Ga naar inhoud


Gecodeerd kanaal?


Denia

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, 

Ik ben nieuw op het forum. Al meer dan 30 jaar een huisje in Denia. 
 

We zijn nu al een week bezig om de Nederlandse zenders te ontvangen met onze Amiko HD 8265 met onze Canal digital smartcard. De volgende stappen heb ik doorgelopen:

 

Fabrieks reset 

Kabelscan op de Amiko

Smartcard geactiveerd via Canal digital

Canal digital gebeld alles ok

Schotel vanochtend laten uitrichten

 

Er is meer dan voldoende signaal BVN en de meeste Duitse zenders doen het maar bij Ned 1,2,3 RTL en de andere betaalde zenders krijg ik de melding Gecodeerd kanaal.

 

Wie weet raadt? 
 

veel dank!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
1 minuut geleden, Denia zei:

meer dan voldoende signaal BVN en de meeste Duitse zenders doen het maar bij Ned 1,2,3 RTL en de andere betaalde zenders krijg ik de melding Gecodeerd kanaal.

 

Welkom,

De door jouw genoemde zenders zitten op de Astra 1 satelliet op 19 graden oost.

 

De Nederlandse zenders zitten op de Astra 3 satelliet op 23,5 graden oost.

 

Zit er een dubbele kop op je schotel en kan je wel de Astra 3 satelliet ontvangen?

 

Is het Canaldigitaal info kanaal wel zichtbaar op Astra 3, dat kanaal is vrij te ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, in dat geval zal je softcam niet geinstalleerd of gestart zijn.

Om de kaart te kunnen lezen heeft je ontvanger een stukje software nodig, een z.g.n. softcam.

 

Oscam is zo een programma.

 

Om welke Amiko ontvanger gaat het?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, ceesv zei:

Wel, in dat geval zal je softcam niet geinstalleerd of gestart zijn.

Om de kaart te kunnen lezen heeft je ontvanger een stukje software nodig, een z.g.n. softcam.

 

Oscam is zo een programma.

 

Om welke Amiko ontvanger gaat het?

 

 

Amiko HD 8265 

heb je een losse smartcard? deze misschien er anders om insteken

of heb je  een CI module?  zoja welke? de zwarte gaan niet meer werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees dit eens door.

Heeft de ontvanger al gewerkt of is dit een nieuwe installatie voor Canaldigitaal?

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben de ontvanger vorig jaar nieuw gekocht in NL en toen 3 weken in Denia gebruikt. Nu na een jaar weer terug nog steeds geen beeld na een week proberen 😎.

 

We hebben een losse smartcard van Canal digital die we met de chip naar boven en beneden hebben geprobeerd. Je ziet hem ook in het menu van de Amiko. De Amiko 8265  is geleverd geheel plug en play. 
 

Waar zou ik kunnen zien of de juiste software aanwezig is in de ontvanger? 
 

Heb ook de link doorgenomen maar ben er niet veel verder mee gekomen. 
 

Veel dank weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
43 minuten geleden, Denia zei:

Nu na een jaar weer terug nog steeds geen beeld na een week proberen 😎.

Wel, je hebt ontvangst van het info kanaal, het probleem zit dus in het decoderen.

 

Of je kaart moet gereactiveerd worden, iets wat je via internet zelf kan doen.

Is een kaart een jaar niet gebruikt zal hij zeker opnieuw gereactiveerd moeten worden.

 

Of je kaart zit niet goed in de ontvanger, iets wat je in het menu kunt controleren.

Of je ontvanger heeft niet de juiste software, kijk in het menu welke versie software op je ontvanger is geïnstalleerd en vergelijk die met je link in het andere onderwerp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn jaren geleden ervaring met een Amiko was dat deze een verlopen smartcard niet kon her activeren. Dus ik moest in een andere ontvanger de her activatie regelen. Daarna bleef deze wel draaien in de Amiko. Ik weet niet precies hoe die signalen in elkaar zitten maar er zijn twee soorten?

 

Kan best dat dit allang is opgelost maar als ik dit topic lees komt de herinnering bovendrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...