Ga naar inhoud


Sinds vanmiddag alleen nog maar "Afstemmen mislukt!" met mijn ET9000


jhar1

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,
ik heb vanmiddag nog gekeken naar Car SOS en heb het laatste deel opgenomen en de XTrend op standby gezet.
Daarna Car SOS afgekeken en sindsdien kan ik geen zenders meer kiezen zonder de melding "Afstemmen mislukt!" te krijgen.
Het leek er eerst op dat het alleen de HD-zenders betrof, daarom heb ik een flash gedaan naar Pli 9.0
Sindsdien komt er helemaal niets meer door, zelfs niet BVN die eerst wel te zien was.

Ook die toont Afstemmen mislukt!"

Als ik kijk via Instellingen/Tuners & zenders zoeken/Signaalzoeker,

dan kan ik alle mogelijke transponders kiezen, maar geen geeft een Signaal.
Vòòr de Pli-update kreeg ik wel signaal bij een bepaalde transponder (niet vastgelegd welke)
Als ik Automatisch zenders laat zoeken vindt het systeem op Tuner A (19.2E Astra 1KR/1L/1M/1N maar 10 kanalen

Op Tuner B (23.5E Astra 3B/3C) worden dan  15 kanalen gevonden
Daarna geprobeerd een Fastscan te starten, maar nu slaat de Xtrend vast.

 

Heeft iemand tips ?

Groeten en alvast bedankt !
Jaap

aangepast door jhar1
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 voor de hand liggende problemen. Defecte LNB of defecte tuner. Uiteraard ervan uitgaande dat de bekabeling zelf nog in orde is!

 

Het makkelijkst is het testen met een known-good ontvanger.. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben ik bang dat de tuner niet meer goed is, dit was overigens mijn known-good ontvanger.
Inmiddels een paar Fast scans uitgevoerd, daarbij valt het me op dat als ik als Provider Canal Digitaal kies, het zoeken dan mislukt.
Met andere Providers als bijv Diveo en TéléSAT worden wel zenders gevonden, maar niet welke ik wil.

Nu nog maar een poging met Automatisch zoeken..
Heel veel zenders, maar niets uit het pakket van CanalDigitaal. Bij Zenderkeuze/Provider is CD ook niet terug te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is blijkbaar wel ontvangst. Zou je niet beter eerst eens gaan kijken naar de instelling van de satellieten en je diseqc instellingen op je tuner, in plaats van dat Automatisch zoeken en die Fastscan, waarbij je totaal niet weet er gebeurd.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

DiSEqC staat op beide tuners in Modus DiSEqC A/B, dat was eerst ook zo.

Als ik Poort A en B op automatisch zet, komen deze uiteindelijk uit op 19.2 E Astra 1KR/1L/1M/1N bij Tuner A en geeft het bij Tuner B "niets aangesloten".
Wissel ik de kabels van de tuners om, en zet ik Poorten A en B op automatisch, zie ik bij Tuner A alleen Poort A op op 19.2 E Astra 1KR/1L/1M/1N en geeft Poort B "niets aangesloten".

 

Ik heb een vaste schotel, zonder motor oid en een dubbele LNB waar 2 kabels vanaf komen.
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik weinig verstand heb van de materie en pas melding maak hier als ik er zelf niet uitkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...