Codx Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 2 uren geleden, astro iris zei: Valt het internet uit, dan hebben we niks meer, met alle gevolgen. Je bent er vet mee met je noodpakket, als je niet weet wat er rondom jou gebeurd. Ik heb geen noodpakket, die zijn in de meeste gevallen een beetje onzin (denk ik) maar ik heb wel is zo'n opwind radio van een euro of 20 mogen proberen. Nou dat gaat niet werken hoor. 5 minuten draaien en amper 10 seconde geluid, een afstemming en ontvangst die zo verschrikkelijk slecht is dat amper de sterkste FM/AM zenders kunt ontvangen. Een gemiddelde walkman uit de jaren 80/90 met een draadje had nog beter ontvangst. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Tonskidutch Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Nou blikje Haring in Tomatensaus is wel essentieel hoor! 😁 Cover Me (radio edit) Depeche Mode
Codx Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 2 uren geleden, ceesv zei: Tja, die midden of langegolf zender kan het misschien dan nog wel doen, maar die moet ergens zijn input van nieuws vandaan krijgen. Of die (internet?) lijnen dan nog werken? Enige tijd geleden was er een grote ontploffing in Den Haag (Tarwekamp), rond 06 uur. De officiële Nederlandse omroep had tot 12:30 uur nodig om het verslag te starten. En in tijden van grote calamiteiten is het eerste wat sneuvelt de open, objectieve nieuwsvoorziening. Om tenslotte een medium te gebruiken waar bijna niemand naar luistert als noodzender is niet handig. Mensen zijn gewoontedieren, die kiezen die zender op hun radio waar ze dagelijks naar luisteren. De regionale omroep zal nog de beste keuze zijn om op de hoogte gebracht te worden van wat er in je omgeving aan de hand is. Ik herinner mij nog dat er een aantal jaren geleden in de avonduren in Hilversum de noodstroom voorziening getest werd. We hadden ruim een uur geen beeld meer.😮 Dat de NPO niet objectief is dat weten we allemaal wel inmiddels, maar dat is een ander discussie. Je kunt niet (te) kieskeurig zijn als de bommen uit de lucht vallen en alles plat ligt. Die regionale zenders hebben zo goed geen voorzieningen, die zijn vrijwel direct uit de lucht als de stroom uitvalt. Wat ze moeten doen is een noodstudio onderaan zo'n middengolf zender zetten met eigen generatoren. Tuurlijk mag je ook nog een glasvezel verbinding, een backup schotel feed of gewoon ouderwetse straalverbinding hebben met een studio op afstand, hoe meer backup hoe beter. Mensen zijn inderdaad gewoonte dieren of zeg maar rustig lui, maar we zijn ook prima in staat om ons aan te passen. Een AM radiootje is zo gekocht als de overheid hier maar een campagne over begint. FM heeft simpelweg niet het bereik wat je met een middengolf zender wel hebt. Een landelijk FM net in de lucht houden tijdens een grote calamiteit is ingewikkelder dan een middengolf of bij die fransen een langegolf zender. Ik ben juist een voorstander van een hoop digitale technologie maar je moet realistisch blijven. Digitaal maakt complex en leent zich niet voor calamiteiten, het is het eerste wat faalt. En 50 DAB+ zenders in de lucht is nog ingewikkelder dan een FM net. Er is een reden waarom de grote naties der aarde vast houden aan stokoude technologie, omdat die zich heeft bewezen keer op keer. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Moderator ceesv Geplaatst: 4 uren geleden Moderator Geplaatst: 4 uren geleden Ik zie dat toch andeers, bij een grote calamitiet zal je meer aan reio gebonden informatie hebben als aan landelijke dekking. Een grote overstroming in Limburg is niet relevant voor iemand in Groningen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
cookie monster Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden 5 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Misschien zijn rooksignalen of heel hard roepen op een hoge toren beter. Da's letterlijk analoog & visueel bij rooksignalen , wel met een beperkt bereik !! Ik heb hier 3 radio's met o.a. LW !! BBC 4 Op 198Khz , soms toch wel eens last lokale storingen !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Codx Geplaatst: 15 minuten geleden Geplaatst: 15 minuten geleden (aangepast) 4 uren geleden, ceesv zei: Ik zie dat toch andeers, bij een grote calamitiet zal je meer aan reio gebonden informatie hebben als aan landelijke dekking. Een grote overstroming in Limburg is niet relevant voor iemand in Groningen. Oh maar daar ben ik het wel mee eens. Daarom zijn die locals in de VS zo belangrijk voor die Amerikanen maar hier is de situatie natuurlijk helemaal anders. Wij hebben geen echte infrastructuur die ons voorziet van lokaal nieuws. Je hebt meer aan een whatsapp groep dan het lokale krantje of de lokale omroep. Bovendien dat ligt allemaal meteen op z'n gat. De regionale omroep hier is een zender met jaren 60-70 muziek en als er al regio nieuws is gaat het ook over 9 van de 10x over steden 45-50 KM verder op. Ik zal je zeggen het is bijna lastiger om aan nieuws te komen uit mijn eigen directe omgeving, dan van een land aan de andere kant van de oceaan. En dat komt omdat men hier geen besef heeft. Journalistiek is slecht geregeld er is een hoop weg bezuinigd en wat er wel is, is van amateuristisch niveau. Maar daarom zeg ik ook, het moet anders. En ik beweer niet dat ik overal een oplossing voor heb, maar Radio 1 terug op de middengolf is een begin. 10 minuten geleden aangepast door Codx SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen