Ga naar inhoud


voor Sprietje om over na te denken


Drs. IJzerbout
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten


1 uur terug, Mojo zei:

Je moet ook niet de goedkope rotzooi kopen. UV bestendig heet dat. Ligt meestal naast de schilderstape🤔

 

Elke fabrikant hanteert zijn eigen regels omtrent UV-bestendig. Als een winkelier veel geld vraagt voor een zakje tie-raps is dat geen enkele garantie dat ze goed UV-bestendig zijn.

Je kunt natuurlijk gewoon uitproberen en kijken wanneer de zooi op de grond ligt.

Ik ga dit risico niet aan en gebruik bevestigingsmateriaal wat 100% zeker UV-bestendig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehh, Sprietje, het staat uitdrukkelijk op de verpakking dat ze UV bestendig zijn. 
We kopen ze ook niet overal maar uitsluitend in Amerika. 
Daar heb ik ze ontdekt tijdens mijn bezoek op de NAB op een stand van een fabrikant. 
Ze voldoen al jaren lang hun dienst op het dak van het MBC gebouw en gaan niet kapot. 
Ik hoef je niet te vertellen hoeveel uren zonlicht die wraps per jaar moeten ondergaan hier. 
Dus daaraan hoef je geen twijfel te hebben. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat staat er op de verpakking Sprietje?

 

These black nylon cable ties are specifically manufactured to be used for continuous or extended exposure to the outdoors, weather, and UV light especially. Black Tie wraps can also be used in indoor applications.

 

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo maar gevonden op het intenet.

 

Witte tiewraps zijn gevoelig voor UV-straling, waardoor ze beter binnenshuis kunnen worden gebruikt.

Bij de zwarte variant wordt er vaak koolstof aan toegevoegd, waardoor ze Uv-bestendig zijn en ook buitenshuis gebruikt kunnen worden.

 

Met een simpele test kun je snel bepalen of een tiewrap UV-bestendig is of niet. Gebruik een hamer om het tape-uiteinde van de tiewrap plat te slaan. Houd dit afgeplatte uiteinde tegen het licht. Kabelbinders met een roetgehalte van ca. 2% laten geen licht door - ze zien er door en door zwart uit. Zwartgekleurde tiewraps laten wel licht door bij het platgeslagen uiteinde.

 

 

Bron:

image.png

 

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...