Ga naar inhoud


fallback instellen


HansvW

Aanbevolen berichten

Hallo, ik bezit een Gigablue UHD QUQD 4K 2 tuners (A + B) en een UHD IP 4K welke d.m.v. een vaste verbinding in het zelfde LAN netwerk hangen.

IK wil fallback toepassen, maar weet niet hoe ik dan moet installeren cq. instellen. De systemen werken onder Openpli 9.0. Wie kan mij daar bij helpen?

Bij voorbaat dank, Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet zo moeilijk, beide ontvangers moeten in hetzelfde netwerk hangen en identiek dezelfde zenderlijst hebben, op de clientbox de fallback tuner activeren en ip adres van de masterbox ingeven.

 

 

10111.jpg

  • Like 1

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mebo870, fijn dat je reageert. Wat moet er precies gebeuren op de UHD QUQD 4K (masterbox) en wat op de UHD IP 4K (clientbox)?

Ik heb ook het programma Dreambox Edit op mijn laptop geïnstalleerd en kan dus daardoor de zelfde zenderlijst naar de  UHD IP sturen.

Is het mogelijk om het in een PDF-file te sturen zodat ik (81j) het uit kan printen.

De masterbox staat in de  huiskamer bg en de clientbox op de slaapkamer 1e verd. en moet dan tussen de 2 boxen paddelen.

Bij voorbaat dank.

gr. Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

masterbox moet niks gebeuren en op slave box gewoon volgen wat hierboven staat.Je kan zelfs de zenderlijst overnemen maar dan staat er een vermelding voor de keuze bouquetten dus beter via DBE de zenderlijst overzetten naar de slave box.Zie je op beide hetzelfde.

 

PS : het adres van de masterbox vul je in bij fallback externe tuner

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, HansvW zei:

Hallo Mebo870, fijn dat je reageert. Wat moet er precies gebeuren op de UHD QUQD 4K (masterbox) en wat op de UHD IP 4K (clientbox)?

Ik heb ook het programma Dreambox Edit op mijn laptop geïnstalleerd en kan dus daardoor de zelfde zenderlijst naar de  UHD IP sturen.

Is het mogelijk om het in een PDF-file te sturen zodat ik (81j) het uit kan printen.

De masterbox staat in de  huiskamer bg en de clientbox op de slaapkamer 1e verd. en moet dan tussen de 2 boxen paddelen.

Bij voorbaat dank.

gr. Hans

Sorry, de UHD IP draait niet onder Openpli maar onder Gigablue 7.3, daar er voor deze box geen openpli bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat openvix er wel eentje heeft voor je box :)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb via DBE de zenderlijst van de master naar de client verstuurt en zie hem daar. Als ik de Canal Digitaal Bouquets op master opent, zie ik alle zenders gemarkeerd (highlighted) en op de client niet en geeft daarom ook geen beeld.

Ik heb wel in het menu van Gigablue een instelling gevonden zie foto. Bij Host staat het IPadres van de master en Use remote HDD staat aan en de rest uit.fotoschermIP4K.thumb.jpg.55649f3894c84d433b3bc33cc17e1363.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...