ejdv Geplaatst: 10 augustus Geplaatst: 10 augustus Hallo, Ik heb een beetje vreemd fenomeen. Sinds gisteren heb ik opeens geen beeld meer op de volgende zenders: ZDF HD 3sat HD zdfinfo HD Wel geluid. Op een VU+ Uno4K SE. Opnieuw alles ingeladen middels een Automatic Scan; zelfde resultaat. Wat ook vreemd is, is dat ik op mijn VU+ Solo2 wel beeld heb. De service gegevens zijn hetzelfde. Iemand met hetzelfde fenomeen en/of een oplossing ? Gegroet, E.J. Vu+ Uno 4K SE (DVB-S2X) - Vu+ Solo² (DVB-S2) - Vu+ Zero (DVB-S2) VTi 15.0.0 Quattro LNBs (13.0 ° E - 19.2 ° E - 23.5 ° E) EMP Centauri Multiswitch 13/8
dirk044 Geplaatst: 10 augustus Geplaatst: 10 augustus Vreemd, ik heb op mijn VU+ Solo 4K gewoon beeld en geluid. CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T op 8 Satellieten: 05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010
bellejt Geplaatst: 10 augustus Geplaatst: 10 augustus hier ook op de vu duo2 maar wat staat die input stream ID daar te doen ? Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
ejdv Geplaatst: 10 augustus Auteur Geplaatst: 10 augustus @bellejt "... maar wat staat die input stream ID daar te doen ?" Geen idee, heb ik ook geen controle over, zo ver ik het kan zien. De andere services hebben ook Stream Id -1. Verschil bij mij is UHD (4K) ontvanger tegen FHD ontvanger. De een heeft een probleem (alleen deze ZDF gerelateerde HD zenders), de ander niet. Weet niet of Transport Stream Type er iets mee te maken heeft. Vu+ Uno 4K SE (DVB-S2X) - Vu+ Solo² (DVB-S2) - Vu+ Zero (DVB-S2) VTi 15.0.0 Quattro LNBs (13.0 ° E - 19.2 ° E - 23.5 ° E) EMP Centauri Multiswitch 13/8
bellejt Geplaatst: 10 augustus Geplaatst: 10 augustus (aangepast) transport is zowiezo geen multistream. Pilot staat hier wel op auto.Bij mij gaat ZDF HD zelfs open als ik de transponder op DVB-S zet. Ik pas de gegevens van de transponder aan in DBE en daar kan je wel aan die input stream. Frequentie hier is 11362 zoals in je eerste plaatje en enige verschil is dat ik die input stream niet staan heb op die transponder 10 augustus aangepast door bellejt Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
ejdv Geplaatst: 10 augustus Auteur Geplaatst: 10 augustus @bellejt ".... enige verschil is dat ik die input stream niet staan heb op die transponder" ".... in DBE en daar kan je wel aan die input stream" Vraagjes: Wordt niet aangegeven, zoals op mijn Solo2, of geen waarde (0 of zo) ? Min 1 is normaal gesproken net zoiets als geen waarde gevonden, in programmeren. En wat staat in DBE ? (DBE is Dreambox Editor, neem ik aan?) Vu+ Uno 4K SE (DVB-S2X) - Vu+ Solo² (DVB-S2) - Vu+ Zero (DVB-S2) VTi 15.0.0 Quattro LNBs (13.0 ° E - 19.2 ° E - 23.5 ° E) EMP Centauri Multiswitch 13/8
bellejt Geplaatst: 10 augustus Geplaatst: 10 augustus (aangepast) ja is dreamboxeditor.Kies kanaal en in linker kolom rechter muisknop en daar kan je transponder gegevens aanpassen.Doe ik regelmatig als die gegevens veranderen.Dan moet je de ganse boel niet herinscannen.Was vorige week nodig bij engelse kanalen. Als je herscant dan eerst mss een satelites.XML update doen.Kan ik gewoon in de openvix image zonder poespas doen. 10 augustus aangepast door bellejt Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Oplossing ejdv Geplaatst: 10 augustus Auteur Oplossing Geplaatst: 10 augustus (aangepast) Jammer genoeg is dreamboxedit alleen voor Windows en niet voor de huidige Mac OS. Heb alleen Mac OS PC's voor thuisgebruik, wellicht een oude laptop optuigen. Ik heb net geprobeerd te streamen middels Vü+ OpenWebIf en zie daar: het gaat. Ik heb net een complete Restart gedaan en zie daar: het gaat !! Blijft een merkwaardig fenomeen. Het waren alleen die 3 zenders die ik in mijn zenderlijst heb staan. Provider: ZDF vision. Ah, ik zie nu dat eerst de frequency 11361750 was en nu 11362000. Ik had "clear before scan" op yes staan, maar de fequency is pas verandert na de reboot. Na ja, het werkt weer, bedankt voor het meedenken. 10 augustus aangepast door ejdv added 0 1 Vu+ Uno 4K SE (DVB-S2X) - Vu+ Solo² (DVB-S2) - Vu+ Zero (DVB-S2) VTi 15.0.0 Quattro LNBs (13.0 ° E - 19.2 ° E - 23.5 ° E) EMP Centauri Multiswitch 13/8
Tonskidutch Geplaatst: 11 augustus Geplaatst: 11 augustus 23 uren geleden, ejdv zei: Hallo, Ik heb een beetje vreemd fenomeen. @ejdv, er is ook de demoneditor voor apple. tis maar dat je dat gelezen hebt en weet. Coles Corner Richard Hawley
ejdv Geplaatst: 11 augustus Auteur Geplaatst: 11 augustus 6 minuten geleden, Tonskidutch zei: @ejdv, er is ook de demoneditor voor apple. tis maar dat je dat gelezen hebt en weet. Goed om te weten. Als ik weer last heb van demonen, zal ik uitproberen. 1 Vu+ Uno 4K SE (DVB-S2X) - Vu+ Solo² (DVB-S2) - Vu+ Zero (DVB-S2) VTi 15.0.0 Quattro LNBs (13.0 ° E - 19.2 ° E - 23.5 ° E) EMP Centauri Multiswitch 13/8
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen