Ga naar inhoud


Afstelling Cahorst Videosat Bigbisat


Tandwiel25Hooi
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Op 22 April vraagt forum collega Hansen aan Sprietje de  afstelling van bovengenoemde antenne  in Steenwijkerwold  Latitude  52.8047 en Longitude 6.0614  Ik woon in Krommenie, Latitude 52.505231 en Longitude 4.754559  Steenwijkerwold ligt ietwat meer oostelijk dan Krommenie 

Vraag aan Sprietje, kan ik deze afstelling zonder meer overnemen, met deze opmerking dat de azimith van de antenne  afstelling niet geheel juist is en de antenne skew ook niet maximaal zou kunnen zijn. De afstelling van de LNB,s, kan ik deze zondermeer overnemen? 

Mocht ik juist zijn in mijn aanname, zou U mij kunnen vertellen wat de gegevens wel zijn

Met vriendelijke groeten  Tandwielhooi

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Daar ik op dit gebied nog een volkomen leek ben, zou ik willen vragen: welke calculator en waar kan ik die vinden  Ik zou graag Astra 1, 2, 3 willen ontvangen en voor de uiterst linkse 0,8 graden west een Thor sateliet, als dat kan. Naar mijn idee heb ik dan de nederlandse- , duitse-, en engelse zenders en op de uiterst linkse hopelijk de noordelijke zenders Denemerken, Zweden en wie weet

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Tandwiel25Hooi zei:

Ik zou graag Astra 1, 2, 3 willen ontvangen en voor de uiterst linkse 0,8 graden west een Thor sateliet, als dat kan. Naar mijn idee heb ik dan de nederlandse- , duitse-, en engelse zenders en op de uiterst linkse hopelijk de noordelijke zenders Denemerken, Zweden en wie weet

Op de Thor zitten inderdaad de Deense, Zweedse, Noorse en Finse zenders. De TV zenders zijn voor 99 % gecodeerd. Ik heb ook de Thor op de Bi Bigsat, alleen een aantal radio zenders en 1 TV zender ( noorse info kanaal ) zijn fta ( free to air ). Voor beeld op de andere zenders heb je een canal nordic abonnement nodig voor het desbetreffende land.

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
4 uren geleden, Tandwiel25Hooi zei:

Daar ik op dit gebied nog een volkomen leek ben, zou ik willen vragen: welke calculator en waar kan ik die vinden  Ik zou graag Astra 1, 2, 3 willen ontvangen en voor de uiterst linkse 0,8 graden west een Thor sateliet, als dat kan. Naar mijn idee heb ik dan de nederlandse- , duitse-, en engelse zenders en op de uiterst linkse hopelijk de noordelijke zenders Denemerken, Zweden en wie weet

 

Je kunt de QUICKSAT.ZIP software downloaden via de onderstaande link:

https://www.dropbox.com/scl/fo/eqgsh023gt0hftni8gdgh/h?rlkey=50wz67xnl2if86qmxsc2rwwdk&dl=0

 
Pak de software uit, start QUICKSAT.EXE :

1e stap: zoek de plaats

2e stap: Selecteer de satellieten

3e stap: je krijgt het resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Cooter2 zei:

Op Thor zitten wel een aantal meer dan 1 FTA TV zenders hoor.

Maar geen Zweedse fta, geen deense fta, geen finse fta en maar 1 noorse fta ( info zender )

Dezen zijn allemaal gecodeerd in Conax, waarbij je per land een abonnement nodig bent.

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...