Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
26 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Niet alles is in Dolby Digital codec vooral als het alleen wordt doorgegeven vanuit het buitenland via het Ziggo Kabelnet.

Ik zie dat meteen in het display van mijn AVReceiver. Soms is het niet eens PCM waardig stereo. Dus als je audio prioriseert moet je vooral goed kijken naar wat ze je aanleveren, bij KPN, bij Ziggo, bij NLZiet, bij Canal Digutaal etc

Nee  maar die dolby digital codec heeft ook weinig zin als ze de helft niet eens in fatsoenlijk stereo kunnen doorgeven, laat staan surround. Bijvoorbeeld dat songfestival wat hier mono wordt gemixt omdat die omroepjes allemaal zelf lopen te klooien en zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Bovendien veel ontvangers staan op downmix omdat anders het audio niet te regelen is of de TV problemen geeft. Ik heb mijn HT receiver met surround setup ook al jaren uit staan omdat ik het al lang heb opgegeven. Heel soms gebruik ik het eens voor een hele goede film en zelfs daar heeft het niet altijd zin.  Ik heb ook met soundbars getest en het geluid was maar maginaal beter, maar je hebt wel zo'n lomp ding voor je TV liggen.  En mijn TV geeft prima stereo geluid voor de ruimte waar die in staat, dat is natuurlijk voor iedereen verschillend.        

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
15 minuten geleden, Codx zei:

dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. 

helemaal juist

De toekomst van Ziggo ligt vooral daar waar de generaties / ouder wordende samenleving en de jeugd die nog tijd maakt voor boeiende content.

Anders liggen ze al na 10 minuten te slapen voor de TV. (mocht die automatisch in standby gaan na 30 minuten is dat nog oké) 😁

Cantaloop (Flip Out)

The Manhatten Transfer

Geplaatst:
21 uren geleden, Tonskidutch zei:

FTA - Digitenne is wel even slikken zeg...

FTA DVB-T2 zou het moeten zijn, hetgeen KPN verplicht is om uit te zenden.

Is anders in uitstekende kwaliteit te ontvangen. En FTA de NPO-zenders in combinatie met vrij te ontvangen zenders via de satelliet en/of legale streams is al een prima aanbod voor veel mensen. Zelf heb ik dat ook jarenlang aangehouden. (Toen ik CanalDigitaal te duur vond worden....) Tegenwoordig heb ik er via KPN een betaalbaar abonnement bij.  

Voor veel mensen is het opzeggen van Ziggo of bv TV via Ziggo een flinke besparing. Zeker als je die commerciële zenders kunt missen. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Geplaatst:

@Noordzee, natuurlijk is een vrije keuze fijn, maar dat is niet overal mogelijk.

Belangrijk is welke "internet only" providers mogelijk zijn die beduidend goedkoper zijn dan de monopolisten Ziggo en KPN.

OdididO klik en klaar is absoluut geen optie gezien hun waardeloze infrastructuur en uren uitval met zeer beperkte Bytes op de spitsuren.

Cantaloop (Flip Out)

The Manhatten Transfer

Geplaatst: (aangepast)

Ik wou zeggen: neem dan Odido glas... dat heb ik zelf, doet 100Mbps en ik heb er een Ben abo bij.

Heb ik onlangs voor 2 jaar verlengd en ik betaal er voorlopig €17,50 + €7 voor. Gemiddelde over 2 jaar zal dat samen ca 32/mnd worden.

Maar... als ik nu kijk bij Odido internet only dan kost 100Mbps na 10 maanden al €45. Dat wordt al €38,75 gemiddeld over 24 mnd.

Dan heb je nog geen inflatiecorrectie gehad en ook geen telefoon-abo.

aangepast door Zunigkyk

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...