


Prijs bitterbal bij André Rieu


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

15 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:


Vind je echt?
 

Ja.

Wel even de zin lezen die ervoor staat. Is James Last ooit in Australia geweest?

Iedere artiest heeft zijn eigen "terrein".  

Maar je hebt natuurlijk volledig gelijk op dat andere terrein: componeren.

Als radioliefhebber krijg ik nog steeds rillingen van: 

https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=happy+luxemburg+james+last&mid=126D2EF586463210120D126D2EF586463210120D&FORM=VIRE

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden, Eduard07 zei:

Is James Last ooit in Australia geweest?


Ja. 
 

Die erste Welttournee des James-Last-Orchesters fand 1972 statt. Sie verlief über Johannesburg, Perth, Sydney, Melbourne, Brisbane und Adelaide. Auf der Rückreise besuchte man noch Asien. Beim zweiten Australien-Besuch 1975 gab das Orchester das erste Popkonzert im neuen Sydney Opera House.

 

bron: Wikepedia

 

aangepast door Drs. IJzerbout
Bron aanduiding
  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

André Rieux zet 100% op optisch. 
Grote Bühne zoals het Vrijthof en andere indrukwekkende achtergronden van mooie steden. 
Dat is leuk en mooi. 
 

Maar als ik thuis ben of naar huis rij in mijn wagen en moe ben, dan wil ik relaxen met een lekkere Malt. (niet in de auto). 
Dan gaat er vaak wat muziek aan van Bert Kaempfert en dergelijke. 
Want dan kom ik tot rust, geniet en kan chillen. 
Rieux is me dan weer veel te vermoeiend. 
Ik zou nooit een CD, plaat kopen van hem of het via YouTube afspelen. 
De bitterballen maakt mijn vrouw wel. Die kan dat nu heel goed. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Smaken verschillen. Dat geldt ook voor bitterballen en zelfs de mosterd. 
Gelukkig maar. 

 

Natuurlijk en dat is maar goed ook.

Ik heb van James Last enkele nummers in mijn playlist, van Rieu geen een. En dat blijft ook zo.

Maar de show die hij maakt raakt veel mensen in 't hart. Miljoenen kijken, komen en luisteren.

Net als de Bohemian Rapsody film over het leven van Freddy Mercury uit 2018. Ook een Cover.

Johann Strauß is ook gewoon door menig een "gecovered" nadat hij al eeuwen geleden dood was.

Zelfs vandaag 17-07-1024 staan weer diezelfde straat muziekanten voor de Bijenkorf en spelen Johann Strauß, er is geen doorkomen aan als je al die mensen die toehoren ziet staan. Als je er woont krijg je ook braakneigingen na een week.

De documentaire over Luciano Paverotti toont natuurlijk ook een hoog gehalte van "showbiss" inzake de Paverotti and Friends waar eigenlijk alleen maar "covers" worden gespeeld met wat Italiaans van Luciano erdoor gemengd. Dat mag en verbindt de zielen (jong en oud) die toehoren.

Men doet laatdunkend over André Hazes en terecht, maar zijn fans huilen bij elk lied van 'm.

 

Het is echter een fenomeen dat mensen willen ondergaan en willen meemaken.

 

en nogmaals de prijs van een bitterbal heeft geen ruk te maken met een "Event".

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
lied

Fortunate Son

Creedence Clearwater Revival

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

en nogmaals de prijs van een bitterbal heeft geen ruk te maken met een "Event".


Ik zie dat toch weer anders. 
De prijs van een bittere bal is in mijn opzicht een indicator voor wat andere dingen kosten tijdens zo’n concert. 
Wat kost de rest dan wel niet?

Glas witte/rode wijn, en andere versnaperingen. 
Ga daar maar eens heen met je vrouw betaal je €200 entree en misschien wil je het weekend overnachten?

Als dan de hotel prijzen ook nog schandalig opgevoerd zijn misschien?

 

Ga eens naar Amsterdam voor de IBC in September?

Dan betaal je de allerdikste hoofdprijs voor een achterbuurt hotel plus alles wat erbij komt en ga er maar van uit dat de prijs van die bitterballen tijdens de IBC een bittere nasmaak hebben. 
Dat is nog (veel) duurder dan in Maastricht tijdens Rieu. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-7-2024 om 13:15, Drs. IJzerbout zei:

Dat is nog (veel) duurder dan in Maastricht tijdens Rieu. 

 

nee heeeee, dat is altijd zo hier, die prijs voor een hapje. Die is veel te hoooog. Uit eten gaan is te duur geworden.

 

a ) zijn er heel wat HoReCa uitbaters overgenomen door anderen die dus winstgevend moeten zijn heel vaak in opdracht van de brouwerij die het vastgoed bezit

b ) zijn er heel wat nieuwe zaken met een "nieuw business model" gestart na die corona uitverkoop van failliete HoReCa etablissementen mee moeten knokken voor hun winst

c ) komen er alleen maar toeristen naar het centrum

d ) kopen de etenswaren "leverdiensten" contingenten van die lokale etablissementen welke zelf dan niet onder de prijs mogen duiken (net als die booking.com)

e ) de toeleveranciers doen er aan mee omdat ze nog moeten gaan verduurzamen { als ik ook maar één elektrische vrachtauto heb gezien in het centrum is dat al 'n unicum }  dus vragen meer wegens inflatie en uitgestelde verduurzaming.

f ) er zijn veel te weinig medewerkers in de HoReCa die een vaste baan hebben. Allemaal partime jobs en studenten.

g ) De gemeente Maastricht eist enorme bedragen voor precario heffingen op alle terrassen en je weet dat je in Rome nooit een cappuccino anders dan aan de bar staande kunt betalen.

 

Dus je kan van iemand een suggestie krijgen om het er wel mee eens te worden of hou op met ouwehoeren.

De Bitterbal is niet duurder wegens de concerten van Rieu.

 

De Horeca is een eigen milieu.

 

 

 

Fortunate Son

Creedence Clearwater Revival

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Tonskidutch zei:

De Bitterbal is niet duurder wegens de concerten van Rieu.

Die arme bitterbal kan er eigenlijk geen bal aan doen. De vraag is meer: wat voor een bitterbal krijg ik want de ene bitterbal is de andere niet.

Mijn mening is dat je pas kan stellen of een bitterbal te duur was nadat je hem gegeten hebt.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Er gaat niets boven André Vieux en een portie lekkere bitterballen. 

Als je opschiet kun je het beste deel voor jou nog kijken..

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...