Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 minuut geleden, ceesv zei:

En dan geef je al je av apparaten hetzelfde ip Adres?

Absoluut niet. Elk toestel heeft zijn vast uniek IP in het intern netwerk. Tenminste als ik DHCP kan uitschakelen.
140 TV
141 7.1 surround
142 Computer onder de tv. Was er al voor ik aan het schotel verhaal begon.
143 Blue Ray
144 UNO
Alles wat Ethernet heeft is bij mij aangesloten. Tot zelfs 1Gbps. Netwerkswitchen kunnen het aan. Tot de modem toe.
Is dit nodig? Nee. Is zelfs al achterhaald. Nu Fiber op komst. Tot 10 en meer Gbps.

Ik heb meer dan 15 jaar in de telecomsector gedraaid als installateur. Laag opgeleid. Maar mijn ogen meer dan de kost gegeven.
En ben er nog fier op ook.

Geplaatst:
1 uur geleden, BrunoVP zei:

En het zou inderdaad kunnen dat ik met Linux meer en beter kan. Jaren geleden een poging gedaan met Ubuntu. Maar moeten opgeven. Ging mijn petje een beetje te boven om te gebruiken

ik zie geen reden waarom je zou gaan stunten met Linux, toch niet om een zenderlijst aan te maken.

Nog even terug komend op je probleem dat Dreamset de SID in Hexadecimale vorm weer geeft.

Dat kan je uitschakelen: tools – programma setup – preferences,

dreamset.jpg

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:
1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

@BrunoVP, hou op met je eigenzinnig geleuter.

het is al niet meer geloofwaardig als je start met

groeten

Is ironisch bedoeld eigenlijk. Na alle moeite om die schotel uitgericht te krijgen. Uiteindelijk gelukt. Hoeveel pagina's waren het ook alweer?
Ook hier deed je al sarcastisch over.
En nu? Heb ik een uitgerichte gemotoriseerde schotel. Kan er nog niks, nouga bollen mee verder.

Geplaatst:
4 minuten geleden, mebo870 zei:

ik zie geen reden waarom je zou gaan stunten met Linux, toch niet om een zenderlijst aan te maken.

Nog even terug komend op je probleem dat Dreamset de SID in Hexadecimale vorm weer geeft.

Dat kan je uitschakelen: tools – programma setup – preferences,

dreamset.jpg

Niet echt gezien. Thanks.

Geplaatst:

Ps: heb hier soms met DBE ook eens een probleem dat deze niet de lijst naar de box wil schrijven.Dan gebruik ik dreamset ff en is alles weer oke in DBE ook

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

@bellejt dat is een heel bekend probleem van Windows en de mappen van DreamboEdit die dan, met de settings erin, in het gebruikersprofiel terecht zijn gekomen. Windows verbiedt dan per definitie een ftp actie naar een ander apparaat.

Dus als je de mappen op een niet "user gebonden plek" neerzet kan DBE gewoon data naar de box sturen. Dit is al een paar jaren bekend als oplossing.

probeer het maar eens 😉

• Like 1

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:
21 uren geleden, Tonskidutch zei:

@bellejt dat is een heel bekend probleem van Windows en de mappen van DreamboEdit die dan, met de settings erin, in het gebruikersprofiel terecht zijn gekomen. Windows verbiedt dan per definitie een ftp actie naar een ander apparaat.

Dus als je de mappen op een niet "user gebonden plek" neerzet kan DBE gewoon data naar de box sturen. Dit is al een paar jaren bekend als oplossing.

probeer het maar eens 😉

Maar dan nog. DreamBox is eigenzinnig. Ben voorlopig bezig om een setlist te maken. Tussentijds toch maar opslaan. Je weet maar nooit. Maar dan?
"Opslaan als". Map is al gemaakt. Dat lukt. Verder werken. Toch voor de zekerheid nog maar eens opslaan. Weet DreamBox toch wel niet waar die map is. Gaat em gewoon naar god weet waar in een \TEMP opslaan. Dit is toch geen manier van werken?
Ach ja. Ik mag mij er niet druk in maken. Maar leuk is wat anders.

Geplaatst:

je moet ook enkel opslaan kiezen.Is standaard in windows dat als je opslaan als kiest je de standaard directory krijgt van win en niet de vorige.Is al zo van bij windows 3.1

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:
52 minuten geleden, BrunoVP zei:

Weet DreamBox toch wel niet waar die map is. Gaat em gewoon naar god weet waar in een \TEMP opslaan.

en waarom stel je het default pad niet anders in? HUh

voor je gaat opslaan?

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

Mijn zenderlijst word al jaren opgeslagen op de PC onder de map "Settings"
Kwestie van die lijst een vast plaatsje te geven.
En dat als Enigma 2 ver 4(lamedb), een bestandsnaam word niet gebruikt.

Geplaatst:

hier onder vuplus en naam + nummer.Zo sla ik een nieuw gemaakte lijst in een volgend nummer op.Bewaar ik de oude telkens als backup. Kan ik ook gewoon 2x DBE openen en aanpassingen doen per boeket want soms veranderen er wel eens kleine dingen die ik gewoon op de box herinscan en lijst enkel met deze aanpas.

Geplaatst: (aangepast)

Voorlopig al veel beter nieuws. Na 3 keer de Uno met de USB heropgestart te hebben, sta ik al 1 stap verder. En wees gerust, ik begin onderhand al de noodzakelijke parameters uit het hoofd te kennen.
DreamSet 2.4.13 (64bit versie). Windows Profesional 64 bit ( ter info )
Terug te vinden : (C): Progam Files > Dreamset
Daarin een map Settings. En nu komt de aap uit de mouw. "Toegang geweigerd om op te slaan. Geen rechten"
Maar dat zijn nu zorgen voor later.
Het voornaamste. Het is me uiteindelijk gelukt om een boeket in de VU te plaatsen. Voorlopig al 23. Het moesten er veel meer zijn, maar om onbekende reden zijn deze spoorloos.
Dan de grote vraag. Is het echt nodig dat ik de VU even stroomloos moet zetten om het resultaat te kunnen zien? Met de afstandsbediening heb ik geen toegang tot het menu en de softswitch op de box zelf reageerd ook niet.
Al met al, het komt in orde. Parijs en Rome zijn ook niet op 1 dag gebouwd.

aangepast door BrunoVP
Geplaatst:

Ik zou wel eens een vlieg willen zijn, als je bezig bent met je VU+

Op een of andere manier slaag je er constant in het ene probleem na het andere te creëren.

Zoals “3 keer de Uno met de USB heropgestart te hebben” Hoe kom je daar bij?

Logica ontbreekt totaal bij u, dat is aanmodderen.

Waarom geen map aanmaken direct onder de Root in plaats van dit proberen onder de map dreamset 2413x64 te plaatsen.

En nee het is niet nodig de VU spanningsloos te maken om het resultaat te zien.

Afzetten met de schakelaar is zelfs sterk af te raden, dat doe je enkel in geval de box uitzonderlijk in een loop vast zit, je riskeert er namelijk de software mee te beschadigen.

Er zijn nog twee programma's waarmee je settingslijsten kan maken en versturen naar de VU+

Dreamboxedit en E_channelizer.

Een lijst aangemaakt met dreamset kan je perfect versturen met dreamboxedit en omgekeerd.

• Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen