Ga naar inhoud


Wifi plat nadat internet eruit ligt.


Con

Aanbevolen berichten

Ik snap daar niets van. Bij een goeie kennis ligt (volgens mij Ziggo) internet er uit.

En bedienen van bv Philips Hue is dan niet meer mogelijk. Hoe kan dat nou?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


DNS gelijk maken aan LAN adres router

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn tal van redenen om e.e.a remote aan te sluiten.

Een heel handige optie is dat je de tijd van hoe laat het licht wordt en weer donker wordt van het internet haalt en zo zelf geen buiten detector nodig hebt die stuk kan gaan, in de war kan raken enz.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ondanks dat ik dit soort zaken bij klanten installeer heb ik hier thuis ook gewoon een schakelaar waarmee de lampen aan/uit gaan en is de verlichting zo uitgevoerd dat gewoon een nachtje laten branden goedkoper is dan 24/7 365 dagen per jaar al die actoren te moeten voeden.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

DNS

Inderdaad. In Frankrijk is  vorige maand zelfs massaal de Philips Hue verlichting uitgevallen nadat OpenDNS geweigerd heeft om gevolg te geven aan een rechterlijke uitspraak om illegale IPTV servers te blokkeren. Uiteraard aangespannen door Canal+

 

Volgens OpenDNS zijn ze niet in staat om alleen voor bepaalde landen bepaalde adressen te blokkeren, en hebben ze van de ene op de andere dag en zonder waarschuwing hun diensten in Frankrijk gestaakt. En toen bleek dat  Philips Hue  de DNS servers van OpenDNS kennelijk hard coded in hun apparaten heeft zitten waarna die massaal uitvielen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vroeger klant bij Telenet, deel van de Liberty Global groep, net als Ziggo.
Liberty global streeft ernaar om in alle landen dezelfde hardware en software te gebruiken.
Bij het minste probleem op de WAN kant (operator netwerk), deed de Telenet modem een reboot.   De interne kant LAN en WIFI kwam niet op voordat de WAN kant in orde was.
Met andere woorden, lokale switching en DHCP (het geven van een IP adres aan je toestellen) werkte niet zolang, het operator netwerk niet in sync kwam.
Enige oplossing voor dat probleem is de door de operator geleverde modem+ router in bridge modus zetten en zelf een switch/wifi plaatsen en je eigen dhcp doen.  Een eigen ADSL of Docsis modem plaatsen zoals in Nederland, dat kon niet in België.  (Nu is het aangekondigd, dat de operator dit moet ondersteunen)
Een ander mogelijkheid is van operator te veranderen.  Orange een Dosis modem op hetzelfde telenet netwerk heeft dit probleem niet.  Proximus (Vdsl) heeft dit probleem ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...