Ga naar inhoud


Advies gevraagd voor aankoop AV-versterker of …..?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Zet de versterker er NIET tussen, maar sluit alle bronnen direct op de TV aan en en haal het geluid daarna terug van de TV naar de versterker.   Ik denk zelfs dat dit via je bestaande versterker kan. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik raak nu een beetje in de waar door de verschillende adviezen….

De een zegt dat je alle bronnen op de TV moet aansluiten en de andere adviseert het juist andersom te doen dus alle bronnen d.m.v. HDMI via een versterker te laten lopen.

Ook loop ik tegen verschillende berichten aan waarbij voor lipsync problemen wordt gewaarschuwd bij gebruik van de optische aansluiting (SPDIF).

Dus ben ik er nog niet echt veel wijzer van geworden.

 

Zelf gebruik ik een  BlueSound PowerNode N330 met een HDMI(ARC) Stereo versterker en die doet het uitstekend maar ja die zit ook in een andere prijsklasse.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier alles op TV via HDMI ingangen en dan van TV via fiber naar de versterkerinstallatie (soundbar met boxen) en nooit syncro problemen

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

samsung en samen met 4K tv aangekocht.Playstation,DVDspeler ,sat decoder enzovoort zitten rechtstreeks in TV en gekoppeld met HDMI CEC om samen aan te gaan

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

HN-Q70T/XN met aparte sound versterkers voor de achtergrond en voorgrond extra boxen erbij.

 

Samsung SWA-8500s rear speakers en extra versterkertjes.Ganse installatie

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is alles wat je nodig hebt 

en plug hem in de aux ingang van je versterker 

Dac Digitaal Naar Analoog Audio Converter Optische Spdif Toslink Coaxiale Ingang Naar L/R Rca 3.5Mm Jack Hoofdtelefoonversterker Uitgang

 

 

 
 
 
 
 

2.jpg

3.jpeg

4.jpg

jack-naar-tulp-kabel-3.5mm-lengte-1.5-meter.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jürgen zei:

De een zegt dat je alle bronnen op de TV moet aansluiten en de andere adviseert het juist andersom te doen dus alle bronnen d.m.v. HDMI via een versterker te laten lopen.

Ook loop ik tegen verschillende berichten aan waarbij voor lipsync problemen wordt gewaarschuwd bij gebruik van de optische aansluiting (SPDIF).

Dus ben ik er nog niet echt veel wijzer van geworden.

 

Ja omdat er 2 mogelijkheden zijn, je kunt alles door je versterker laten lopen maar dan moet de versterker eigenlijk altijd meegroeien met de rest van de apparatuur. Bijv. als een versterker geen 4K ondersteund krijg je ook geen 4K op je TV bovendien kun je sync problemen krijgen door de verwerking van beeld en geluid.  Soms moet een versterker het beeld opschalen terwijl je dat beter aan een TV over kan laten etc. 

 

Dus vandaar ik zeg, sluit alles direct aan op de TV en gebruik liefst HDMI-ARC (Audio Return Channel) om het terug naar de versterker te krijgen.  SPDIF of een analoge output kan ook natuurlijk maar die ondersteunen minder geluidsformaten.  Ook hoeft de versterker dan niet altijd aan als je genoeg hebt aan het interne TV geluid. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je natuurlijk de Samsung afstandbediening wilt gebruiken voor het geluidsniveau zal een analoge versterker zoals hij vermeld werd in post 1, met of zonder converter digitaal naar analoog, niet bediend kunnen worden om de geluidsterkte te regelen.

Maar het is wel de goedkoopste oplossing die @smetje limb.BE suggereerde.

 

Maal 2 natuurlijk voor de Playstation 3 ook die kan dan op tape ingang van de versterker en de KPN box op Aux.

 

Je hebt zelf ook een tijd met een soundbar geëxperimenteerd @Jürgen is dat misschien niet veel eenvoudiger voor je zoon?

Falling

Julee Cruise

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Codx zei:

....Dus vandaar ik zeg, sluit alles direct aan op de TV en gebruik liefst HDMI-ARC (Audio Return Channel) om het terug naar de versterker te krijgen.  SPDIF of een analoge output kan ook natuurlijk maar die ondersteunen minder geluidsformaten.  Ook hoeft de versterker dan niet altijd aan als je genoeg hebt aan het interne TV geluid. 

Het is juist de bedoeling dat het van de KPN-TV box of PlayStation 3 (CD) afkomstige geluid ALTIJD via de AV of Stereo versterker loopt dus de versterker zal in elke situatie aan blijven staan.

Als er naar de beschikbare Radio kanalen via de nieuwste Android KPN TV box wordt geluisterd dan verloopt dat via een Toslink kabel vanuit de LPN TV box naar de versterker dus blijft de TV uit.

 

Dus om de vraag misschien nog wat concreter te maken, wat is nu aan te bevelen, een Stereo versterker met b.v. 2x optische ingang of een AV-versterker?

Een Stereo versterker met 1x HDMI (ARC) en 1 x optische ingang zoals b.v. de Argon Audio SA2 is ook een optie maar de keuze in deze variant zijn zeer beperkt.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Je hebt zelf ook een tijd met een soundbar geëxperimenteerd @Jürgen is dat misschien niet veel eenvoudiger voor je zoon?

Brrrr...

Ik heb het helemaal gehad met Soundbars, zeker wat Samsung betreft.

Er was altijd wel wat mee, hoofdzakelijk verbindingsproblemen, mijn vrouw werd er helemaal kriegel van..

Zelf uiteindelijk naar een Teufel Soundbaar overgestapt maar ook die moest uiteindelijk om dezelfde reden wijken, waarschijnlijk lag dat niet aan teufel maar aan Samsung.

Sinds dat wij de BlueSound PowerNode N330 gebruiken nooit meer problemen ervaren.

Maar ja, dat zijn persoonlijke ervaringen en een Soundbar is niet van toepassing van mijn zoon zijn want de bediening en werkwijze moet bijna 'Idiot-proof' zijn....😉

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan is een stereo versterker aangesloten aan de audio uitgang van de tv de beste oplossing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je zelf reeds gevonden, Marantz PM6007 dan is die toch een goeie met twee sp_dif ingangen. (en perfecte DAC uit de revieuws)

Ondanks vintage audiofielen die Marantz PM62 - Mk II met 30 jaar ouderdom kan er ook mee ophouden en recappen door een vakman kost ook wat.

reviews typo

Falling

Julee Cruise

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oude Marantz PM62 is een gepasseerd station, mijn zoon vertrouwt die niet meer en ik heb er geen zin om achter oude meuk aan te lopen.

De Marantz P6007 staat bij mij hoog in het vaandel maar ik ben wat terughoudend om de gemelde lipsync problemen.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...