Populair bericht trust Geplaatst: 8 augustus Populair bericht Geplaatst: 8 augustus Onlangs was er een topic over het feit dat H2H motoren moeilijk te vinden zijn . Dat is zeker het geval voor schotels groter dan 3 m . Ik had in de loop der tijd wat materialen verzameld om een dergelijke H2H motor te bouwen . Ben nog niet helemaal klaar maar wil toch graag laten zien hoe zoiets er uit ziet . Het hoofd bestandsdeel is een zware worm vertragingskast van een Hulo hijsinstallatie zoals gebruikt werd op steentransport trailers . Deze intern dusdanig veranderd dat de speling op de AZ as weg te stellen is . Deze is bevestigd aan een fixed mastopname (115 mm ) van een Channelmaster 1.8 Met de aangebouwde vertragingsmotor met 30V = is een draaibereik van 170º mogelijk bij 1.6º/ sec . Deze vertragings motor heb ik voorzien van een optische pulsgever welke met een enkele vaan 13.7 pulsen per graad AZ geeft . Om een indruk te krijgen van de afmetingen heb ik er even een diseqc motor bij gehangen 5 Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Tonskidutch Geplaatst: 9 augustus Geplaatst: 9 augustus @trust heb je ook al eens een kort youtube videootje gemaakt opdat we zien hoe die beweegt? O What A Night Heidi Parton , Dolly Parton
trust Geplaatst: 9 augustus Auteur Geplaatst: 9 augustus 9 uren geleden, Tonskidutch zei: @trust heb je ook al eens een kort youtube videootje gemaakt opdat we zien hoe die beweegt? ga ik nog wel doen . Eindschakelaars en Zero-referentie switch zitten ook in de planning evenals een diseqC interface zodat hij met 1.2 te besturen is . 1 Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 augustus Geplaatst: 11 augustus Kijk, het betere werk. Hier sta ik helemaal achter. Alhoewel bij dergelijke maten zou ik misschien eerder aan een aparte positioner voor elevatie én azimuth gaan denken. Of een combo actuator motor. Die zijn er ook. Dan heb je minder problemen bij het africhten op de Clark Belt. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
trust Geplaatst: 11 augustus Auteur Geplaatst: 11 augustus 5 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Kijk, het betere werk. Hier sta ik helemaal achter. Alhoewel bij dergelijke maten zou ik misschien eerder aan een aparte positioner voor elevatie én azimuth gaan denken. Of een combo actuator motor. Die zijn er ook. Dan heb je minder problemen bij het africhten op de Clark Belt. Hij is nog niet af hé , misschien komt er ook nog motorische declinatie instelling op . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Drs. IJzerbout Geplaatst: 11 augustus Geplaatst: 11 augustus Ik wacht geduldig af! 😂😂 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
minplus Geplaatst: 12 augustus Geplaatst: 12 augustus Ik geniet hiervan, Wim.😎 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
cookie monster Geplaatst: 13 augustus Geplaatst: 13 augustus Op 8-8-2024 om 13:41, trust zei: Onlangs was er een topic over het feit dat H2H motoren moeilijk te vinden zijn Holy Cow , mooie topprestatie 🙂👌 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
D-box Geplaatst: 15 augustus Geplaatst: 15 augustus Geweldig ❗❗👍 ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen