Ga naar inhoud


Advies gevraagd voor aankoop AV-versterker of …..?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Mijn zoon heeft een nieuwe Samsung Smart TV besteld en stapt binnenkort over van Ziggo naar KPN Internet + TV.

Dit is uiteraard geen probleem en daarvoor hoef ik geen topic te openen.

 

Wat is wel het probleem en de vraag?

 

Sinds 30 jaar maakt hij gebruik van een Marantz PM62 - Mk II, een prachtige Stereo versterker welke op de oude analoge TV was aangesloten

waarbij het stereogeluid via 2 Bose boxen werd weergegeven.

I.v.m diverse problemen met het omzetten van analoog naar digitaal hebben wij besloten om de oude Marantz Stereo versterker te vervangen door een moderne…..?, de vraag is door welk apparaat.

 

De te gebruiken apparaten zijn….

 

Samsung Smart TV (nieuw recent type)

KPN TV+ box (komt binnenkort)

PlayStation 3

2x Bose boxen type 201 (Impedance 8 ohm)

 

Het is de bedoeling om de meeste bedieningshandelingen zo mogelijk via één afstandsbediening te doen laten verlopen en dat geldt ook voor het stereogeluid afkomstig van de TV en de PlayStation incl. de af te spelen CD’s.

Internet Radio is een pré.

 

Welke versterker etc zou hiervoor het beste passen.

 

Budget € 500,= max.

 

 

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb een Denon AVR-X2700H in gebruik tot volle tevredenheid.

Maar je zal zelf moeten beoordelen of zoiets past in jouw setup.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, el renegade zei:

Zet gewoon zoiets ertussen, werkt goed.

 

Alles met een afstandsbediening is in mijn ervaring heel gecompliceerd als je alle functies wilt gebruiken.

Screenshot_2024-08-01-21-59-58-589_com.amazon.mShop.android.shopping.jpg

Dat heb ik geprobeerd maar dat leverde steeds storingen op en wij hebben dan ook geen vertrouwen in continuïteit.

Daarom definitief besloten om te vervangen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ceesv zei:

Ik heb een Denon AVR-X2700H in gebruik tot volle tevredenheid.

Maar je zal zelf moeten beoordelen of zoiets past in jouw setup.

Het zal misschien wel in de setup passen maar komt toch wel dik over het maximale budget van mijn zoon.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Denon heeft in de AVR-X serie ook kleinere modellen die gunstiger geprijsd zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu dat ik alles nog eens de revue laat passeren realiseer ik mij dat mijn zoon geen AV-versterker nodig heeft maar gewoon een simpele Stereo versterker voor 2 Bose boxen.

De KPN TV box én de PlayStation 3 kunnen dan op de nieuwe Samsung Smart TV d.m.v. HDMI kabel worden aangesloten, meer apparaten zijn er niet.

Het heeft dan wel de voorkeur dat de Stereo versterker over 2x optische ingang (SPDIF) beschikt.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 minuten geleden, Jürgen zei:

Het heeft dan wel de voorkeur dat de Stereo versterker over 2x optische ingang (SPDIF) beschikt.

Dat gaat nog een uitdaging worden en of je dan goedkoper uit bent is de vraag.

 

Denon heeft de PMA-600 NE, voor € 470

 

Kijk wel eerst of je tv box en spelcomputer tegelijk audio kunnen uitsturen via de spdif en HDMI uitgang.

Soms moet je kiezen waar je het geluid uitstuurt, of de spdif of de hdmi aansluiting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 uren geleden, Jürgen zei:

Het is de bedoeling om de meeste bedieningshandelingen zo mogelijk via één afstandsbediening te doen laten verlopen

Die wens zal je moeten laten varen indien je een stereo versterker gaat gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou niet helemaal want als ik de PlayStation én KPN TV box via HDMI op de TV aansluit dan kan ik toch beide apparaten (uiteraard niet te gelijkertijd) via de AB van de Samsung TV bedienen, toch?

Ik ben nu zelf ook aan het zoeken gegaan en kom voorlopig op 2 apparaten uit, de Marantz PM6007 en de NAD C328.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met betrekking tot de KPN box moet je dan wel alles op stereo c.q. "dd downmix" instellen en bestaat het risico dat je per zender een lipsync probleem kan krijgen tussen TV beeld en geluid weergave.

Over de Xbox weet ik niks te melden, nooit gehad.

 

Maar je had hem recent toch een nieuwe Laptop bezorgd, die past ook aan per HDMI op een AV Receiver.

Denk zelf daarbij aan de muziek en internetradio of nepflix.

Ook dat zou handig kunnen zijn met die ene afstandbediening voor overschakelen van de bronnen en geluidsterkte.

 

ik lees net je reactie en ben dan voor zon Marantz PM6007 en niet voor de NAD

 

Footstompin' Music

Grand Funk Railroad

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Jürgen zei:

De KPN TV box én de PlayStation 3 kunnen dan op de nieuwe Samsung Smart TV d.m.v. HDMI kabel worden aangesloten

 

Meestal sluit je al je apparaten aan op de AV-Versterker. Spdif is uit. Geeft alleen maar sync problemen.

 

Jij moet op zoek naar een stereo versterker met HDMI.

Kijk eens naar de Denon CEOL 12 of zijn iets oudere broertje de CEOL 11

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   1 lid

×
×
  • Nieuwe aanmaken...