OFDM Geplaatst: 4 februari Geplaatst: 4 februari 16 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Denk niet dat dit een zender is waarmee je popmuziek de lucht in pleurt. Hij kan alleen aan en uit of sein-contra sein. Dus het aantal “bits” is extreem laag. Een paar woorden per minuut. Wel konden op die extreem lange golven grote afstanden gehaald worden. Er waren enorme vermogens voor nodig. De grote voordelen van de korte golf waren nog niet ontdekt. Nee, het is een erg lage bitrate. De marine zender wordt gebruikt voor het bereiken van onderzeeboten. Deze lage frequenties dringen nog door tot tientallen meters onder de zee oppervlakte en dat is toch nog een uniek voordeel ten opzichte van kortegolf. Het modulatie type is mij niet bekend.
Big fellow Geplaatst: 4 februari Geplaatst: 4 februari 4 uren geleden, OFDM zei: Het modulatie type is mij niet bekend. FSK/MSK/CW 😉 1 “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Drs. IJzerbout Geplaatst: 13 februari Auteur Geplaatst: 13 februari Hier een interessant filmpje dat ik YouTube tegenkwam over zenders op zeer lange golflengte: 2 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
de vrije fries Geplaatst: gisteren om 17:39 Geplaatst: gisteren om 17:39 Langegolfzender Allouis blijft in de lucht De langegolfzender Allouis op 162 kHz, die vroeger het France Inter-programma uitzond, blijft nog tien jaar in de lucht. Dit meldt Le Berry Républicain. Tegenwoordig wordt het station alleen gebruikt om het referentietijdsignaal uit te zenden. groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Drs. IJzerbout Geplaatst: gisteren om 21:02 Auteur Geplaatst: gisteren om 21:02 3 uren geleden, de vrije fries zei: Tegenwoordig wordt het station alleen gebruikt om het referentietijdsignaal uit te zenden. Kijk……daar zou ik nou de hele dag naar kunnen luisteren. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Codx Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden (aangepast) 18 uren geleden, de vrije fries zei: Langegolfzender Allouis blijft in de lucht De langegolfzender Allouis op 162 kHz, die vroeger het France Inter-programma uitzond, blijft nog tien jaar in de lucht. Dit meldt Le Berry Républicain. Tegenwoordig wordt het station alleen gebruikt om het referentietijdsignaal uit te zenden. Ja zet er dan geluid op ofzo (france inter) Er moet gewoon een europse verplichting komen dat elk land 1 nieuwszender op de AM houdt. Mja die EU losers snappen het gewoon niet. 11 uren geleden aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Tonskidutch Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden Wie zou er eerder uit liggen, 5G telefonie, FM of AM of zelfs LG radio, Dab+? Wie heeft er nog ontvangers voor die éne nieuwszender dan? Hoop dat die nieuwszender niet van Trump is. Thunderstruck AC~DC
Drs. IJzerbout Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Geplaatst: 9 uren geleden 1 uur terug, Codx zei: Ja zet er dan geluid op ofzo (france inter) Het moduleren van zo’n zender kost een hoop vermogen en dus energie (stroom). Dus daarom is die zender stil. Het ging namelijk om energiebesparing. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Codx Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden (aangepast) 1 uur terug, Drs. IJzerbout zei: Het moduleren van zo’n zender kost een hoop vermogen en dus energie (stroom). Dus daarom is die zender stil. Het ging namelijk om energiebesparing. Het zijn allemaal smoesjes, wat is er belangrijker dan het volk goed kunnen informeren bij calamiteiten? Dat zou voorop moeten staan. Die energie prijzen worden kunstmatig hoog gehouden door die al die europese klimaat onzin. Europa is al jaren bezig zichzelf te vernietigen. Ik geloof dat nu pas de realisatie komt bij sommige waarom we in deze positie zitten. 8 uren geleden aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Drs. IJzerbout Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden 1 uur geleden, Codx zei: Het zijn allemaal smoesjes, wat is er belangrijker dan het volk goed kunnen informeren bij calamiteiten? Dat zou voorop moeten staan. Een FM radio heeft iedereen. Langegolf niemand. Hoe wil je iemand van informatie voorzien die niet eens weet wat langegolf of middengolf is? Mijn kinderen (33 en 35 jaar) weten dat niet. Hun kinderen al helemaal niet en weten niet wat een grammofoonplaat is. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Codx Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Een FM radio heeft iedereen. Langegolf niemand. Hoe wil je iemand van informatie voorzien die niet eens weet wat langegolf of middengolf is? Mijn kinderen (33 en 35 jaar) weten dat niet. Hun kinderen al helemaal niet en weten niet wat een grammofoonplaat is. FM radio zet geen zoden aan de dijk en digitaal is helemaal een lachertje.. De middengolf en in dit geval de langegolf wel, daarmee bereik je half europa zeker na zonsondergang. We hebben deze discussie al is een keer gehad. Jij ziet het nut niet maar dat heeft het wel, en het heeft zich inmiddels in noodsituaties bewezen meerdere malen. En ze zijn er in de VS mee bezig om ontvangst te verplichten in auto's, zou hier ook moeten gebeuren. https://www.congress.gov/bill/118th-congress/senate-bill/1669 Maar nogmaals Europa is alleen maar bezig met allerlei onzin, alles wat goed is moet verdwijnen om geld te steken in de meest onnozele beleid. En geloof me, ik ben een stuk jonger dan jou en ik hang niet vast aan die zee-zender tijd want toen was ik er nog niet. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen