Ga naar inhoud


IBC 2024 Amsterdam September 13-16


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Op 19-7-2024 om 14:55, ceesv zei:

Je bent duidelijk nog nooit op een IBC geweest.

Het is niet te vergelijken met de Firato, dat was een consumenten beurs.

De IBC is niet toegankelijk voor de doorsnee consument, er zijn geen producten aanwezig die een consument zou willen kopen of zich zou kunnen veroorloven.

 

Mijn favoriet was de IBC in Brighton.

Er zijn inmiddels ook niet meer zoveel broadcast producten die mijn interesse aanspreken. Een fantastisch moment ooit was analoge HDTV, niet eens op een heel groot scherm. Leuk was 1 of meerdere stands met Italiaanse zenderspullen, het grofstoffelijke loodgieterswerk. Vorig jaar was vooral een leuk gesprek over DVB-T2 zenders en 5G TV bij R&S. De techniek heeft bepaald niet stilgestaan maar of het nog een lang leven beschoren is? Natuurlijk zijn er ook satelliet gerelateerde bedrijven, nog wel. De allerbeste grap was ooit was dat ik en mijn collega van een afstand werden herkend door een knappe pitspoes achter een stand bij Thomson. Onze baas met grote ogen kennen jullie haar..??

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 10-8-2024 om 11:44, OFDM zei:

Een fantastisch moment ooit was analoge HDTV, niet eens op een heel groot scherm.


Dat zag ik voor het eerst tijdens een SMPTE Conferentie in San Francisco in 1983 meen ik.  
Ik stond me er helemaal aan te vergapen net als toen ik voor het eerst kleuren TV zag. En besefte nog niet wat het voor een enorme bandbreedte met zich meebracht. 
De monitor was een Conrac en de Electronica stond in een 19“ rack ernaast. Het waren 1250 lijnen 120 Hz, 16 : 9. De feed kwam via een 72 MHz transponder van Anik B via C-band uit Tokio van NHK. 
 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...