Ga naar inhoud


Wat ik nooit heb begrepen....


Ga naar oplossing Opgelost door D-box,

Aanbevolen berichten

Ik vond/vind no wel eens handleidingen over diseqc rotors / draaitoestanden.

Soms zie je dan "omgekeerde" rotors:

zie de jpg hieronder

maar dan draait oost toch naar west en west naar oost?

Ik heb het nog nooit uitgeprobeerd want ben al  blij als zowel 28.2-Oost en  5-West

prima bereikt worden (een of andere "belt").

Of mis ik een of andere instelmogelijkheid.

Los van eventule regeninwatering....

nooit-begrepen.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

@chris de boer

Bij de Stab Italia moet je de schotel bovenop bevestigen, bij de Moteck onderop.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Moteck draaide trouwens veel sneller dan de Stab, was goedkoper, maar ging ook sneller stuk, was mijn ervaring.

Klopt het dat de Stab veel degelijker is gebouwd? Vond hem altijd zwaarder uitgevoerd.

(Heb hier inmiddels al zeker 15 jaar een HH120 draaiend.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij maar de Stab Italia; ik heb ooit een Moteck gehad, die onthield mijn USALS niet.

En het voordeel van de Stab Italia is dat je schotel ook hoger hangt.

 

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@chris de boer

Koop nooit een rotor uit Australië, daar heb je niks aan.

  • Haha 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, minplus zei:

Tenzij je TV uit Australië wilt ontvangen.😉

Ja, dan moet je daar wel wonen.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, D-box zei:

@chris de boer

Koop nooit een rotor uit Australië, daar heb je niks aan.

Klopt maar niet volledig: koop nooit IETS uit Australië: invoerrechten accijns en dan ook nog BTW over alles=erg dure grap.

2 uren geleden, D-box zei:

@chris de boer

Koop nooit een rotor uit Australië, daar heb je niks aan.

IPTV wellicht maar... geen belangstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, D-box zei:

@chris de boer

Koop nooit een rotor uit Australië, daar heb je niks aan.

Laat me het uitleggen:

Zie het eens andersom, je hebt in Nederland een rotor, schotel en een ontvanger, je gaat verhuizen naar Australië, je neemt de hele bende mee; in Nederland volgde je de hele Clark belt.

Zie de Clark belt als een doorgeknipte O

 

De bovenste doorgeknipte O heb je op het noordelijk halfrond.

 

Nu ga je naar het zuidelijk halfrond;

 

Je gaat alles installeren, maar de rotor "denkt" als het noordelijk halfrond.

 

Gaat dus nooit lukken.

 

(Behalve als je een 👽 Alain hunter bent)

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mojo

Je reageerde toen ik nog aan het typen was.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...