Ga naar inhoud


VU+ Uno 4K SE en DreamSet 2.4.13


BrunoVP

Aanbevolen berichten

  • Moderator
6 minuten geleden, BrunoVP zei:

En nu komt de aap uit de mouw. 70 mogelijke keuzes. Waarvan er 33 bij zijn die niks opbrengen. Geen TV of Radio. Waarom staan die 33 dan eigenlijk in die lijst? Nu ja die lijst is ook al bejaard.

Wanneer je verhuist naar het footprint gebied van die satelliet heb je een grote kans dat je wel wat ontvangt op die satelliet.

 

Van die 100 satellieten die je "ziet" zijn er een groot aantal die hun antennes niet op Europa gericht hebben, maar bijvoorbeeld op het zuidelijk halfrond, Afrika!

Verder zijn er satellieten voor alleen data verkeer of alleen gecodeerde zenders.

Een lijst voor jouw locatie en voor jouw interesse zal je zelf moeten samenstellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, ceesv zei:

Wanneer je verhuist naar het footprint gebied van die satelliet heb je een grote kans dat je wel wat ontvangt op die satelliet.

 

Van die 100 satellieten die je "ziet" zijn er een groot aantal die hun antennes niet op Europa gericht hebben, maar bijvoorbeeld op het zuidelijk halfrond, Afrika!

Daar wil ik best inkomen. Zoals ik eerder schreef "niet alle zijn bruikbaar". Maar wat ik dan niet snap of begrijp, is dat ik ooit Bulgarsat op 1.9°E heb ontvangen. En dit zonder dreamset. Staat ook niet in de lijst. Gewoon door een stom toeval tijdens mijn poging om naar 4.8° te richten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de lijst betekend niks welke sats je kan ontvangen.Enkel de scan geeft je zenders/Boeketten. De satelliet lijst zit in de satelites.XML

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga niet beweren dat het 100 % werkt, maar er is een manier hoe je FTA zenders per satelliet op een gemakkelijke manier kan binnen halen, met Dreamset. Ingrijpen in de file KingOfSat.xml die onder dreamset zit.

Maak daarvan eerst wel een reserve kopie.

 

Open KingOfSat.xml zoek naar de Astra 28.2 positie, daar staat de volgende originele regel:

 

<sat name="Eurobird 1 / Astra 1N / Astra 2A / Astra 2B / Astra 2D (28.2°E)" flags="1" position="282" url="http://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=28.2E&standard=Digital&ordre=freq&filtre=no&aff=list">

</sat>

 

Ga nu via Kingofsat >> Satelliet >> Astra 28.2 kies daar FTA en SID, dat url adres kopiëren.

https://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=28.2E&standard=All&ordre=sid&filtre=Clear

 

Plaats dat url adres tussen " hier tussen " op de plaats waar het originele url adres staat.

 

Dan krijg je dit:

<sat name="Eurobird 1 / Astra 1N / Astra 2A / Astra 2B / Astra 2D (28.2°E)" flags="1" position="282" url="https://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=28.2E&standard=All&ordre=sid&filtre=Clear">

</sat>

 

Opslaan en dan onder Dreamset > Nieuw > Internet settings kiezen.

Als alles goed gaat krijg je voor Astra 28,2 alleen de FTA zenders volgens kingofsat.

Dat kan voor elke satelliet. Let op, een vergissing is daar snel gemaakt, vandaar daar kopie.

 

Onthoud wel dat al de rest er uitgefilterd is, als er een zender ontbreekt kan je die er niet zomaar gaan bijzetten, want die zal niet aanwezig zijn in lamedb.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Jij bent een man naar mijn hart. Toch 1 iemand die ergens mijn frustratie wilt begrijpen.
Boeketten volgens Satelliet indelen was mij ook als ergens opgekomen om te gebruiken.
Volgens een ruwe berekening zou ik in staat moeten zijn om net geen 100 satellieten te kunnen ontvangen. En ik zal de laatste zijn om te willen beweren dat deze allemaal bruikbaar zijn.

 

t'ja als je geen goede raad wil opvolgen

 

begin toch maar met een bestaande lijst waarvan je weet dat die in orde is.

Alles staat al goed ingevuld

 

Begin dan te spelen.

Dan zie je dadelijk wat er veranderd

 

Op je box kan je altijd met de kleuren kiezen , als je zaplijst op het scherm staat of je wil zappen via boeketten, af je wil zappen met een elle lange lijst van duizenden zenders,

of dat je per satelliet wil zappen.

 

mvg

 

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-8-2024 om 18:13, mebo870 zei:

Ik ga niet beweren dat het 100 % werkt, maar er is een manier hoe je FTA zenders per satelliet op een gemakkelijke manier kan binnen halen, met Dreamset. Ingrijpen in de file KingOfSat.xml die onder dreamset zit.

Maak daarvan eerst wel een reserve kopie.

 

Open KingOfSat.xml zoek naar de Astra 28.2 positie, daar staat de volgende originele regel:

 

<sat name="Eurobird 1 / Astra 1N / Astra 2A / Astra 2B / Astra 2D (28.2°E)" flags="1" position="282" url="http://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=28.2E&standard=Digital&ordre=freq&filtre=no&aff=list">

</sat>

 

Ga nu via Kingofsat >> Satelliet >> Astra 28.2 kies daar FTA en SID, dat url adres kopiëren.

https://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=28.2E&standard=All&ordre=sid&filtre=Clear

 

Plaats dat url adres tussen " hier tussen " op de plaats waar het originele url adres staat.

 

Dan krijg je dit:

<sat name="Eurobird 1 / Astra 1N / Astra 2A / Astra 2B / Astra 2D (28.2°E)" flags="1" position="282" url="https://en.kingofsat.net/freqs.php?&pos=28.2E&standard=All&ordre=sid&filtre=Clear">

</sat>

 

Opslaan en dan onder Dreamset > Nieuw > Internet settings kiezen.

Als alles goed gaat krijg je voor Astra 28,2 alleen de FTA zenders volgens kingofsat.

Dat kan voor elke satelliet. Let op, een vergissing is daar snel gemaakt, vandaar daar kopie.

 

Onthoud wel dat al de rest er uitgefilterd is, als er een zender ontbreekt kan je die er niet zomaar gaan bijzetten, want die zal niet aanwezig zijn in lamedb.

Dat is dus het voordeel van meerdere schijven in de computer te hebben. Gans de boel gekopieerd. En vandaaruit nog kunnen opstarten ook.
Aanpassen url lukt heel mooi. Met het gewenste resultaat. Krijg dus die FTA's te zien. Enkel de SID staan niet echt in oplopende volgorde. Maar kan ik wel mee leven.
De zelfde truc zou ik ook kunnen toepassen met "satellites.xml". Die aanpassingen zullen wel niet op 1 2 3 gedaan zijn.
Verwijderen is gewoon de betreffende sat deleten. Bijvoegen zal dan wel wat meer typwerk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

of je kiest simpel in het image enkel FTA zenders

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, bellejt zei:

of je kiest simpel in het image enkel FTA zenders

Dat is de uiteindelijke bedoeling voor mij. Het zou wel makkelijker geweest zijn moesten de SID's in oplopende volgorde kunnen staan.
Doordat ik over meerdere PC schermen beschik, is het heel makkelijk om in het ene KingofSat  te plaatsen en daarnaast DreamSet.
Zal nu iets meer scroll werk worden. Bluts met de buil dan maar.
Rest mij nog enkel uit die 99 satellieten welke ik zou kunnen ontvangen, die bruikbare te selecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in openvix zit gewoon die optie enkel FTA te kiezen.Wat je met die SIDs wil bereiken ontgaat me totaal want was ik het nut ervan

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, bellejt zei:

in openvix zit gewoon die optie enkel FTA te kiezen.Wat je met die SIDs wil bereiken ontgaat me totaal want was ik het nut ervan

Ben ik ergens lang geleden die optie ook tegen gekomen. Maar was enkel sat per sat. Meerdere sat gelijktijdig ging blijkbaar niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beetje meer werk maar dan scan je gewoon enkel de sats die je wil en slaat telkens de lijst op je PC op via DBE

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik al jaren op hoop, is dat iemand eens de moeite neemt om een plug-in te maken.

Die eens geactiveerd toestaat onder het gewone zappen, met één keer klikken op de gele of groene toets, de zender die dan op het scherm staat te kopiëren naar een nieuw boeket.

Nu kan dat via de menu wel, maar dat is zo omslachtig.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 keer klikken : boeketlijst openen - boeket kiezen - zender kiezen  - toevoegen aan boeket en opgelost.Dan kan je het in het boeket verplaatsen met de knoppen.

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik koppig? JA. Geef ik op? NEE.
Ik ben er ergens in geslaagd om "KingOfSat.xml" te wijzigen.
Eerst en vooral klopten de Sat namen niet overal. De nodige aanpassingen kunnen maken. Is gelukt.
Dan een probeersel. Zelf een ontbrekende Sat toevoegen.
BulgariaSat op 1.9E.
Ik sta er versteld van. Het is nog gelukt ook.
Bijgevoegd mijn aangepaste KingOfSat. Is zeker voor wijzigingen vatbaar.
Wijzig .txt naar .xml. en zie het resultaat.

KingOfSat .txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker dat die aangepast is, met het ip adres van bijv. 19,2 roep ik alles op van astra 19,2 inclusief de gecodeerde zenders.

Hier is mijn testlijstje KingOfSat.xml met uitsluitend FTA zenders voor

Astra 28.2

Astra 23.5

Astra 19,2

Eutelsat 16

Hotbrd 13

Eutelsat 10

Eutelsat 9

Astra 4.8

Ik heb er meteen ook de zenderlijst bij gedaan.

 

FTA Test Kingofsat.rar

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...