Ga naar inhoud


Longfibrose


boekkie
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Wie is er bekent met longfibrose? ik lig in het ziekenhuis word er voor behandeld. Het is niet te genezen!

Ik heb nu overdruk lucht met zuurstof. Sinds 2019 gestopt meet roken en  gaan vapen bevalt goed!

 

ja 50 jaar roken en een piepende ademhaling, en dan gaan vapen en toch nog 5 jaar een betere ademhaling gehad.

 

Ik vape nog steeds bevald nog steeds goed nu ff niet (ziekenhuis)

 

Ben nu 69 jaar en in febr 70 jaar nog te halen, heb wel zuurstof thuis maar was vrijdag ff niet meer genoeg

Kreeg saturatie niet meer boven 75 %.

 

Ik praat het een beetje van me af...........................

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Link naar reactie
Delen op andere sites


Longfibrose is littekenweefsel in de longen door beschadiging door bv roken, vapen en veel andere dingen.

Het weefsel kan niet meerekken dus de ademhaling wordt beperkt en neemt vrijwel geen zuurstof op, dus dubbel benauwd.

Littekenweefsel is beschadigingsweefsel en doet in de longen nauwelijks nog wat zinnigs.

Vapen bevredigt de nicotine verslaving waardoor je je wat dat betreft wat beter voelde de afgelopen jaren  maar versnelde de vernieling.

Sterkte.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zwager heeft het ook gehad en het zou bij hem veroorzaakt zijn door langdurig schadelijke stoffen in te ademen (hij was lasser van beroep en rookte daarnaast ook stevig) 

Hij was wel een stuk jonger met 55 dacht ik en medicijnen wilde hij nog wel slikken maar naar de fysio voor krachttraining was hem te veel werk terwijl de arts hem dat toch aan had geraden en werd aangegeven als verbetering voor zijn conditie en zuurstofgehalte.

Een corona besmetting in combinatie met een bacterie in zijn longen heeft hem uiteindelijk de das om gedaan.

Hierdoor was er zoveel longschade dat ook extra zuurstof niet meer hielp.

 

Met dit in het achterhoofd zou ik dus extra goed opletten om geen long gerelateerde besmettingen op te lopen.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Beste Boekkie,

 

Allereerst sterkte, ik hoop dat je nog een toekomst voor je hebt met kwaliteit van leven.

 

Het enige wat we je kunnen bieden is wat afleiding.

Ik heb in mijn omgeving mensen gekend met dit probleem, die door het gevoerde leven deze ziekte hebben opgelopen.

 

Ik hoop dat men hier zich weet te beheersen in de commentaren, nu nog aangeven dat dit een van de consequenties is van onder meer roken en vapen gaat jou niet meer helpen.

 

Het ziekenhuis kan door wat therapie en medicijnen mogelijk je zuurstof opname wat verbeteren, maar vapen zal dat effect weer snel teniet doen.

Je zal voor jezelf moeten besluiten hoe je verder wilt, maar nicotine verslaving is een beest.

 

Dit is een satelliet forum, geen medisch advies forum, verwacht van ons geen genezing.

Ik hoop dat je mensen om je heen hebt die je in deze tijd kunnen ondersteunen!

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gelukkig nog een vrouw en 3 kinderen en nog wat broers en vrienden,

die helpen me nu al gelukkig!

 

Roken dat is echt slecht je trekt verbrandings rook naar binnen!

 

Vapen is minder slecht hier verbrandt niets, er zit PG of VG in en nicotine in VG of PG zoek de namen maar op?

Wat denk je wat er in de disco staat.De Rookmachine gevuld met PG of VG en wat komt daar dan uit. (WATER}

 

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt vapen en je hebt vapen.

 

Artsen zijn over het algemeen niet enthousiast over vapen.

Maar ik zou deze discussie niet willen voeren in jouw onderwerp.

 

Vertel eens wat over je werk en je hobbies wanneer je daarvoor open staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Allemaal,

Ik heb het erg moeilijk mee, Als je weet dat je op korte tijd komt te overlijden!

 

Geen discussie over vapen ceesv dank je daarvoor.

 

Groetjes Jos

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...