Tonskidutch Geplaatst: 6 augustus Geplaatst: 6 augustus Op 5-8-2024 om 08:50, Sprietje zei: Ja, die lopen er wel meer rond. ja zo aan die schaduw te zien staat er een andere schotel tegenover, net uit beeld. 😁 Coles Corner Richard Hawley
Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 augustus Auteur Geplaatst: 11 augustus Onder streng toezicht van Sprietje wordt hier een schotel afgericht. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Sprietje Geplaatst: 11 augustus Geplaatst: 11 augustus Een flink stuk ijzerdraad moet je als schotelinstallateur zeker bij je hebben.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 augustus Auteur Geplaatst: 11 augustus Dit ziet niet echt slecht uit. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 augustus Auteur Geplaatst: 11 augustus "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
minplus Geplaatst: 11 augustus Geplaatst: 11 augustus Geniale constructies, als ze daar werken.😎 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Erwinnaar Geplaatst: 12 augustus Geplaatst: 12 augustus Exporteer een Big Bisat naar ginder en ziet die op de zijkant ? Of werkt dat niet ?
Sprietje Geplaatst: 12 augustus Geplaatst: 12 augustus Jazeker werkt dat. Ik begrijp er helemaal niets van dat die gasten daar zulke maffe capriolen uithalen als in die regio de schotelskew (of de schuinte van de rail) bijna 90 graden moet zijn. Gewoon de schotel 90 graden gedraaid monteren (de grootste maat horizontaal en de kleinste maat verticaal) en je kunt de lnbs netjes op de rail monteren. Tja je zult de schotel wat anders af moeten stellen. Wat betreft de elevatie leg je gewoon een elektronische waterpas voor tegen de schotel die dan tegen beide zijkanten van de schotel ligt die dan verticaal boven elkaar staan. Wat betreft de richting (Azimuth) moet je rekening houden dat hij niet recht vooruit kijkt maar met een hoek die gelijk is met de offset van de schotel.
Sprietje Geplaatst: 12 augustus Geplaatst: 12 augustus Kijk, dit is nog een nette montage. Niet allemaal met ijzerdraad en tiewraps.
Tonskidutch Geplaatst: 12 augustus Geplaatst: 12 augustus Zal wel voor de kaketoes zijn om mee te spelen, die koperdraad, als ze op de staafjes zitten Coles Corner Richard Hawley
Drs. IJzerbout Geplaatst: 18 augustus Auteur Geplaatst: 18 augustus "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Erwinnaar Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus Als dit landen zijn richting of rondom de evenaar en de schotel staat wat mij betreft niet ver achterover, hoe is het in vredesnaam mogelijk om signaal te pakken op deze manier? Ik kan het me niet inbeelden zoals de boel er schots en scheef bijhangt.
Sprietje Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus Daar ben ik het helemaal mee eens. De onderste 3 lnb's zijn nog naar de schotel gericht maar de bovenste kijkt zeker 30 graden rechts naast de schotel. Nu is het wel zo, dat de foto behoorlijk scheef genomen is, zo'n 12 graden dus dat flatteert de elevatie van de schotel wel een beetje. Niet alle foto's die IJzerbout de afgelopen tijd heeft geplaatst hebben erg weinig elevatie.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 18 augustus Auteur Geplaatst: 18 augustus Ik krijg veel van die foto’s toegestuurd via mijn company e-mail veel met de vraag hoe ze MBC kunnen ontvangen. Dan vaak niet waar ze zitten en dan kan ik het allemaal uitzoeken. Dat is voor mij veel werk en tijd dus ik kan vaak niet antwoorden. Dat zou voor mij een dagtaak zijn. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Sprietje Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus Ja, ja, en omdat jij er geen tijd voor hebt, plaats jij die foto's op het forum en mag Sprietje het uitzoeken. 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen