Ga naar inhoud


IP telefoon vaste nummer meenemen naar andere regio?


Aanbevolen berichten


  • Moderator

Het werkt wel, maar is niet handig.

Wanneer je bijvoorbeeld een 020 kengetal hebt en je verhuist naar 010 ontstaat hetvolgende probleem.

Op het moment dat je huis in brand staat en je belt de brandweer gaat in Amsterdam bij de brandweer de telefoon terwijl de brand in Rotterdam is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh?

 

ze zullen als je belt natuurlijk vragen of het een grap is mocht men al naar het kengetal kijken, maar jij geeft toch je adres of niet soms?

Mijn Duitse vriendin en dus daar wonende heeft jarenlang van mij één IP telefoonnummer gebruikt. Ik had er bij xs4all twee. Gewoon bij haar in de Frits router zetten en klaar.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De brandweer in Amsterdam een adres geven in Rotterdam?

Je krijgt in jouw regio een plaatselijke meldkamer.

Dit zegt het internet:

 

Binnen uw regio kunt u altijd hetzelfde nummer blijven gebruiken.

Ook als u verandert van abonnement of aanbieder.

Maar verhuist u naar een regio met een ander netnummer?

Dan krijgt u een nieuw telefoonnummer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ervan uitgaande dat je het kengetal van de stad waar je woont of woonde gaat gebruiken is jouw uitleg misschien relevant.

Ik had 088**********

Het is inmiddels al behoorlijk anders dan destijds in 2009 m.b.t. de nummers die je voor VoIP krijgt, kreeg. Dus het zal best dat ik een oude situatie schets.

 

Nu is alleen de vraag of @wanderer ook inderdaad bedoelde dat er stedelijke kengetallen van toepassing zijn of niet want dat maakt wel wat uit voor het nummerbehoud.

ik ging ervan uit dat het VoIP betreft.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een giaset xxx voip met abbo bij cheap connect, met vaste nummer 011xxxxxx, dan dacht ik dat ik gewoon overal ter wereld met mijn vaste nummer kan bellen waar internet is, moet ik wel mijn gigaset meenemen natuurlijk, ik heb een IP nummer...

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, je kan op reis je voip meenemen over de gehele wereld, tenzij een internet provider poorten blokkeert die door voip gebruikt worden.

Maar doorschakelen naar je gsm is eenvoudiger en handiger.

 

Mijn zakelijke vaste lijn was ook actief via een app op mijn android telefoon, wat soms voor verwarring bij de beller zorgde die dacht dat ik fysiek op kantoor was, terwijl ik elders in Europa bezig was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

netnummer van mij is 0117 xx xx xx ik kan mijn vaste lijn telefoon met dit nummer gewoon dus in heel NL gebruiken?

moet ik wel mijn gigaset xxx meeslepen en dat gigaset kastje heeft wel een utp internet aansluiting nodig...dus ergens inprikken waar vast internet is...

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nogmaals, indien er geen poorten geblokkeerd zijn of je internet provider een dubbel nat gebruikt werkt het.

 

Maar nogmaals, doorschakelen naar je 06 is eenvoudiger.

Mijn "vaste" voip lijn is gewoon doorgeschakeld naar mijn 06 wanneer die thuis niet opgenomen wordt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

punt is ik ga verhuizen naar een ander kengetal regio en wil graag mijn eigen nummer meenemen omdat ik dat nummer op veel plaatsen achter gelaten heb, anders krijg ik een nieuw nummer van de regio waar ik naar toe ga en moet ik uitzoeken wie/waar ik ooit mijn nummer achter gelaten heb....

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...