Ga naar inhoud


Twee CI+ module


Aanbevolen berichten

Ik vraag mij af hoe het werkt met gebruik van CI+ module voor twee verschillende abonnementen op één TV. Is er dan voor de tweede module een losse digitale ontvanger (kastje) nodig of hebben die kastjes altijd meerdere CI+ sleuven zodat de CI+ in de TV dan niet gebruikt wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben vooral geïnteresseerd naar de mogelijkheden want omdat in de TV maar 1 CI+ module kan moest ik kiezen. Voor TVV wilde ik een satelliet abonnement (dus met module voor CI+) maar omdat bij TVV de Duitse zenders ontbreken zocht ik nog iets erbij en in de TV kan maar één CI+. Ik heb dan maar gekozen voor een app abonnement voor TVV en voor HD+ (Duitsland) de satellietschotel met CI+ module. Dus van de duo LNB die ik al gekocht had wordt enkel de 19,2 nu gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De meeste duitse zenders zijn vijj te ontvangen.

Alleen voor de hd versies van RTL en PRO7 heb je HD+ nodig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dit nog aan het uitzoeken. Als het inderdaad zo zou zijn dat in Duitsland bijna alles FTA is kan HD+ natuurlijk wel ermee stoppen, zowel met satelliet en internet TV want die verkopen dan niets. En ook de andere aanbieders zoals Magenta TV. 

aangepast door Sandra-
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

HD+ wordt door het gros van de Duitsers niet gebruikt.

Die kijken nog steeds de SD versies van die private (reclame) zenders.

Wil je de reclame in HD zien van die private zenders heb je HD+ nodig.

 

De publieke zenders, Das Erste, ARD en ZDF etc. zijn in HD vrij te ontvangen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

HD+ bestaat al sinds 2009, ongeveer 3 miljoen huishoudens maken er gebruik van.

De rechter in Duitsland heeft echter indertijd de private zenders verplicht vrij in sd te blijven uitzenden tot 2022.

Omdat echter het grootste gedeelte van de Duitse kijkers geen geld wil uitgeven voor de private zenders hebben ze besloten toch de sd zenders fta te blijven uitzenden.

Alles achter een HD+ abonnement zou ze teveel kijkers en reclame inkomsten gaan kosten.

 

Wil je RTL en co in HD zien dien je een HD+ abo te nemen.

Je hebt daarbij de mogelijkheid jeHD+ kaart te gebruiken met een softcam of met een CI module.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wist ik niet, maar in elk land zijn er de gratis publieke zenders en als mensen niet voor al die extra (reclame) zenders gaan betalen zouden er heel wat minder overbodige zenders zijn en ook de CI+ module is dan niet nodig. Maar het worden er steeds meer en nog meer abonnementen en streaming diensten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...