Ga naar inhoud


Mierenoverlast


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Wat zou een effectieve aanpak zijn?

 

Ik heb zelf mieren redelijk effectief bestreden door er een scheut ammonia over te gooien. Het verstikkend effect blijft langer werkzaam als je de plas ammonia afdekt met plastic.

Het komt regelmatig voor dat een boer acuut doodvalt (door de ammoniakdampen) als hij het deksel van zijn gierkelder open maakt. Nu is er ook het probleem dat ze hun mest niet kwijt kunnen. Misschien zijn ze er daar in Rotterdam wel heel goed mee geholpen!

aangepast door Zunigkyk
aanvullingkje
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik pas zelf altijd een middel toe wat gemaakt is op basis van uien.

Ga ik tegels/stenen leggen oid. dan gaan er gewoon een paar bussen van dat spul bij door het zand (haal ik in Duitsland voor goed 3 euro per bus van 100 gram)

En in de buurt stikt het van de mieren maar blijkbaar houden ze niet van dat spul want ik kan rustig wat tegels optillen maar geen mier te zien terwijl je op de stoep van de gemeente overal bulten zand ziet verschijnen waar de mieren zich wel thuis voelen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gerrit B zei:

Ik pas zelf altijd een middel toe wat gemaakt is op basis van uien.

https://omaweetraad.nl/mieren-bestrijden

 

(Ik zag "vroeger" mensen wel met de petroleumbus "sprenkelen"....)

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Zunigkyk zei:

Het komt regelmatig voor dat een boer acuut doodvalt (door de ammoniakdampen)

Dat zijn tragische ongelukken. Het betreft dan echter geen ammoniak (NH3) maar blauwzuur (HCN). Met blauwzuur moet je heel erg oppassen. Ik zou het zeker niet aanbevelen om mieren mee te bestrijden. Hoewel geabsorbeerde damp in diatomeeënaarde oorspronkelijk wel is ontwikkeld als insecticide. (Zyklon B). 

 

In de woning binnendringende mieren kunnen hinderlijk zijn maar ik ben het met @Tonskidutch eens dat alle past binnen een ecosysteem. Een ecosysteem dat we maar beter zo veel mogelijk met rust kunnen laten. Net als bij de preventie van plagen van ratten, muizen, kakkerlakken or whatever: Geen etensresten morsen of laten rondslingeren. (Eendjes voeren!) Maar zoiets vergt wel een bepaalde netheid en discipline.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Ja schiet mij maar neer, mieren zijn geen plaag ze zijn onderdeel van een ecosysteem in het klein of in het groot.

 

We praten verder zodra ze in colonne door jouw huis marcheren en je tegelpad verzakt is.

 

Ik strooi altijd mierenpoeder. Werkt als een tiet.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Ja schiet mij maar neer, mieren zijn geen plaag ze zijn onderdeel van een ecosysteem in het klein of in het groot.

 

Er wordt ook niet geschreven dat ze een plaag zijn.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De titel is mierenoverlast

 

Dat suggereert iets negatiefs.:)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ceesv zei:

De titel is mierenoverlast

 

Dat suggereert iets negatiefs.:)

We kunnen er over mierenneuken😁 maar beide zijn benamingen negatief waarbij de titel mierenplaag in dit geval beter had gepast.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...