RimaNTSS Geplaatst: 9 augustus Delen Geplaatst: 9 augustus Antennes ontworpen voor VSAT hebben meestal een kleinere offsethoek dan RX-antennes. Alle Channel Masters hebben bijvoorbeeld een offsethoek van 22,6*, maar die voor RX/TX 15,4*. Hetzelfde geldt voor het merk Prodelin. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 9 augustus Delen Geplaatst: 9 augustus (aangepast) 10 uren geleden, a33 zei: En erger nog: je hebt zo te zien alleen de hoek tussen de voorkant van de schotel en de kijkrichting van de LNB gemeten, op de tekening. Dat is niet de offset hoek. Voor het meten van de offset hoek moet je een andere kijkrichting van de LNB gebruiken. Elementair! In dit geval moet je die kijkrichting eerst zelf construeren/benaderen. Dan gaat de offsethoek inderdaad richting 17 graden, als ik dat zo globaal zie. Maar nu houd ik erover op. Groet, A33 Als dat waar is wat RIMA zegt en dat neem ik wel aan, dan zat ik er toch niet ver naast met 15 graden i.p.v. 15,4 graden. Die tekeningen zijn meestal afkomstig van de ontwerpafdeling en wijken dus amper af. 9 augustus aangepast door Sprietje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
trust Geplaatst: 9 augustus Delen Geplaatst: 9 augustus 22 uren geleden, Heeres zei: Bedank voor de nieuwe info en feedhorn heb wel belang bij heb even privé berichtje gestuurd Oeps , bij het inpakken schoot me te binnen dat deze hoorn een andere flens configuratie heeft en niet direct op een standaard flens lnb past . Dus heb ik de oude eraf gedraaid , een passende flens gemaakt en er aan gezet , tevens een pvc verloop ring set gemaakt zodat het in een 40 mm klem past Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Heeres Geplaatst: 9 augustus Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus Oké super bedankt voor aanpassen mijn dank is groot Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Heeres Geplaatst: 9 augustus Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus Zo gouw de schotelantenne staat en de boel klaar is voor testen ook met standaard lnb en deze zal ik het laten weten hoe signaal is voor iedereen die mij hebt geholpen alvast bedankt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
minplus Geplaatst: 9 augustus Delen Geplaatst: 9 augustus Klasse weer. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
a33 Geplaatst: 10 augustus Delen Geplaatst: 10 augustus Op 9-8-2024 om 07:35, Sprietje zei: Het gaat mij niet om de exacte offsethoek maar globaal om te vergelijken met een normale offsetschotel. Consumenten offsetschotels hebben meestal een offset van 26 graden, bij deze is dat zo ongeveer 10 graden minder en dat is een groot verschil. Ah, dan maakt het inderdaad niet uit dat je een onjuiste meetmethode gebruikte, en er zo'n twee graden naast zat vanuit de tekening. Het kan zijn dat die 15.4 graden offset van RimaNTSS klopt, maar dat blijkt toch echt niet uit de tekening. Dat heb ik nog even extra nagerekend. Dus: lucky guess, Sprietje! Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 10 augustus Delen Geplaatst: 10 augustus Je bedoeld dus, het klopt wel uit de tekening (15 of 15,4 graden) maar niet uit de berekening. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
a33 Geplaatst: 10 augustus Delen Geplaatst: 10 augustus (aangepast) 2 uren geleden, Sprietje zei: Je bedoeld dus, het klopt wel uit de tekening (15 of 15,4 graden) maar niet uit de berekening. Nee. Je begrijpt absoluut niet, wat ik bedoel. De tekening als zodanig levert noch bij constructie/benadering, noch door meten en berekenen, een waarde van ongeveer 15 graden offset. Dat had ik toch tamelijk duidelijk geschreven, dacht ik. 10 augustus aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen