Ga naar inhoud


problemen zender veranderen


rien1234

Aanbevolen berichten


reactie op Codx : natuurlijk hebben we de afstandsbedieningen ook meegenomen, achteraan werkt alles, vooraan niets .... 

 

reactie op ceesv : we hebben ook de tv's verplaatst en de hdmi kabels verwisseld : het blijft het zelfde : vooraan werkt niets, achteraan werkt alles 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor ontvangers zijn het en heb je geprobeerd of je van zender kunt veranderen als de antenne kabel NIET is aangesloten ( uiteraard heb je dan geen beeld maar wel de naam van de zender)

Wat voor ontvangers zijn het en heb je geprobeerd of je van zender kunt veranderen als de antenne kabel NIET is aangesloten ( uiteraard heb je dan geen beeld maar wel de naam van de zender)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste rien1234

 

Ik zou de toetsen van de afstandsbediening eens testen of ze wel goed werken. Ik heb daar zelf in het verleden ook veel baat bij gehad omdat bepaalde toetsen niet meer bleken te werkten. Ik heb toen de afstandsbediening uit elkaar gehaald en de contacten van de afstandsbediening schoon gemaakt met alcohol en een gummetje.
Zelf kun je niet zien of de infrarood led van de afstandsbediening brandt maar de camera van je mobile telefoon of je laptop zien dat wel.
Zet de camerafunctie van je mobiel of laptop aan en richt de afstandsbediening op de camera. Nu kun je op het scherm zien of het infrarood-ledje brand.

 

test afstandsbediening.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

weinig bruikbare antwoorden van de starter en we weten nog altijd niet welke ontvanger het is .Denk dat het ook zomaar de LNB kan zijn want schakelt die mss ook niet meer naar het juiste kwadrant en transponder voor andere zenders

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, rien1234 zei:

reactie op Codx : natuurlijk hebben we de afstandsbedieningen ook meegenomen, achteraan werkt alles, vooraan niets .... 

 

reactie op ceesv : we hebben ook de tv's verplaatst en de hdmi kabels verwisseld : het blijft het zelfde : vooraan werkt niets, achteraan werkt alles 

 

Wat je beschrijft is simpelweg onmogelijk.  Als hetzelfde apparaat met dezelfde afstandsbediening op een andere plek wel werkt en op de normale plek niet spookt het inderdaad want daar is geen technische verklaring voor.

 

Maar nogmaals ik heb het vermoeden dat je door alle stres gewoon een fout hebt gemaakt tijdens het testen/uitproberen en in werkelijkheid toch die afstandsbediening stuk is.

 

Ik zou zeggen probeer het is opnieuw... wissel alleen de afstandsbedieningen even om. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook proberen wat Bellejt heeft voorgesteld.

 

Niets aansluiten, buiten de HDMI kabel, en dan zien of je de ontvanger kan bedienen.

 

misschien zit je met een aardlus, die ervoor zorgt dat je ontvanger blokkeerd.

 

Maar we zijn wel nieuwschierig om welke ontvanger het gaat!!!!

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   1 lid

×
×
  • Nieuwe aanmaken...