Ga naar inhoud


Gebruik jerrycan


wanderer
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Wanneer die schoon is zou dat moeten gaan.

Een druppel diesel in een benzinetank geeft geen problemen.

Maar jarenlang? is het dan geen tijd voor een nieuwe jerrycan?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor veiligheid een metalen jerrycan .Voor 5 a 10 l is er vermoedelijk wel geen groot probleem als er niks gebeurd.Als er wat gebeurd kan de verzekering tussenkomst weigeren.Althans in belgie.Diesel mag je vervoeren maar ook in metalen jerrycan bv die legerdingen van 25 liter.Kan je zelfs meebrengen als je naar luxemburg zou gaan winkelen (1 stuks 25 liter).

 

https://www.anwb.nl/experts/auto/3/105/jerrycan-tanken-in-belgie    (en nederland)

 

 

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van de beginvraag, ik heb al tig jaren benzine in plastic jerrycans. Ook toen ik in Spanje een auto gehuurd had bij Herz 50 km voor terugkomst de container gevuld bij een pomp en bij terugkomst de tank vol gegooid en de container met een paar liter restant op de parkeerplaats gezet.

Dus niet een rekening van 100 voor het aanvullen.

Ook nu al vele jaren benzine gewoon in een plastic geval.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik alleen maar plastic tanks en dat al een jaar of 25.

Gebruik tanks die ze ook in het leger gebruiken en waar 30 liter in gaat en heb tanks van 20l voor als ik snel even bij moet vullen (die van 30l zijn te zwaar om lang vast te houden) even zoeken op Pressol 21 127 (goed 20 euro voor een goede tank)

Ook regelmatig aangehouden en alle benodigde keurmerkjes staan op de tanks dus niets aan de hand.

 

Het wordt natuurlijk wat anders als je tanks gebruikt die niet geschikt zijn voor brandstof, die kunnen vaak de druk niet aan als het wat warmer wordt of het plastic wordt week door de brandstof.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook ik gebruik een plastic exemplaar voor de benzine voor mijn tractor/maaier.

De plastic jerrycan is toegelaten voor benzine of diesel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, D.Quijote zei:

Benzine in een plastic jerrycan,  mag denk ik niet.  In je kofferbak, denk ik niet ivm veiligheid.

Ook niet in een stalen jerrycan in je auto. Te grote temperatuursverschillen. De vloeistof en de damp moeten vrij kunnen expanderen en comprimeren. Een tank (jerrycan) moet kunnen ademen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang denk je dat de benzine opgeslagen wordt voordat het bij jou in de tank verdwijnt?

Normaal kun je brandstof zonder problemen een half jaar bewaren en in een goed afgesloten tank ook wel een heel stuk langer voordat het niet meer bruikbaar is in je auto.

Die goede tank is dus belangrijk want dat ademen dat moet je juist niet hebben want door zuurstof gaat je brandstof oxideren en wordt de kwaliteit minder.

Dus je tank moet gewoon zuurstof dicht zijn maar wel op kunnen bollen en kunnen krimpen als de inhoud warm en weer koud wordt.

Natuurlijk kun je alles stuk krijgen, maar de tanks die ik hierboven had aangegeven daar kun je rustig met een hamer op slaan zonder dat je iets stuk kunt slaan en ook proberen met een schroevendraaier er een gat in te prikken dat gaat je ook niet lukken.

Dus met goede tanks blijft je brandstof gewoon maandenlang goed en kun je deze ook probleemloos vervoeren (wel even met een sjorband vastzetten in de auto)

Dat beetje zuurstof wat in je tank zit als je hem maximaal gevuld hebt dat zet geen zoden aan de dijk voor het oxideren

Dacht dat ik ergens gelezen had dat je om 10 liter brandstof volledig te laten oxideren je 180.000 liter zuurstof nodig hebt en dat krijg je alleen voor elkaar als je tank niet goed luchtdicht afsluit.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

plastic of metaal dat was de vraag niet, de plastic can waar voorheen als reserve voor onderweg (ik reed altijd 's nachts, dus weinig pompen open) diesel in heeft gezeten, en nu bijna 2 jaar leeg is, wil ik nu gebruiken als reserve voor onderweg maar dan gevuld met E10, kan dat (ivm misschien  restje opgedroogde diesel)?

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem, alleen als je E10 langer bewaard en de tank sluit niet goed af dan loop je het risico dat de ethanol die er in zit water aantrekt en dat je auto dan slecht of niet loopt.

Beter is dan ook vaak om E5 te tanken daar mag men ook 5% aan toevoegen maar vaak is het pure benzine.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...