Erwinnaar Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 Een Big Bisat met de Inverto IDLT-SNL412-ULTRA-OPN HGLN Ultra Single 40mm PLL LNB op locatie: Breedtegraad (latitude): 51.8733236 Lengtegraad (longitude): 6.3773066 zorgt er volgens een berekening voor dat die lnb's voor Astra 1 en Astra 3 net niet genoeg tussenruimte hebben? Die lnb is 48 mm breed en de afstand tussen Astra 1 en 3 is volgens mij 4.68 graden op de rail. Wat is het beste alternatief zodat de lnb's niet tegen elkaar aan hoeven? Die oude Alps waren altijd goed maar niet meer te vinden. Of passen ze wel en is zelfs speling?
Sprietje Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 (aangepast) Ruimte genoeg dus. Ruim 5mm over. 30 juli 2024 aangepast door Sprietje
Erwinnaar Geplaatst: 30 juli 2024 Auteur Geplaatst: 30 juli 2024 Apart dat bij mijn berekening de 19.2 op de 0 positie staat, misschien omdat ook Astra 3 en Hotbird staan aangevinkt.
Sprietje Geplaatst: 30 juli 2024 Geplaatst: 30 juli 2024 Met de Hotbird erbij natuurlijk wel 19.2 op nul.
Erwinnaar Geplaatst: 31 juli 2024 Auteur Geplaatst: 31 juli 2024 Misschien overbodig: nog skew instellingen nodig of hoeft dat niet bij dit systeem?
Sprietje Geplaatst: 31 juli 2024 Geplaatst: 31 juli 2024 De schotelskew staat bij elke berekening of bedoel je de lnb-skew? Die kun je voor elke satelliet op Dishpointer.com vinden.
Erwinnaar Geplaatst: 31 juli 2024 Auteur Geplaatst: 31 juli 2024 Ik bedoel inderdaad de lnb skew van de lnb's op de rail. Er komen 4 x inverto op met die 48 mm koppen.
Sprietje Geplaatst: 31 juli 2024 Geplaatst: 31 juli 2024 Als je de skew maar instelt t.o.v. verticaal, niet t.o.v. de rail want de schotel staat al schuin.
Erwinnaar Geplaatst: 31 juli 2024 Auteur Geplaatst: 31 juli 2024 U bedoelt de diepte instelling van de lnb in de houder? Dus meer naar de schotel toe of meer er vanaf.
Erwinnaar Geplaatst: 4 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2024 De (15 jaar) Big Bisat is opgeknapt. Alles gedemonteerd, schoongemaakt, afbladderende sticker verwijderd, schroeven en de mount totaal niet aangetast of roestvorming. Nergens te bespeuren. Het geheel gepoetst (verweerde kunsstof weer als nieuw), schotel opnieuw opgebouwd, 4x nieuwe lnb's gemonteerd, nieuwe kant en klare kabels aangesloten en uitgericht. Meer dan goede waardes van de 4 bekende satellieten. Ik heb diverse schotels gehad in mijn leven en sommige een aantal keer opnieuw (Multytennes, mijn favoriet maar niet afdoende, normale schotels met rail of monoblock systemen etc.)toch telkens weer terug bij de Big Bisat. Het gemak van meerdere satellieten op een hiervoor ontworpen antenne, degelijkheid/duurzaamheid en hoe die bij netjes monteren van kabels en (voor mij netjes uitziend) dezelfde lnb's eruit ziet toch voor mij het beste. Die Fransosen hebben met deze uitvinding voor de consumentenmarkt een mooi produkt beschikbaar gemaakt! 1
Sprietje Geplaatst: 4 augustus 2024 Geplaatst: 4 augustus 2024 Bij de meeste schotelinstallateurs hoefde je niet aan te kloppen voor een schotel met multifeedrail behalve de BigBisat. Dat was geen geprul en er is een prima calculator ter beschikking zodat het niet mis kan gaan.
Miauw Geplaatst: 4 augustus 2024 Geplaatst: 4 augustus 2024 Toch weer ingebruik genomen? Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.
Erwinnaar Geplaatst: 5 augustus 2024 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2024 (aangepast) Een andere. Opgeknapt. Een normale met rail is het toch niet. 5 augustus 2024 aangepast door Erwinnaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen