Ga naar inhoud


Prijs bitterbal bij André Rieu


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Om een wat evenwichtiger plaatje te schilderen, de begroting uit 2018.

De gemeentelijke leges waren toen € 145.000,-

De totale begroting (opbouw) was toen € 490.000,- voor de organisatie.

Additionele impact voor Maastricht, € 30.000.000,00

 

PDF begroting.

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Die prijs is hoog omdat de kosten hoog zijn, en die ballen wil je niet met verlies verkopen.

 

Maar niemand wordt verplicht om daar aanwezig te zijn, men doet dat uit vrije wil.

 

Je kan ook een bioscoop kaartje kopen en het spectakel daar volgen, dan kosten de bitterballen slechts 6 Euro 90.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Ja een slappe luier.

In Düsseldorf koste een "halber liter" Pils in plastic beker ook 9 €

 

wat heeft het met de precario en omzetbelasting te maken?

 

wat heeft het te maken met André Rieu?


Ehh, de laatste keer (3 maanden geleden), dat ik in Duitsland was, dat was in de buurt van Heidelberg, heb ik daar een heerlijke koele 0,4 ltr. Radeberger uit het vat gedronken voor € 3,60 En dat was in glas. 
André Vieux was daarbij niet aanwezig. 
Maar gemist heb ik hem ook niet. 😂🤩

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij wel zo schrikbarend hoog dat ze mij er niet zullen zien (even los gezien van het soort muziek)

Maar het probleem is gewoon dat zolang een ieder het er gewoon voor betaald je in een never ending spiraal omhoog zit.

Zou een ieder gewoon massaal zeggen "dat betalen we niet en voor dat geld kopen we geen kaartje meer" dan is het ook zo afgelopen met dit soort prijzen.

Maar dit jaar was ook Lowlands met 325 per kaartje in mum van tijd uitverkocht.

Rock Wergter had 5 maanden voor de datum al 150.000 kaarten verkocht (is wel wat goedkoper dan Lowlands)

De Zwarte Cross is nog relatief goedkoop met 47,50 euro voor een dagkaart maar die waren ook binnen 2 uur zo goed als uitverkocht.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

17 uren geleden, Miauw zei:
20 uren geleden, ceesv zei:

Beter dit, een zichzelf bedruipend orkest met 250 medewerkers op de loonlijst als een gesubsudieerd orkest met belastinggeld waar geen mens naar kijkt.

Het is toch volledig commercieel, of zit er echt subsidie op? Ik zou het raar vinden als er subsidie op zo'n grote commerciële organisatie zit die ook in het buitenland actief is, terwijl meneer Rieu in een kasteel woont.

 

Ceesv bedoelde dat het orkest van Rieu zichzelf kan bedruipen en met het subsidieerde orkest bedoelt-ie vm. het Concertgebouworkest of zo.
Er had alleen 'dan' i.p.v. 'als' moeten staan, misschien was het dan duidelijker die zin.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Alex1970 zei:

 

 

Ceesv bedoelde dat het orkest van Rieu zichzelf kan bedruipen en met het subsidieerde orkest bedoelt-ie vm. het Concertgebouworkest of zo.
Er had alleen 'dan' i.p.v. 'als' moeten staan, misschien was het dan duidelijker die zin.

Nu alleen nog te weten komen bij welk gesubsidieerd orkest geen mens komt?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoiets?

 

Investeringen in 2025-2028 in opera | € 35,99 mln Binnen de culturele basisinfrastructuur (BIS) verleent het ministerie van OCW in de periode 2025-2028 aan drie operagezelschappen subsidie, voor een totaal bedrag van € 35.991.300.
 
Nationale Opera & Ballet trok in 2023 circa 290.000 toeschouwers.
 
Dat is een bijdrage van de belastingbetaler van ongeveer € 60,- per verkocht kaartje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, ceesv zei:

Beter dit, een zichzelf bedruipend orkest met 250 medewerkers op de loonlijst als een gesubsudieerd orkest met belastinggeld waar geen mens naar kijkt.

Zoals? 🤔

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...